Mobile Marketing niet langer alleen maar via SMS

Mobiel banner-concept ontwikkeld door MedEurope

HILVERSUM, 20060512 -- MedEurope heeft een uniek mobiel platform ontwikkeld waarop adverteerders in de vorm van banners (branding of interactief) kunnen adverteren op het hoofdscherm van de PDA of Smartphone van de consument. Het banner-concept is direct, persoonlijk (1-on-1) en opt-in (permission-based). Dit concept is nu strategisch inzetbaar voor uitgeverijen en operators en tactisch te gebruiken door adverteerders.


Consumenten ontvangen banners op het beeldscherm als hij of zij een abonnement afsluit bij MedEurope. De banner bevindt zich alleen op het hoofdscherm en wisselt automatisch om de 15 minuten. Het abonnement is goedkoop, inclusief belminuten en een hoeveelheid vrij dataverkeer. Tevens krijgt de consument de nieuwste PDA of Smartphone gratis. Wanneer de consument het nieuwe abonnement afsluit geeft hij of zij aan de hand van het in te vullen profiel aan waar de interesses liggen. Hierdoor wordt het voor de adverteerder interessant aangezien deze nu gericht op profielen kunnen adverteren. Voor de consument is het interessant omdat die alleen reclame banners op het toestel te zien krijgt van producten, diensten en content waar interesse voor is. Het profiel kan van tijd tot tijd door de consument worden aangepast.

De banners kunnen statisch of flash (binnen een protocol, geen geluid of langdurige animatie) geleverd worden. Er is altijd maar één banner aanwezig op het hoofdscherm die rouleert met andere banners om de 15 minuten of wanneer er een programma in gebruik is geweest (bijv. SMS inbox, agenda, camera). De banner verdwijnt wanneer er een programma geopend wordt, dus geen overlappende banners in bijvoorbeeld de agenda. De banners zijn ook interactief, als er op geklikt wordt kan er een achterliggende pagina met verdere informatie of een website verschijnen. Op deze wijze kunnen adverteerders branding en tactische operationele activiteiten samenvoegen. Denk hierbij aan bijvoorbeeld aanvragen van een proefrit in de nieuwste Volvo of het aanvragen van een gratis probeerpakket luiers.

Consumenten kunnen ook participeren in onderzoeken of enquêtes geïnitieerd door adverteerders of bijvoorbeeld het Nipo. Participatie aan dergelijke onderzoeken is vrijblijvend en levert na deelname interessante kortingen op het mobiele abonnement.