AutoRai

GM ondersteunt promotie van AIDS-film in Cannes

(5/19/2006)
Wanneer de VIPâs uit de internationale filmwereld zich op de Boulevard Croisette verzamelen voor het 59^ste Filmfestival van Cannes (17-28 mei), zullen drie enorme LED-projectieschermen ervoor zorgen dat de glimlach van de sterren zelfs op grote afstand zichtbaar zal zijn voor de toeschouwers. Tijdens de iets rustigere momenten op de rode loper wordt op deze enorme schermen de 45 seconden durende trailer van de film 'A Closer Walk' vertoond. Deze veelvuldig geprezen documentaire brengt de gevaren van de verspreiding van AIDS onder de aandacht. General Motors, de grootste autofabrikant ter wereld, steunt de voorstelling van de film van Robert Bilheimer in het kader van zijn voortdurende streven naar gezondheid en welzijn. SpoTVision, operator van de schermen in Cannes, koos deze film uit wegens zijn belangrijke en sterke boodschap. In totaal zal de trailer van 'A Closer Walk' 612 keer vertoond worden. Volgens GM is de voorstelling van de film een historische gelegenheid om het wereldwijde AIDS-probleem uitdrukkelijk voor het voetlicht te brengen. De film verkent de complexe wisselwerking tussen gezondheid, waardigheid en mensenrechten, en onze verantwoordelijkheden ten opzichte van elkaar. Hij toont de bittere werkelijkheid van de ziekte, en laat tegelijkertijd hoop doorschemeren in de tragedie.

General Motors investeerde ongeveer één miljoen US dollar in een bewustmakingscampagne rond HIV/AIDS die verschillende jaren bestrijkt, met deze veelbesproken film als blikvanger. Naast acteurs Glenn Close en Will Smith verlenen secretaris-generaal van de UNO Kofi Annan en rockmuzikant en activist Bono hun medewerking aan de actie. "Deze documentaire, met zijn sterke boodschappen van hoop, medeleven en preventie, herinnert ons aan de tragische gevolgen van AIDS voor de huidige en toekomstige generaties,â verklaart Rod Gillum, Vice President Corporate Responsibility and Diversity bij GM. "Dit verhaal moet telkens opnieuw worden verteld".

General Motors gelooft dat de strijd tegen HIV/AIDS gevoerd moet worden via een samenwerking tussen regeringen, het maatschappelijke middenveld en het zakenleven. GM zelf voert voorlichting-, bewustmaking- en preventiecampagnes rond HIV/AIDS ten behoeve van zijn werknemers, hun gezinnen en de risicogemeenschappen waar de onderneming actief is.

General Motors steunt de wereldwijde distributie van Robert Bilheimers film. Er waren al voorstellingen in Johannesburg, Durban, Bangkok, New Delhi, New York, Los Angeles, Miami, Washington DC, Toronto, Phnom Penh en Kiev. In diverse landen overal ter wereld werd de film in prime time op de nationale televisiezenders uitgezonden, of zal dat in de nabije toekomst gebeuren. Tegen eind 2006 zullen naar schatting ongeveer één miljard mensen hem gezien hebben.

BedrijfsautoRAI.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster