Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Postbedrijf Sandd wil uitbreiden naar Duitsland

Sandd wil de Duitse postmarkt op. Directeur Bart Stomphorst van Sandd zegt hierover in het meinummer van zakenblad bizz: "We onderzoeken nu de mogelijkheden in Duitsland, waar allerlei kleine partijtjes zitten." Ook de postmarkten in Engeland, België en Frankrijk staan bij Sandd in de belangstelling, aldus Stomphorst.

Vorige week liet TNT al weten interesse te hebben in de Duitse postmarkt. Sandd - opgezet door investeringsmaatschappij Trimoteur Holding bv, betrad zes jaar geleden de Nederlandse postmarkt, waar tot dan TPG Post (nu TNT) het monopolie had. Het ging om post boven de 100 gram. 'Gekkenwerk' noemt Stomphorst in bizz deze beginperiode. "Er was veel frustratie over de arrogante houding van TPG Post. Die hanteerde de push-strategie 'take it or leave it'." Sandd bood klanten een goedkopere service. Dit was mogelijk door flink op personele en logistieke kosten te besparen door per order te betalen en door maar twee keer in de week te bezorgen. TNT maakte in april bekend dat het de komende drie jaar 1000 personeelsleden schrapt. Stomphorst in bizz hierover: "Wellicht hebben wij dit proces versneld. Maar zonder ons was het ook gebeurd want het postvolume daalt. En ondertussen creëren wij ook weer werkgelegenheid. Die 1000 TPG werknemers gaan wij er bij krijgen. Per saldo is het dus niet zo negatief." Op het ogenblik ligt een besluit van de ministerraad ter goedkeuring bij de Kamers om de Nederlandse postmarkt per 1 januari 2008 volledig te liberaliseren.

Het meinummer van bizz verschijnt dinsdag 16 mei.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Arjan Kors, hoofdredacteur bizz (0346 - 57 77 47 of 06 - 51 107 285)

Het ondernemersblad bizz is een uitgave van Reed Business Information. Het blad verschijnt 11 keer per jaar en wordt verspreid onder ondernemers en directeur-eigenaren van bedrijven van 5 tot 200 man personeel. De oplage is 158.000 exemplaren. Meer informatie: www.bizz.nl