Time : 00:01:00
Date : 13 May 2006
Sender Name: Coca-Cola Services Belgium Luxembourg sa/nv
Publiekscampagne Coca-Cola rond 'voeding en gezondheid' van start
1.500 Coca-Cola medewerkers fietsen in Zolder
Vandaag zaterdag 13 mei start Coca-Cola een communicatiecampagne
bestemd voor het grote publiek rond de manier waarop het bedrijf wil
bijdragen tot een gezonde en evenwichtige levensstijl. Het is voor
het eerst dat Coca-Cola in een communicatiecampagne niét over zijn
merken praat maar wel over de manier waarop het zijn maatschappelijke
verantwoordelijkheid opneemt. Het bedrijf voegt meteen de daad bij
het woord en verzamelt morgen zondag 14 mei méér dan 1.500
Coca-Cola medewerkers en familie in Zolder voor een fietshappening.
De engagementen en acties
De verhouding tussen voeding en gezondheid houdt velen bezig. De
toenemende zwaarlijvigheid laat niemand onverschillig. De kern van
het probleem is duidelijk: we nemen met z'n allen méér calorieën in
dan we verbruiken. We moeten dan ook een evenwichtige en gevarieerde
voeding combineren met méér bewegen.
Als producent van niet-alcoholische dranken wil Coca-Cola hiertoe
bijdragen. Daarom engageert het bedrijf zich in vier verschillende
domeinen en handelt er konsekwent naar:
- Keuze bieden: Coca-Cola biedt keuze uit frisdranken, waters,
fruitsappen, sportdranken, energiedranken, thees..., met
verschillende suikergehaltes en portiegroottes. Bovendien wordt deze
keuze actief gepromoot.
- Informeren: Coca-Cola werkt voortdurend om de informatie op zijn
verpakkingen zo volledig en duidelijk mogelijk te maken. Zo kunnen
consumenten nagaan hoe de producten van het bedrijf passen in een
evenwichtige voeding.
- We leggen ons zelf regels op inzake marketing: Reeds méér dan 50
jaar adverteert Coca-Cola nergens ter wereld naar kinderen onder 12
jaar over frisdranken. Dat betekent ook: géén TV-reclame rond
kinderprogramma's. Dat wenst het bedrijf zo te houden
- Sport en beweging promoten: Coca-Cola ondersteunt verschillende
Belgische partners die jaarlijks tienduizenden jongeren aanzetten tot
een meer actieve levensstijl.
Hieromtrent voert Coca-Cola een voortdurende dialoog met overheden,
middenveldorganisaties en andere betrokkenen zoals bijvb.
gezondheidswerkers en ouderverenigingen. Door deze dialoog kan
Coca-Cola zijn engagementen en acties afstemmen op de verwachtingen
van het grote publiek.
.
De campagne
De publiekscampagne rond deze engagementen en acties bestaat uit
advertenties in diverse kranten en weekbladen, een direct mail actie
naar 2000 betrokkenen bij het debat 'voeding en gezondheid' en
achtergrondinformatie op www.cocacolabelgium.be . Alle Belgische
Coca-Cola medewerkers krijgen een folder in de bus met toelichting
bij de campagne en de engagementen.
Tot slot voegt het bedrijf ook de daad bij het woord. Op zondag 14
mei verzamelen méér dan 1.500 Belgische Coca-Cola medewerkers en
familie op een fietshappening in Zolder. Zo wil Coca-Cola ook zijn
eigen personeel aanmoedigen om méér te bewegen.
"Vandaag verwachten mensen van bedrijven zoals het onze dat het zegt
hoe het zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid invult. Dat willen
we graag doen. Omtrent onze engagementen om een gezonde en
evenwichtige levensstijl te helpen promoten zullen we blijven
overleggen met alle betrokkenen. Omdat Coca-Cola steeds de gebruiker
centraal stelt", besluit Philiep Dedrijvere, Algemeen Directeur
Coca-Cola België-Luxemburg.
Media Contact:
Wouter Vermeulen
Communicatie Directeur Coca-Cola Belgium-Luxembourg
op 02/559.28.77
Coca-Cola is 's werelds grootste producent van niet-alcoholische
dranken. In België en Luxemburg biedt Coca-Cola naast het bekendste
merk ter wereld, Coca-Cola, tevens Coke light, Fanta, Sprite,
Aquarius, Aquana, Nalu, Minute Maid, Tian Tey, Nestea en
Chaudfontaine aan. Het bedrijf heeft diverse vestigingen in België
waar samen zo'n 3000 personen werken. De jaarlijkse omzet bedraagt om
en bij het miljard euro. Per dag worden er in België en Luxemburg
meer dan 10 miljoen dranken van de groep geserveerd.
Voor meer info: www.cocacolabelgium.be.