RTL Group

RTL FM behaalt all time high in primaire doelgroep Luisteraar voelt zich thuis bij RTL FM

RTL FM heeft in de maanden maart en april een all time high behaald in de primaire doelgroep Boodschappers 20-49 met een zenderaandeel van 5,2%. Dit is een groei van 13% ten opzichte van de vorige meting (februari-maart 2006 4,6%). In vergelijking met dezelfde meting vorig jaar betekent dit zelfs een toename van 33% (maart-april 2005 3,9%). Verder blijft de groeiende radiozender in maart-april 2006 opnieuw stabiel in de doelgroep 10+ met een zenderaandeel van 3,3% (februari-maart 2006 3,2%).

Niet alleen steeds meer mannen en vrouwen stemmen af op RTL FM, ook onder 20-34 jarigen blijft de zender in populariteit toenemen. Het zenderaandeel stijgt tijdens kantooruren met 16% naar 5,1%. In deze periode (maandag tot en met vrijdag 09:00-17:00 uur) geeft RTL FM dagelijks de muziekgarantie af, wat inhoudt dat de luisteraar gedurende die uren nooit twee keer hetzelfde nummer voorbij hoort komen.

RTL FM probeert haar luisteraars natuurlijk altijd te verrassen met iets extras. Zo geeft de zender deze week als enige radiostation de laatste felbegeerde kaarten weg voor de uitverkochte George Michael-concerten die later dit jaar plaatsvinden. Vervolgens staat er in juni een ludieke actie gepland waarbij de allerlaatste concertkaarten voor Robbie Williams te winnen zijn. De populaire bad boy laat op 21, 22, 24 en 25 juni weer op geheel eigen wijze van zich horen.


---

-------------------
Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met Karin Bouwknegt, persdienst RTL Nederland via tel. 035-6718598 of karin.bouwknegt@rtl.nl.

© 2006 RTL Nederland / IP