Ingezonden persbericht


Aan de redactie

P E R S B E R I C H T

Amsterdam, 22 mei 2006

Personeelswerving via radio- en tv-spots
Vacaturekrant mediabreed in Nederland

AMSTERDAM - Via Internet, kranten, narrow casting, radio en vanaf 22 mei ook op televisie. Personeelsadvertenties bij Vacaturekrant kunnen vanaf nu mediabreed in Nederland worden gecommuniceerd. Daarmee rondt Vacaturekrant de eerste fase af van een omvangrijk project dat moet leiden tot een zo optimaal mogelijk bereik.

De eerste serie TV-spots staat in de startblokken. Deze wordt uitgezonden samen met de succesvolle radiospots, die inmiddels twee maanden draaien. Uit eerste metingen is gebleken dat de radiocommercials de respons op bepaalde vacatures met 30 procent hebben verhoogd. Het principe is simpel: in de spots, die onder de noemer 'Vacaturekrant Journaal' worden uitgezonden, komen diverse vacatures voorbij. Iedere vacature heeft een eigen, gemakkelijk te onthouden code. Eenmaal thuisgekomen hoeft de geïnteresseerde luisteraar alleen de code op de site www.vacaturekrant.nl in te vullen en hij of zij komt meteen op de gewenste vacature terecht.

Glenn Godet, Business Unit Manager bij Vacaturekrant: ,,Van oudsher bieden we al de combinatie van online en print. Daarin is Vacaturekrant in deze markt, samen met JobTrack, al uniek. Nu we ook andere kanalen binnen onze marketing integreren, onderscheiden we ons helemaal van de rest. Dat kost de klant wel ietsje meer, maar ten opzichte van aanbieders met alleen het internetkanaal, zoals Monsterboard, zijn wij met dit totaalaanbod een stuk aantrekkelijker voor opdrachtgevers. Niet meer leunen op Internet alleen, maar een totaalconcept bieden met optimale kans op resultaat. Die strategie zal de toekomst van onze organisatie bepalen.''

Snelst groeiend
Vacaturekrant was in 2005 de snelst groeiende carrièresite van Nederland. Deze groei zet zich ook in het eerste kwartaal van 2006 gestaag voort. De vernieuwde website ondersteunt de groeiambities van Vacaturekrant. ,,We concentreren ons niet louter op Internet'', aldus Godet ,,Arbeidsmarktcommunicatie wordt massacommunicatie, zeker in een krappe arbeidsmarkt . Onze klanten, zowel werkgevers als werkzoekenden, komen ons straks overal tegen: op straat, in restaurants, op televisie, radio, krant en Internet. Binnen die strategie hoort een perfect functionerende jobboard die een snelle afhandeling garandeert. Een sterke positionering, gecombineerd met de beste 'job search-engine' maakt ons aanbod erg aantrekkelijk.''

Nederland-breed
Vacaturekrant, onderdeel van de Telegraaf, brengt werkgevers en werkzoekenden samen door middel van het aanbieden van vacatures en cv's in een online vacaturebank. Godet: ,,Vacaturekrant is een partner in totaalbereik. Eén telefoontje naar Vacaturekrant is voldoende om een vacature Nederland-breed uit te rollen, met de grootste kans op succes.''

Noot voor de redactie /

Ingezonden persbericht