Time : 00:01:00
Date : 13 May 2006
Sender Name: Coca-Cola Services Belgium Luxembourg sa/nv


Publiekscampagne Coca-Cola rond 'voeding en gezondheid' van start


1.500 Coca-Cola medewerkers fietsen in Zolder

Vandaag zaterdag 13 mei start Coca-Cola een communicatiecampagne bestemd voor het grote publiek rond de manier waarop het bedrijf wil bijdragen tot een gezonde en evenwichtige levensstijl. Het is voor het eerst dat Coca-Cola in een communicatiecampagne niét over zijn merken praat maar wel over de manier waarop het zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid opneemt. Het bedrijf voegt meteen de daad bij het woord en verzamelt morgen zondag 14 mei méér dan 1.500 Coca-Cola medewerkers en familie in Zolder voor een fietshappening.

De engagementen en acties

De verhouding tussen voeding en gezondheid houdt velen bezig. De toenemende zwaarlijvigheid laat niemand onverschillig. De kern van het probleem is duidelijk: we nemen met z'n allen méér calorieën in dan we verbruiken. We moeten dan ook een evenwichtige en gevarieerde voeding combineren met méér bewegen.

Als producent van niet-alcoholische dranken wil Coca-Cola hiertoe bijdragen. Daarom engageert het bedrijf zich in vier verschillende domeinen en handelt er konsekwent naar:


- Keuze bieden: Coca-Cola biedt keuze uit frisdranken, waters, fruitsappen, sportdranken, energiedranken, thees..., met verschillende suikergehaltes en portiegroottes. Bovendien wordt deze keuze actief gepromoot.

- Informeren: Coca-Cola werkt voortdurend om de informatie op zijn verpakkingen zo volledig en duidelijk mogelijk te maken. Zo kunnen consumenten nagaan hoe de producten van het bedrijf passen in een evenwichtige voeding.

- We leggen ons zelf regels op inzake marketing: Reeds méér dan 50 jaar adverteert Coca-Cola nergens ter wereld naar kinderen onder 12 jaar over frisdranken. Dat betekent ook: géén TV-reclame rond kinderprogramma's. Dat wenst het bedrijf zo te houden
- Sport en beweging promoten: Coca-Cola ondersteunt verschillende Belgische partners die jaarlijks tienduizenden jongeren aanzetten tot een meer actieve levensstijl.

Hieromtrent voert Coca-Cola een voortdurende dialoog met overheden, middenveldorganisaties en andere betrokkenen zoals bijvb. gezondheidswerkers en ouderverenigingen. Door deze dialoog kan Coca-Cola zijn engagementen en acties afstemmen op de verwachtingen van het grote publiek.
.
De campagne

De publiekscampagne rond deze engagementen en acties bestaat uit advertenties in diverse kranten en weekbladen, een direct mail actie naar 2000 betrokkenen bij het debat 'voeding en gezondheid' en achtergrondinformatie op www.cocacolabelgium.be . Alle Belgische Coca-Cola medewerkers krijgen een folder in de bus met toelichting bij de campagne en de engagementen.

Tot slot voegt het bedrijf ook de daad bij het woord. Op zondag 14 mei verzamelen méér dan 1.500 Belgische Coca-Cola medewerkers en familie op een fietshappening in Zolder. Zo wil Coca-Cola ook zijn eigen personeel aanmoedigen om méér te bewegen.

"Vandaag verwachten mensen van bedrijven zoals het onze dat het zegt hoe het zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid invult. Dat willen we graag doen. Omtrent onze engagementen om een gezonde en evenwichtige levensstijl te helpen promoten zullen we blijven overleggen met alle betrokkenen. Omdat Coca-Cola steeds de gebruiker centraal stelt", besluit Philiep Dedrijvere, Algemeen Directeur Coca-Cola België-Luxemburg.

Media Contact:
Wouter Vermeulen
Communicatie Directeur Coca-Cola Belgium-Luxembourg op 02/559.28.77

Coca-Cola is 's werelds grootste producent van niet-alcoholische dranken. In België en Luxemburg biedt Coca-Cola naast het bekendste merk ter wereld, Coca-Cola, tevens Coke light, Fanta, Sprite, Aquarius, Aquana, Nalu, Minute Maid, Tian Tey, Nestea en Chaudfontaine aan. Het bedrijf heeft diverse vestigingen in België waar samen zo'n 3000 personen werken. De jaarlijkse omzet bedraagt om en bij het miljard euro. Per dag worden er in België en Luxemburg meer dan 10 miljoen dranken van de groep geserveerd. Voor meer info: www.cocacolabelgium.be.