( BW)(CA-LIGNUP/SELLIGENT) Selligent maakt VoIP-gestuurde CRM mogelijk
met LignUp; Europese CRM-leverancier maakt spraakbesturing mogelijk
van bedrijfsprocessen met LignUp communicatieplatform

    Bedrijfsredacteuren/High-tech redacteuren

    GOSSELIES, België en LONDEN--(BUSINESS WIRE)--15 mei
2006--Selligent, een vooraanstaande Europese leverancier van
CRM-oplossingen en LignUp Corporation, leverancier van geconvergeerde
communicatie-oplossingen, kondigden vandaag een samenwerkingsverband
aan voor het leveren van 'communications-enabled business process'
(CEBP)-oplossingen door het LignUp communicatieplatform te integreren
met Selligent's onderneming en web-based
klantenrelatiebeheeroplossingen. De gecombineerde aanbiedingen stellen
klanten van Selligent in staat gebruik te maken van spraakgestuurde
CRM capaciteiten gevoed door het LignUp platform.
    Selligent's CRM-oplossingen zijn ontworpen voor het efficiënt en
winstgevend beheren van alle fasen van klanteninteractie tijdens de
gehele levenscyclus. Ze integreren geavanceerde web-based verkoop-,
marketing- en klantenservicefunctionaliteit met een multi-channel
contactcentrum naast capaciteitbeheer, documentbeheer en analytische
CRM-toepassingen.
    "Door de communicatiefunctie rechtstreeks nauw te integreren met
de toepassingen die productiviteit stimuleren en in wisselwerking
staan met klanten hebben organisaties een groter vermogen
veranderingen in de bedrijfsomgeving waar te nemen en efficiënt en
effectief te reageren op die verandering," Aldus Steve Blood, Research
Vice President, Gartner, Inc.
    LignUp's flexibele platform voor de communicatietoepassingsserver
maakt volgende generatie CTI mogelijk door 'standard session
initiation Protocol' (SIP)- en XML-technologie te combineren om de
integratietijdcycli te verkorten en kosten te verlagen. Dit platform
stelt onafhankelijke softwareverkopers en on-demand dienstverleners
zoals Selligent in staat eenvoudig gespecialiseerde
IP-telefonietoepassingen op te bouwen of bestaande toepassingen en
diensten spraakgestuurd te maken.
    "Het LignUp-platform integreren met ons CRM-portfolio brengt de
dynamische capaciteiten van VoIP - communicatie via spraak,
aanwezigheid en messaging - naar bedrijven die werken aan het beter
ontwikkelen en beheren van hun klantenrelaties," aldus Andrc Lejeune,
CEO, Selligent. "Deze IP-telefoniecapaciteiten leiden tot een grotere
waarde van elke klantenrelatie, waardoor deze organisaties hun
diensten kunnen verbeteren en hun bedrijven kunnen laten groeien."
    "Organisaties zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om een
concurrentievoordeel te bemachtigen in het bereiken van klanten,"
aldus Kevin Nethercott, president en COO bij LignUp Corporation.
"Selligent toont de waarde die VoIP-gestuurde CRM-oplossingen kunnen
leveren voor een organisatie door de productiviteit, efficiëntie en
effectiviteit van vertegenwoordigers te verbeteren."
    LignUp-gestuurde Selligent-oplossingen zullen ongeveer tegen het
einde van 2006 verkrijgbaar zijn als onderdeel van de volgende uitgave
van het portfolio van de CRM-leverancier.

    Over Selligent

    Selligent is een internationaal bedrijf dat is gespecialiseerd in
High-performance verkoop-, marketing- en klantenserviceoplossingen.
Het succes van de Selligent-oplossingen onder hun 62.500 gebruikers
kan worden toegeschreven aan de juiste klantencoaching tijdens de
invoering en aan de uiterst flexibele configuratie-eigenschappen van
de gebruikte geadanceerd webtechnologie. Deze twee componenten
garanderen een snelle rentabiliteit van investering (ROI), een hoge
mate van gebruikersadoptie en lagere totale eigendomskosten (TCO). Als
gevolg hiervan heeft Selligent een mate van klantenbehoud bereikt, die
-- met 87% in 10 jaar - het hoogst is van de CRM-industrie.

    Over LignUp Corporation

    LignUp Corporation levert een krachtig, geconvergeerd IP
communicatieplatform uitgerust met 'hosted' telefonie, voicemail,
geünificeerde messaging, auto attendant en andere webapplicaties. Het
100% software, native-SIP platform wordt gestuurd door LignUp Call
Control XML (CCTRL) en LignUp Media Control XML (MCTRL) en stelt
integrators van oplossingen en dienstverleners in staat snel en
eenvoudig unieke VoIP-toepassingen en diensten met grote marges te
creëren. Het bewezen LignUp communicatieplatform wordt vandaag door
ruim 150 organisaties wereldwijd gebruikt en wordt gedistribueerd in
Japan door SkyWave en partners van SkyWave, zoals Hitachi IT, NEC-SI
en Net One Systems. LignUp staat genoteerd in de Pulver top-100 met
leidende particuliere VoIP-ondernemingen en is erkend voor innovatie
met de TMC Labs Innovation Award en de EuroStart Channel Excellence
Award. LignUp heeft haar hoofdkantoor in Silicon Valley en heeft
daarnaast vestigingen in Salt Lake City, Londen en Tokyo. Kijk voor
meer informatie op www.LignUp.com.

    --30--

    CONTACT: Voor LignUp Corporation
             Andy Bray, +44(0)1372465020
             andy.bray@lignup.com
             of
             Voor Selligent SA
             Patricia Duponcheel, +32 71 25 80 97
             patricia.duponcheel@selligent.com