Ingezonden persbericht


Persbericht

GEOPOST REALISEERT EUR 2,534 MILJARD OMZET IN 2005

Parijs, 18 mei 2006 - GeoPost, een dochteronderneming van de Franse Groupe La Poste en een vooraanstaande speler in de internationale zakelijke pakket- en expressmarkt, noteerde in 2005 een omzet van EUR 2,534 miljard. De omzet is 6,2 procent gestegen ten opzichte van die in 2004 en vertegenwoordigt een EBIT-resultaat van EUR 142,9 miljoen. GeoPost vervoerde in 2005 wereldwijd meer dan 450 miljoen pakketten voor 220.000 klanten.

De omzetgroei komt voornamelijk uit stijgende pakketvolumes in het merendeel van de Europese binnenlandse markten, met name Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Oost-Europa, en uit een stijging in de internationale opbrengsten.

Paul-Marie Chavanne, CEO van GeoPost: "GeoPost is nu actief in elk Europees land. Hierdoor kunnen we onze klanten in heel Europa optimaal van dienst zijn. Bovendien hebben de recente aankopen van 86,6% van Griekse express pakket- en briefvervoerder Interattica en het Franse Exapaq-netwerk onze positie als derde speler in de Europese zakelijke pakket- en expressmarkt verder versterkt."

Over GeoPost
GeoPost is de holding van de pakket- en expressdochterondernemingen van het Franse La Poste. GeoPost is de derde speler op de internationale pakket- en expressmarkt en is werkzaam in meer dan 30 landen onder namen zoals DPD, Chronopost, Parceline en Masterlink. In 2005 behaalde GeoPost een omzet van 2,5 miljard euro en vervoerde meer dan 450 miljoen pakketten voor 220.000 klanten in meer dan 30 landen.

Voor meer informatie, kunt u contact opnemen met:

Zeno Group
Eva Rijser
Tel.: 020-30 10 989
eva.rijser@zenogroup.com