Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Red Bull zet Mobile Marketing breed in voor Flugtag

HotSMS voert grootste mobile ticketing actie in Nederland uit

Amstelveen, 15 mei 2006 - Op 21 mei aanstaande vindt de eerste Nederlandse versie van de Red Bull Flugtag plaats in Rotterdam. Om controle te houden over het aantal toeschouwers maakt Red Bull gebruik van Mobile Ticketing. De 12.000 toeschouwers die op het terrein worden toegelaten kunnen hun mobiele kaartje online bestellen op www.redbullflugtag.nl. De 12.000 tickets waren in ruim twee weken volledig uitverkocht. Daarmee is de Flugtag direct de grootste succesvolle mobile ticketing actie in Nederland. Red Bull heeft hiermee een primeur. De Flugtag is op mobiel gebied verder aangejaagd met een Mobile Game in combinatie met SMS-vertising.

Mobiele ticketsysteem voldeed het best
"Het is voor ons voor het eerst dat we met een dergelijk toegangssysteem werken. We doen dat normaal gesproken liever niet omdat we zoveel mogelijk mensen de kans willen geven onze evenementen van dichtbij te beleven. Maar omdat de ruimte rondom de Veerhaven beperkt is, waren we dit keer helaas genoodzaakt met een ticketsysteem te werken. Het mobiele ticketingsysteem voldeed het best aan onze eisen." aldus Mariska Woertman, marketing communicatie manager van Red Bull Nederland.

Hoe werkt het?
Op http://www.redbullflugtag.nl/tickets kunnen toeschouwers hun mobiele tickets bestellen. Door een SMS met FLUGTAG naar 4411 te sturen ontving de bezoeker een code. Deze werd op de website ingevoerd. Hiermee werd het 06nummer geverifieerd. Vervolgens werd het merk en type telefoon gekozen, waarna de (maximaal 4) tickets naar de mobiele telefoon worden gestuurd. Tickets worden ook direct per mobiel afgerekend door het gebruik van een Premium SMS bericht. Mocht iemand het onwennig vinden om een mobile ticket te bestellen dan kan het ticket ook worden geprint en als papieren versie worden gescand.

Op het event zullen er vier entreepunten met toegangspoortjes zijn. De tickets worden bij de poortjes 'gelezen' door een handscanner. Vervolgens wordt real time gecheckt of het ticket in orde is en of het nog niet is gebruikt. Mocht je het ticket tussen het bestellen en 22 mei verloren zijn of per ongeluk van de mobiele telefoon hebben gewist dan kan eenvoudig het ticket opnieuw worden opgevraagd. Zolang het niet is gebruikt blijft het ticket geldig.

Mobile Game verspreiden via SMS-vertising
In aanvulling op Mobile Ticketing heeft Red Bull in de aanloop naar de Flugtag ook de SMS-vertising dienst van HotSMS ingezet om 100.000 Mobile Games te verspreiden onder de bezoekers van HotSMS.com. Daar konden bezoekers een gratis SMS sturen waarbij zowel verzender als ontvanger een additioneel SMS bericht ontvingen waarmee ze gratis de Mobile Game konden downloaden.

Over Red Bull Flugtag
Veertig teams die elk mogen bestaan uit maximaal 5 personen strijden op 21 mei om de titel, eeuwige roem en de mooie prijzen. Het is de kunst om een vliegend object te creëren dat optimaal gebruik kan maken van de wind, de thermieken en de zwaartekracht. De start vindt plaats op een zes meter hoog lanceerplatform met een lengte van dertig meter. De Maas is de landingsbaan. Het team duwt het vliegtuig met daarin de piloot en eventueel enkele teamleden van het platform af; de kwaliteit van je vliegtuig en hopelijk de piloot doen de rest. Het gaat om het punt waar jouw vliegobject voor het eerst de Maas raakt. Het wereldwijde record ligt op 60 meter afstand!

Over HotSMS
Als één van de grootste onafhankelijke spelers op het gebied van mobile marketing in Europa houdt HotSMS zich bezig met Mobile Advertising en Direct (Mobile) Marketing (onder andere via ruim 1.000.000 geregistreerde gebruikers op HotSMS.com) en het ontwikkelen en faciliteren van mobile marketing concepten en applicaties voor top 500 adverteerders.


- EINDE BERICHT -



Ingezonden persbericht