Webwinkel stad enschede opent zaterdag haar deuren
vrijdag 19-05-2006
Vanaf zaterdag 20 mei zijn via www.kleurdestad.nl artikelen te koop
die de bekende Kleur de Stad uitstraling hebben: fris, dynamisch,
kleurrijk en voorzien zijn van het stadslogo.De webwinkel is tot stand
gekomen dankzij een intensieve samenwerking tussen studenten van het
ROC voor Twente en de gemeente Enschede Kleur de Stad in de vorm van
een college company.
Veel steden doen aan stadsmarketing. Reclameachtige campagnes gericht
op het aantrekken van bezoeker voor evenementen en toerisme. In
Enschede is vanaf de start de stadsmarketingcampagne gericht de
samenwerking met partijen en de bewoners van de stad gezocht.
Allereerste doel van de campagne is dat bewoners trots zijn op hun
eigen stad en dit ook uitdragen. Dit is nog steeds een belangrijk
campagnedoel. Ook samenwerking met private partijen zoals het
bedrijfsleven, cultuurinstellingen en onderwijsinstellingen is
belangrijk voor een gezamenlijke promotie. De webwinkel is hier een
voorbeeld van. De webwinkel in het kader van stadsmarketing is uniek
in Nederland.
Voor de Kleur de Stad campagne is nieuw beeldmateriaal gemaakt waarmee
Enschede laat zien waarom Enschede hét stedelijk hart van
Oost-Nederland is. Dit nieuwe beeldmateriaal hangt vanaf week 21 in
Enschede én in de steden Apeldoorn, Deventer, Zwolle, Arnhem, Nijmegen
en Doetinchem in diverse bushokjes. Daarnaast gaan in dezelfde periode
promotieteams in deze steden mensen vertellen waarom zij zeker naar
Enschede moeten komen. In Duitsland wordt dezelfde methodiek gevolgd.
Ook daar promotieteams, ondersteund door flyers, posters en allerlei
aanbiedingen van diverse partijen waaronder Podium Twente.
---
Gemeente Enschede