Ingezonden persbericht


Persbericht

Amsterdam, 22 mei 2006

BT-netwerk geeft mexx meer functionaliteit op winkelvloer

BT kondigt vandaag aan dat Mexx Europe B.V. een contract heeft getekend voor een MPLS-netwerk welke het hoofdkantoor in Nederland verbindt met enkele honderden Mexx-winkels in Europa. Dankzij het nieuwe netwerk krijgt het kledingconcern de mogelijkheid tot beschikking over meer functionaliteit op de winkelvloer.

Het nieuwe netwerk van BT maakt het straks mogelijk voor Mexx om nieuwe applicaties aan zijn vestigingen aan te bieden, zoals HR-applicaties en diverse intranettoepassingen, maar ook toepassingen waarvan de klant veel kan merken, zoals multimediale in-store promotion. Tot nu toe bestond de communicatie tussen het Mexx-hoofdkantoor en de winkels vooral uit financiële data en voorraadgegevens.

Mexx koos voor BT vanwege het bereik van het netwerk, maar ook vanwege de betrouwbaarheid van BT en de servicegaranties die naadloos aansluiten op de eisen van Mexx. "Het aanbod van BT past veruit het beste bij onze organisatie", aldus Marnix Wolters, Business Systems Manager Retail van Mexx Europe B.V. "Niet alleen is BT aanwezig op de plaatsen waar Mexx ook zit, het investeert precies in onze groeimarkten, zoals Oost-Europa. Bovendien kan BT inspelen op de wensen van Mexx als retailbedrijf met een winkelnetwerk dat voortdurend in beweging is."

In het contract met Mexx kan BT laten zien waartoe het in staat is, vindt Michel De Coster, Country Manager Benelux van BT. "Mexx is een gerenommeerd internationaal bedrijf met talloze vestigingen, dat op zoek is naar een netwerk dat méér biedt dan alleen de noodzakelijkste communicatie. Die wens van Mexx is ons op het lijf geschreven: BT richt zich met zijn 21st Century Network op bedrijven die hun netwerk willen gebruiken als springplank voor innovatie."

BT is al begonnen met de implementatie. Het netwerk wordt het komende jaar gefaseerd uitgerold over veel van de Mexx-vestigingen in Europa.

OVER MEXX
Mexx is een global lifestyle merk dat staat voor optimisme, non-conformisme, inspiratie en fun. Het merk is gepositioneerd in het middensegment en brengt een uitgebreide reeks mode en modegerelateerde producten op de markt voor mannen, vrouwen en kinderen. Je kunt Mexx tegenkomen in meer dan 50 landen in Europa, Canada, Amerika en in het Midden- en Verre-Oosten, in de Mexx Stores, bij de grote modeketens (shop-in-shop formule) en bij multi-brand fashion retailers. Bezoek ook www.mexx.com.

OVER BT
BT is een van 's werelds grootste leveranciers van communicatieoplossingen en -diensten en is actief in meer dan 160 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de levering van IT- en netwerkdiensten, lokale, landelijke en internationale telecommunicatiediensten en hoogwaardige producten en diensten op het gebied van breedband en internet. BT is actief met vier divisies: BT Global Services, Openreach, BT Retail and BT Wholesale.

In het boekjaar 2004-'05 (einde 31 maart 2005) behaalde BT Group een omzet van 18.623 miljoen pond. De winst voor belastingen bedroeg 2.354 miljoen pond. British Telecommunications plc (BT) is de dochteronderneming van BT Group waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group plc zijn verzameld. BT Group plc kent een notering aan de effectenbeurzen van Londen en New York.

Bezoek

Ingezonden persbericht