RTL FM behaalt all time high in primaire doelgroep
Luisteraar voelt zich thuis bij RTL FM
RTL FM heeft in de maanden maart en april een all time high behaald in
de primaire doelgroep Boodschappers 20-49 met een zenderaandeel van
5,2%. Dit is een groei van 13% ten opzichte van de vorige meting
(februari-maart 2006 4,6%). In vergelijking met dezelfde meting vorig
jaar betekent dit zelfs een toename van 33% (maart-april 2005 3,9%).
Verder blijft de groeiende radiozender in maart-april 2006 opnieuw
stabiel in de doelgroep 10+ met een zenderaandeel van 3,3%
(februari-maart 2006 3,2%).
Niet alleen steeds meer mannen en vrouwen stemmen af op RTL FM, ook
onder 20-34 jarigen blijft de zender in populariteit toenemen. Het
zenderaandeel stijgt tijdens kantooruren met 16% naar 5,1%. In deze
periode (maandag tot en met vrijdag 09:00-17:00 uur) geeft RTL FM
dagelijks de muziekgarantie af, wat inhoudt dat de luisteraar
gedurende die uren nooit twee keer hetzelfde nummer voorbij hoort
komen.
RTL FM probeert haar luisteraars natuurlijk altijd te verrassen met
iets extras. Zo geeft de zender deze week als enige radiostation de
laatste felbegeerde kaarten weg voor de uitverkochte George
Michael-concerten die later dit jaar plaatsvinden. Vervolgens staat er
in juni een ludieke actie gepland waarbij de allerlaatste
concertkaarten voor Robbie Williams te winnen zijn. De populaire bad
boy laat op 21, 22, 24 en 25 juni weer op geheel eigen wijze van zich
horen.
---
-------------------
Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Karin Bouwknegt, persdienst RTL Nederland via tel. 035-6718598 of
karin.bouwknegt@rtl.nl.
© 2006 RTL Nederland / IP
RTL Group