Gemeente Enschede

Webwinkel stad enschede opent zaterdag haar deuren

vrijdag 19-05-2006

Vanaf zaterdag 20 mei zijn via www.kleurdestad.nl artikelen te koop die de bekende Kleur de Stad uitstraling hebben: fris, dynamisch, kleurrijk en voorzien zijn van het stadslogo.De webwinkel is tot stand gekomen dankzij een intensieve samenwerking tussen studenten van het ROC voor Twente en de gemeente Enschede Kleur de Stad in de vorm van een college company.

Veel steden doen aan stadsmarketing. Reclameachtige campagnes gericht op het aantrekken van bezoeker voor evenementen en toerisme. In Enschede is vanaf de start de stadsmarketingcampagne gericht de samenwerking met partijen en de bewoners van de stad gezocht. Allereerste doel van de campagne is dat bewoners trots zijn op hun eigen stad en dit ook uitdragen. Dit is nog steeds een belangrijk campagnedoel. Ook samenwerking met private partijen zoals het bedrijfsleven, cultuurinstellingen en onderwijsinstellingen is belangrijk voor een gezamenlijke promotie. De webwinkel is hier een voorbeeld van. De webwinkel in het kader van stadsmarketing is uniek in Nederland.

Voor de Kleur de Stad campagne is nieuw beeldmateriaal gemaakt waarmee Enschede laat zien waarom Enschede hét stedelijk hart van Oost-Nederland is. Dit nieuwe beeldmateriaal hangt vanaf week 21 in Enschede én in de steden Apeldoorn, Deventer, Zwolle, Arnhem, Nijmegen en Doetinchem in diverse bushokjes. Daarnaast gaan in dezelfde periode promotieteams in deze steden mensen vertellen waarom zij zeker naar Enschede moeten komen. In Duitsland wordt dezelfde methodiek gevolgd. Ook daar promotieteams, ondersteund door flyers, posters en allerlei aanbiedingen van diverse partijen waaronder Podium Twente.


---