Gemeente Den Helder

11-05-2006
Vergaderingen

Maandag 15 mei: commissie Stadsontwikkeling en beheer Op de agenda staat onder meer:

- Presentatie over het project Lidwina;

- Presentatie Nota Infrastructurele Werken Stadsbeheer 2006;
- Introductiebijeenkomst commissie SOB;

- Afvalstoffenverordening 2006;

- Brandbrief van de Stichting Historie der Kustverlichting van 23 maart 2006 over het uitblijven van een reactie op subsidieaanvraag ten behoeve van de betaling van de huur van een deel van gebouw 43 op de Oude Rijkswerf Willemsoord.

Dinsdag 16 mei: commissie Bestuur, Personeel, Openbare Orde en Veiligheid
Op de agenda staat onder meer:

- Presentatie OOV-aspecten Den Helder, terugblik en vooruitzicht;
- Introductiebijeenkomst commissie BPOV;

- Memo over de stand van zaken van de exploitatie van bordelen in Den Helder;

- Brief van Transportbedrijf A. Rietvink van 19 januari 2006 over het ingediende planschadeverzoek;

- Brief van de heer M.H.J. Weijsenborn van 30 januari 2006 over ingebrekestelling.

Woensdag 17 mei 2006: commissie Maatschappelijk Welzijn Op de agenda staat onder meer:

- E-mailbericht van 16 maart 2006 van de WWZ-adviesraad over het creëren van een Wonen, Welzijn, Zorg adviesraad;
- Introductiebijeenkomst commissie Maatschappelijk Welzijn;
- Foyer opvang jonge antilliaanse nieuwkomers;
- Voortgang en Ontwikkeling afdeling Werk, Inkomen en Zorg;
- Verordening subsidie minderheden beleid;

- Schuldhulpverlening.

Donderdag 18 mei 2006: commissie Educatie, Sport en Cultuur De agenda was bij het samenstellen van dit bericht nog niet bekend.

U kunt bij de vergaderingen van de raadscommissies inspreken. Het maakt niet uit of het gaat over een onderwerp dat op de agenda staat. Uiteraard moet het wel over een thema gaan dat thuishoort in de desbetreffende commissie. Tijdens iedere commissievergadering is voor spreekrecht in totaal maximaal een half uur beschikbaar. Uiterlijk 24 uur voor aanvang van de vergadering meldt u bij de griffie dat u wilt inspreken, telefoon (0223) 678105. Elke spreker krijgt vijf minuten het woord. Mochten er meer dan zes sprekers zijn, dan verdeelt de voorzitter van de commissie het halfuur evenredig onder het aantal sprekers.
U kunt niet inspreken over een besluit van het gemeentebestuur waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft opengestaan. Ook kunt u het woord niet voeren over benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen, als het op grond van artikel 9:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht mogelijk is een klacht in te dienen. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met de griffie, telefoon (0223) 678105.

De vergaderingen beginnen om 20.00 uur en worden gehouden in de raadzaal van het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20, tenzij anders vermeld. De volledige agendas kunt u nalezen onder de rubriek Bestuur & Politiek/vergaderingen . U kunt de agenda's ook krijgen bij de Klantenservice in het stadhuis, geopend op maandag, dinsdag en vrijdag van 08.00 uur tot 14.00 uur, op woensdag van 08.00 uur tot 15.30 uur en op donderdag van 08.00 uur tot 19.30 uur.