Ingezonden persbericht

Persbericht t.a.v. de (auto)sportmedia

Eurotech Racing Marcos scoort tweede Belcar-podium op rij

Zolder (B), 21 mei 2006. De tweede wedstrijd in het prestigieuze Belcar-kampioenschap heeft Eurotech Racing en de coureurs Marc Goossens (B-Geel) en Danny van Dongen (NL-Zandvoort) een mooie derde plaats opgeleverd. Daarmee behaalde het team uit Venlo-Blerick (NL) met de Marcos LM600 na een probleemloze en constante wedstrijd voor de tweede keer op rij het podium in dit toonaangevende Belgische GT-kampioenschap. "Het was eigenlijk een rustige race waarbij de auto zich perfect heeft gedragen. Danny reed een goede eerste stint en Marc heeft het karwei zonder risico's te nemen professioneel afgemaakt", aldus een tevreden teameigenaar Wim Noorman.

Ook in beide kwalificatiesessies zette de Eurotech Marcos LM600 in het competitieve veld een derde tijd op de klokken. Volgens Danny van Dongen had er wat tijd betreft zelfs nog iets meer ingezeten. "De motor levert voelbaar meer pk's dan bij de eerste wedstrijd. In de tweede kwalificatietraining regende het echter, waardoor we de set-up van de auto niet verder konden verbeteren."

Bij de start wist Van Dongen zijn derde positie probleemloos te behouden en achter de twee Corvettes een voorsprong op de rest van het veld op te bouwen. De 23-jarige Zandvoorter: "Ik heb zo constant mogelijk gereden en ben geen problemen tegengekomen." Goossens nam na een uur het stuur over en reed vervolgens een eenzame race die hem bij de finish een voorsprong van twee ronden op de nummer vier opleverde. Daarmee behaalde de Eurotech Marcos LM600 net als bij haar debuut in Spa-Francorchamps voor de tweede keer op rij achter de twee Corvettes een derde podiumpositie. Een keurige prestatie voor een compleet nieuwe auto in dit sterk bezette kampioenschap. Goossens: "We zijn wel dichter bij de Corvettes gekomen. Het extra vermogen kunnen we echter nog niet voldoende op het asfalt krijgen. Daar gaan we nu aan werken. Grip en balans kunnen nog beter. Iedere stint die we rijden is eigenlijk een testsessie waarin we de auto weer verder verbeteren. Voor een zo nieuwe auto hebben we al goede stappen gezet."

De achterstand op de winnende Corvettes bedroeg twee ronden. Helaas bleek de in het reglement ingebouwde handicap juist averechts uit te pakken. De vorig jaar nog in het FIA GT-kampioenschap winnende auto's moesten weliswaar met extra gewicht rijden, maar konden daardoor met andere restrictors starten waardoor ze zelfs sneller bleken te zijn dan bij de eerste Belcar-race.

Eurotech Racing wordt onder meer gesteund door de Eurotech Group (www.eurotechgroup.nl), Pezag (www.pezag.cz), Techwork recruitment agency en Toora Competizione. Eurotech Racing op internet: www.eurotechracing.nl.

Uitslag:

1. Bert Longin - Anthony Kumpen (B,B), Corvette C5-R, 82 ronden; 2. David Hart - Jeroen Bleekemolen (NL,NL), Corvette C5-R, op 21.241; 3. Marc Goossens - Danny van Dongen (B,NL), Marcos LM600,

op 2 ronden; 4. Ruben Maes - Verbist (B,B), Porsche, op 4 ronden; 5. Rudi Penders - Franz Lamot (B,B), Porsche 996 GT3 RS, op 4 ronden; 6. Georg Severich - Mario Josten (D,D), BMW E46 GTR V8, op 5 ronden; 7. Bert van Rossum - Fred Bouvy (B,B), Porsche 991 GT3 RSR, op 5 ronden; 8. Thiers - Lemeret (B,B), Porsche 996 GT2 R, op 7 ronden; 9. Thiers - Thiers (B,B), Porsche 997, op 7 ronden;

10. Essers - Werckx - Van Bellingen (B,B,B), BMW E46 Silhouet, op 7 ronden.

---

Voor de redactie: Voor nadere informatie: Wim Noorman, tel. +31 (0)6 22 696 792, Marc Goossens +32 (0)4777 65 317 of Danny van Dongen, tel. +31 (0)6 555 64 307.

---- --