( BW)(CA-LIGNUP) LignUp FastLign gaat 'live' in Europa met beheerde
IP-telefoniediensten; TeliaSonera International Carrier, LignUp en
Streamdoor Launch voor het verminderen van de gebruikstijd en de
implementatiekosten voor leveranciers van gehoste telefonie

    Bedrijfsredacteuren/High-techredacteuren

    STOCKHOLM, Zweden--(BUSINESS WIRE)--15 mei 2006--LignUp
Corporation, een vooraanstaand leverancier van geconvergeerde
communicatie-oplossingen kondigde vandaag de algemene verkrijgbaarheid
aan van beheerde diensten van FastLign voor leveranciers van gehoste
telefoniediensten. FastLign is een branche-alliantie opgericht door
LignUp, NexTone en andere marktleiders om de inburgering van
IP-telefoniediensten te versnellen door het voor dienstverleners
mogelijk te maken op een snelle en rendabele manier concurrerende
diensten te leveren op de markt.
    FastLign combineert een aantal belangrijke elementen zodat
volledig beheerde telefoniediensten op grote schaal geleverd kunnen
worden:

        --  Het kernnetwerk van TeliaSonera International Carrier
            (TSIC)

        --  Een volledig geïntegreerde telefoniedienstenarchitectuur
            gevoed door het LignUp communicatieplatform

        --  Kant-en-klare LignUp en toepassingen gehost door derden,
            gebouwd met LignUp's ontwikkelingsmogelijkheden voor
            webdiensten

        --  De activiteiten en datacentrummogelijkheden van het Britse
            Streamdoor Limited.

    Samen stellen deze elementen de opkomende dienstverleners in staat
problemen bij het toepassen van diensten achter zich te laten en zich
te concentreren op hun kerncompetenties, klantenservice-eisen en
nieuwe opbrengstmogelijkheden.
    "In het verleden waren IP-telefoniediensten belemmerend tijdrovend
en duur om te bouwen, toe te passen en te beheren," aldus Johan
Andersson, VP en hoofd Marketing, Strategy and New Business bij
TeliaSonera International Carrier. "Dienstverleners moeten deze
diensten van de grond af opbouwen, waarbij een ruime verscheidenheid
aan technologieën en diensten wordt geïntegreerd om voor een complete
dienstenoplossing te zorgen. FastLign voorziet dienstverleners van een
model voor gehoste telefoniediensten dat systeemintegratiecycli
verwijdert, functioneringsondersteuning levert en klanten in staat
stelt zich te richten op de marktbehoeften."

    Rendabele beheerde diensten

    Streamdoor, leverancier van gehoste on-demand
contactcentrumtoepassingen en VoIP-communicatiediensten zorgt voor
FastLign's operationele kernnetwerk en datacentrumcapaciteit, beheerde
telefoniedienstenondersteuning en onderhoud en de uiterst belangrijke
functie van het leveren van indirecte toegang tot het TeliaSonera
International Carrier (TSIC)-netwerk. FastLign dienstverleners hoeven
geen organisatorische vaardigheden te ontwikkelen in het bouwen en het
laten functioneren van gehoste diensten. Streamdoor en TSIC zorgen dat
klanten van FastLign toegang hebben tot infrastructuur, technische
expertise en netwerkmogelijkheden van wereldklasse die kleinere
dienstverleners zich normaliter bijna niet kunnen veroorloven.

    Verminderde time to market, integratiekosten

    FastLign's referentiearchitectuur biedt essentiële componenten
voor het leveren van gehoste telefoniediensten. Vooraanstaande
brancheoplossingen zoals NexTone Communications' Multi-protocol
Session Controller (MSC) zijn volledig geïntegreerd en bewezen
interoperabel met het LignUp communicatieplatform en andere FastLign
partneroplossingen. FastLign serviceproviders omzeilen daarmee
componentbeoordelings-, integratie- en testfasen van de implementatie
die essentieel zijn voor het verminderen van de time to market voor
die diensten.
    "De ervaring leert ons dat providers van gehoste telefonie te
maken hebben met een aantal belangrijke barrières voor het betreden
van de markt," aldus Jon Keattch, oprichter en CEO bij Streamdoor.
"FastLign verwijdert veel van die beletsels voor het bouwen en beheren
van deze diensten en levert bovendien de turnkey-toepassingen en de
ontwikkelingsmogelijkheden die noodzakelijk zijn voor het versnellen
van de dienstverlening aan de markt en concurreren via innovatie en
differentiatie. We slaan graag de handen ineen met TeliaSonera en
LignUp om FastLign op de Europese markt te brengen."

