Rederij Scandlines groeit verder in vrachtverkeer

Scandlines deutschland gmbh

Rederij Scandlines groeit verder in vrachtverkeer

ROSTOCK, May 15 /PRNewswire/ --


- De Duits-Deense rederij Scandlines AG heeft haar vrachtomzet in de eerste drie maanden van dit jaar opnieuw zien groeien.

Zo werden op de oostzeeroutes van de rederij in de driehoek tussen Duitsland, Denemarken, Zweden en de Baltische landen tot eind maart 2006 meer dan 242.000 trucks en trailers vervoerd, ofwel ongeveer 17.000 eenheden (7,6) meer dan in dezelfde periode vorig jaar; dit maakt het bedrijf bekend op de opening van de internationale vakbeurs RoRo 2006, die van 16 tot en met 18 mei 2006 in Gent (België) plaatsvindt.

"Twee van de belangrijkste groeifactoren zijn de voltooiing van de Oostzeesnelweg A20 en de grotere focus van Scandlines op havens met een hub-functie. Op dit punt hebben met name de havens Rostock en Ventspils bijgedragen aan onze groei, via de consolidatie van routes en de daaruit voortvloeiende toename van het goederenverkeer. De haven van Rostock heeft nu in de vorm van de A20 een optimale, rechtstreekse snelwegverbinding met de Benelux landen, het westen van Duitsland en de belangrijkste Poolse verkeerscorridors", meldt Uwe Bakosch, bestuurslid van Scandlines AG. Hij voegt hieraan toe: "De hub-vorming in de Letse haven Ventspils en onze duidelijke positie in het transport in het Oostzeegebied weerspiegelen zich in de positieve ontwikkeling daarvan, met een toename van het vrachtvolume van 15 procent ten opzichte van vorig jaar."

Tot eind 2006 verwacht Scandlines een verdere stijging van het vrachtvolume op de verbindingen tussen West-Europa, Scandinavie en het Oostzeegebied. De vraag naar snelle verbindingen over de Oostzee zal ook in de toekomst verder toenemen. Door de uitbreiding van de EU, de voltooiing van de A20 richting Polen en de stijgende vraag naar kortere Oostzee-overtochten verplaatsen de vervoerstromen zich steeds sterker naar het oosten.

"Vooral het transitverkeer via Polen en door de deelstaat Mecklenburg-Vorpommern zal de komende tien jaar bovengemiddeld groeien" - daarvan is Michael Berger, manager Marketing & Sales van Scandlines AG, overtuigd." Ons sterke punt is dat wij met het dichtste routenetwerk van de Oostzee en de hoogste frequentie in overtochten niet alleen nu, maar ook in de toekomst de groeiende vraag naar verbindingen over de Oostzee goed zullen kunnen bedienen."

Scandlines biedt voor de Europese vervoerssector in toenemende mate een optimale aanvulling op de logistieke procesketens in de vervoerscorridors tussen de Europese economische centra. "Uitstekende verbindingen met het achterland en aanvullende diensten die extra waarde toevoegen aan de procesketen, zijn onze belangrijkste doelen voor de toekomst. Op de noord-zuidas heeft Scandlines hier reeds een goede positie bereikt. Ons oost-westverkeer hebben wij in oktober 2005 opnieuw strategisch ingericht. De volumegroei op de vier Baltische verbindingen in het eerste kwartaal van 2006 is voor ons het bewijs dat wij met ons concept ook in deze verkeerscorridor klaar zijn voor de toekomst", vervolgt Michael Berger.

Scandlines AG presenteert zich op de RORO 2006 in Gent aan logistieke bedrijven en expediteurs op stand F 20. Bovendien zal Michael Berger op 16 mei 2006 in het kader van het conferenceprogramma van de RORO 2006 een presentatie houden over het thema "Ontsluiting van de Russische markt: trends in begeleide en onbegeleide transporten."

Scandlines Deutschland GmbH
Hochhaus am Fährhafen
18119 Rostock
Tel: +49-(0)381-5435-850
Fax: +49-(0)381-5435-859
E-mail: presse@scandlines.de
Internet: www.scandlines.de