Twentieth Century Fox ontwikkelt exclusief materiaal voor campagne RTL
Unieke samenwerking tussen Fox en RTL voor X-Men films
Vanaf vrijdag 19 mei aanstaande lanceert RTL een unieke splitscreen-
en ident-campagne ter promotie van de nieuwe bioscoopfilm X-Men: The
Last Stand en de televisiepremière van X2: X-Men United op RTL 5. Het
materiaal is in nauwe samenwerking met Twentieth Century Fox tot stand
gekomen. Tijdens de opnamen van de derde X-Men film is speciaal voor
RTL uniek materiaal ontwikkeld voor een exclusieve campagne op RTL 4
en RTL 5. Dit materiaal is door de afdeling Creatie van RTL Nederland
voor televisie bewerkt.
Programma Directeur van RTL 5, Erland Galjaard, over de campagne: Wat
ik bijzonder vind, is dat twee grote merken elkaar op een niet
traditionele manier aanvullen en versterken. Fox heeft heel goed
nagedacht over het merk RTL en speciaal voor ons prachtig materiaal
gedraaid, waarmee wij niet alleen onze eigen televisiepremière van X2:
X-Men United kunnen promoten, maar ook de Nederlandse première en de
making of van X-Men: The Last Stand. De ideale kruisbestuiving dus.
De splitscreen-promos zijn ter promotie van X2: X-Men United en the
making of van X-Men: The Last Stand, die zondag 21 mei op RTL 5 te
zien zijn. De ident spots worden ingezet om de nieuwe speelfilm X-Men:
The Last Stand aan te kondigen, die op 25 mei in première gaat in de
Nederlandse bioscopen.
---
--------------------
Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Kim Koppenol, persdienst RTL Nederland via tel. 035-6718597.
© 2006 RTL Nederland / IP
RTL Group