    Innoveren om te differentiëren

    FastLign's licentiemodel brengt de beste voordelen van eigendom in
een managed services model, waardoor providers hun diensten volledig
kunnen wijzigen en op maat maken om zich te richten op de specifieke
behoeften van hun klanten. FastLign providers kunnen hun
telefoniediensten versneld op de markt brengen door gemakkelijker een
scala van turnkey toepassingen van LignUp en andere FastLign partners
te wijzigen en in te zetten. Het LignUp communicatieplatform biedt
flexibele ontwikkelingsmogelijkheden voor service providers die zich
bezighouden met het leveren van maatwerk op het gebied van gehoste
toepassingen. Als services maken deze gehoste toepassingen het
mogelijk dat deze bedrijven voorop blijven lopen op het gebied van
services commoditization, het verzekeren van langetermijn levering van
concurrerende high-margin oplossingen.
    "Gehoste VoIP service providers moeten oplossingen hebben die
aansluiten bij de uitdagingen van infrastructuurinvesteringen,
gerelateerde integratie en interoperabiliteitsproblemen en de kosten
van de ontwikkeling van gehoste toepassingen," aldus Richard Kirk,
vice president van LignUp EMEA. "Bovendien geldt dat providers als de
diensten eenmaal lopen, flexibele platforms nodig hebben voor het
ontwikkelen van diensten die hen onderscheiden op de markt. We zijn er
trots op dat we werken op dit gebied van brancheleiders om de volgende
generatie service providers te helpen bij het versnellen van hun
marktaanbod en het gebruik van LignUp's flexibele platform mogelijk te
maken voor gemakkelijke ontwikkeling, verbetering en differentiatie
van VoIP-services."
    TeliaSonera International Carrier biedt de FastLign diensten aan
haar wereldwijde klantenbestand, waaronder de klanten van
internetserviceproviders.
    Kijk voor meer informatie over FastLign op www.FastLign.org.

    Over LignUp Corporation

    LignUp Corporation levert een krachtig, geconvergeerd
IP-communicatieplatform uitgerust met gehoste telefonie, voicemail,
unified messaging, auto attendant en andere webtoepassingen. Het 100%
software, native-SIP platform wordt gestuurd door LignUp Call Control
XML (CCTRL) en LignUp Media Control XML (MCTRL) en stelt integrators
van oplossingen en dienstverleners in staat snel en eenvoudig unieke
VoIP-toepassingen en diensten met grote marges te creëren. Het bewezen
LignUp communicatieplatform wordt vandaag door ruim 150 organisaties
wereldwijd gebruikt en wordt gedistribueerd in Japan door SkyWave en
partners van SkyWave, zoals Hitachi IT, NEC-SI en Net One Systems.
LignUp staat genoteerd in de Pulver top-100 met leidende particuliere
VoIP-ondernemingen en is erkend voor innovatie met de TMC Labs
Innovation Award en de EuroStart Channel Excellence Award. LignUp
heeft haar hoofdkantoor in Silicon Valley en heeft daarnaast
vestigingen in Salt Lake City, Londen en Tokio. Kijk voor meer
informatie op www.LignUp.com.

    Over Streamdoor Limited

    Streamdoor levert op aanvraag IP-contactcentrumdiensten voor
gebruik door grote ondernemingen, middelgrote bedrijven en openbare
instanties. Streamdoor's diensten stellen bedrijven in staat een
concurrentievoordeel te behalen door investering in en kosten voor
contactcentrumtechnologie op één lijn te brengen met de werkelijke
eisen van het bedrijfsleven. De diensten bieden multi-channel
verbindingen via elk gekozen netwerk en zijn verkrijgbaar op een
flexibele on-demand gebruiksbasis. De datacentra zijn gebaseerd op
Cisco Systems' IP-communicatieoplossingen en leveren schaalbaarheid,
veerkracht en beveiliging voor toepassingen. Streamdoor's diensten
worden verkocht via netwerkoperators en waarde toevoegende partners
die bedrijven bijstaan in het ontwikkelen van oplossingen en diensten
voor hun klanten. Het bedrijf heeft vestigingen in Londen en New York.
Kijk voor meer informatie op www.streamdoor.com.

    --30--

    CONTACT: Blanc & Otus
             Teena Touch, 415-856-5126
             TTouch@blancandotus.com