Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Grolsch Music Tour online spaarprogramma op vervolg

Naarden, 15 mei 2006

Vorig jaar introduceerde Grolsch zeer succesvol de 'Grolsch Music Tour': een reeks van muziekevenementen die gekoppeld werden aan een uniek online spaarprogramma waarmee gespaard kon worden voor onder andere toegangskaarten en muziekgadgets. De resultaten van vorig jaar waren ruim boven verwachting met circa 25.000 actieve spaarders die in 3 maanden tijd gezamenlijk ruim 1,3 miljoen codes spaarden. Wegens dit succes besloot Grolsch om de Grolsch Music Tour in 2006 voort te zetten.

Inmiddels is Grolsch Music Tour 2006 van start gegaan. Het interactieve marketingbureau Bookmark uit Naarden is verantwoordelijk voor het concept, creatie en de realisatie van de Grolsch Music Tour 2006. Zie verder www.grolschmusictour.nl.

Nieuw toegevoegd is een 'instant win' mogelijkheid: met elke code op de Grolsch verpakking (beugel, pijpje en blik) maakt de consument direct kans op unieke prijzen, zoals meet-and-greets en special treatments op grote muziekevenementen en concerten zoals Sensation, North Sea Jazz, Lowlands, James Blunt en de Rolling Stones. Hierdoor wordt het meedoen aan het Grolsch Music Tour programma extra aantrekkelijk, ook voor de consumenten die wat minder vaak bier kopen.

Joost Smit van Grolsch: "Dit jaar hebben we een aantal belangrijke lessen uit 2005 meegenomen. Naast de toevoeging van het instant win concept, hebben we veel aandacht besteed aan de aanwezigheid van Grolsch Music Tour op de evenementen zelf en aan het ontwikkelen van een wel zeer spectaculair prijzenpakket in samenwerking met onze partners ID&T en Mojo. Alleen deze bijzondere prijzen zullen al zorgen voor de nodige rumoer binnen de doelgroep van jong volwassenen."

De Grolsch Music Tour zal vanaf eind mei met name online ondersteund worden, maar ook middels printuitingen, mobiel, bioscoopreclame en radio. Daarnaast wordt het horecakanaal actief ingezet om de Grolsch Music Tour 2006 aan te jagen.

NOOT AAN DE REDACTIE

Bookmark (www.bookmark.nl) adviseert en assisteert bedrijven bij de organisatie, implementatie en integratie van interactieve marketing strategieën. Kernbegrippen hierbij zijn direct marketing, nieuwe media en loyaliteitsprogramma's. Bookmark werkt voor diverse vooraanstaande bedrijven zoals ABN AMRO, Aviko, Cadillac & Corvette Europe, Center Parcs, Disney, Glen Dimplex, Grolsch, Kroymans HUMMER, Nierstichting, Nederlandse Spoorwegen, Philips, Van der Meulen Meesterbakkers, VacanceSelect.nl en Videoland, en is sedert 1997 uitgegroeid tot één van de grootste en toonaangevende interactieve marketingbureaus in Nederland.

Voor meer informatie of beeldmateriaal:
Bookmark, Brian Hirman
e-mail: b.hirman@bookmark.nl
telefoon: 035 - 672 10 00


---- --