GM ondersteunt promotie van AIDS-film in Cannes
(5/19/2006)
Wanneer de VIPâs uit de internationale filmwereld zich op de Boulevard
Croisette verzamelen voor het 59^ste Filmfestival van Cannes (17-28
mei), zullen drie enorme LED-projectieschermen ervoor zorgen dat de
glimlach van de sterren zelfs op grote afstand zichtbaar zal zijn voor
de toeschouwers. Tijdens de iets rustigere momenten op de rode loper
wordt op deze enorme schermen de 45 seconden durende trailer van de
film 'A Closer Walk' vertoond. Deze veelvuldig geprezen documentaire
brengt de gevaren van de verspreiding van AIDS onder de aandacht.
General Motors, de grootste autofabrikant ter wereld, steunt de
voorstelling van de film van Robert Bilheimer in het kader van zijn
voortdurende streven naar gezondheid en welzijn.
SpoTVision, operator van de schermen in Cannes, koos deze film uit
wegens zijn belangrijke en sterke boodschap. In totaal zal de trailer
van 'A Closer Walk' 612 keer vertoond worden. Volgens GM is de
voorstelling van de film een historische gelegenheid om het
wereldwijde AIDS-probleem uitdrukkelijk voor het voetlicht te brengen.
De film verkent de complexe wisselwerking tussen gezondheid,
waardigheid en mensenrechten, en onze verantwoordelijkheden ten
opzichte van elkaar. Hij toont de bittere werkelijkheid van de ziekte,
en laat tegelijkertijd hoop doorschemeren in de tragedie.
General Motors investeerde ongeveer één miljoen US dollar in een
bewustmakingscampagne rond HIV/AIDS die verschillende jaren bestrijkt,
met deze veelbesproken film als blikvanger. Naast acteurs Glenn Close
en Will Smith verlenen secretaris-generaal van de UNO Kofi Annan en
rockmuzikant en activist Bono hun medewerking aan de actie. "Deze
documentaire, met zijn sterke boodschappen van hoop, medeleven en
preventie, herinnert ons aan de tragische gevolgen van AIDS voor de
huidige en toekomstige generaties,â verklaart Rod Gillum, Vice
President Corporate Responsibility and Diversity bij GM. "Dit verhaal
moet telkens opnieuw worden verteld".
General Motors gelooft dat de strijd tegen HIV/AIDS gevoerd moet
worden via een samenwerking tussen regeringen, het maatschappelijke
middenveld en het zakenleven. GM zelf voert voorlichting-,
bewustmaking- en preventiecampagnes rond HIV/AIDS ten behoeve van zijn
werknemers, hun gezinnen en de risicogemeenschappen waar de
onderneming actief is.
General Motors steunt de wereldwijde distributie van Robert Bilheimers
film. Er waren al voorstellingen in Johannesburg, Durban, Bangkok, New
Delhi, New York, Los Angeles, Miami, Washington DC, Toronto, Phnom
Penh en Kiev. In diverse landen overal ter wereld werd de film in
prime time op de nationale televisiezenders uitgezonden, of zal dat in
de nabije toekomst gebeuren. Tegen eind 2006 zullen naar schatting
ongeveer één miljard mensen hem gezien hebben.
BedrijfsautoRAI.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster
AutoRai