Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Binnen 24 uur medisch akkoord bij hypotheekaanvraag

Obvion introduceert 'Flitsservice Medisch Akkoord'

Heerlen, 15 mei 2006 - Hypotheekverstrekker Obvion introduceert in samenwerking met Interpolis de Flitsservice Medisch Akkoord. Dankzij deze service weten consumenten en tussenpersonen die bij Obvion een hypotheek aanvragen, binnen 24 uur of de (aspirant) koper aan alle medische vereisten voldoet. Een enorme geruststelling voor de klant.

De Flitsservice Medisch Akkoord is een noviteit op de Nederlandse hypothekenmarkt. Deze vandaag geïntroduceerde unieke service biedt consumenten en tussenpersonen binnen één dag zekerheid over een verzekeringsaanvraag. De Flitsservice Medisch Akkoord wordt in samenwerking met verzekeraar Interpolis aangeboden. Het doel is om intermediairs en consumenten nog beter van dienst te zijn.

Snelheid Flitsservice Medisch Akkoord
In sommige gevallen is het noodzakelijk dat consument en tussenpersoon snel weten of een (aspirant) koper medisch gezien in aanmerking komt voor een verzekeringsproduct. Om het proces van medisch akkoord te versnellen, werkt Obvion samen met Interpolis om het medisch beoordelingsproces zoveel mogelijk te verkorten. Zo kan bij een hypotheekaanvraag binnen 24 uur een medisch akkoord worden afgegeven. Een snel medisch akkoord is cruciaal in gevallen waarin kopers van een nieuw huis snel moeten beslissen. In dit geval kan elke vertraging verlies opleveren, of kan - in het ergste geval - het droomhuis aan de neus voorbijgaan. Obvion wilt dit voorkomen door consumenten binnen één dag te laten weten waar ze aan toe zijn; of ze - medisch gezien - wel of niet in aanmerking komen voor het afsluiten van een Switch, SpaarGarant- en Overlijdensrisicoverzekering.

Hoe werkt de Flitsservice Medisch Akkoord?
Tussenpersonen die via Obvion een verzekeringsofferte aanvragen voor een Switch, SpaarGarant- Overlijdensrisicoverzekering, faxen via de Flitsservice Medisch Akkoord een gezondheidsverklaring van de cliënt(en) naar Interpolis. Binnen 24 uur ontvangen zij een reactie of de aanvraag medisch akkoord is. Indien de aanvraag niet akkoord is - vaak vanwege de noodzaak tot aanvullende medische informatie - worden zij direct in de gelegenheid gesteld om met aanvullende informatie te komen. Daarna wordt de hypotheekaanvraag volgens het standaard proces afgehandeld, met dien verstande dat het medisch beoordelingsproces aanzienlijk bekort is. Hierdoor kan Obvion vaak eerder dan concurrerende hypotheekverstrekkers een dekkingsbevestiging afgeven. Dit is in het voordeel van de klant.

Over Obvion
Obvion (www.obvion.nl) is een eigentijds hypotheekbedrijf in Heerlen dat zich met 290 enthousiaste medewerkers uitsluitend op de markt van onafhankelijke intermediairs richt. Dat doet Obvion, voortgekomen uit een samenwerkingsverband van Rabobank en ABP, met een filosofie die gebaseerd is op zes pijlers: samen ondernemen, onafhankelijkheid, snelheid en flexibiliteit, professionele kennis, betrouwbaarheid en individuele aandacht.

NOOT VOOR DE REDACTIE EN