23-5-2006
Bedrijven introduceren "Ik kies bewust"-logo
VVD-Europarlementariër Jules Maaten pleit voor Europees systeem
Vandaag presenteren de initiatiefnemers Campina, Friesland Foods en
Unilever hun "Ik kies Bewust"-logo voor voedingsmiddelen aan minister
Hoogervorst van Volksgezondheid. Producten die in aanmerking komen
voor het logo zijn magere yoghurt, halfvolle melk en zachte
margarines. Nadruk ligt op terugdringen van suiker, zout en
transvetzuren.
Onlangs heeft ook het Europees Parlement bepaald dat
voedingsproducenten hun claims wetenschappelijk moeten kunnen
bewijzen. VVD-Europarlementariër Jules Maaten is blij met het
initiatief van de industrie: "Het initiatief van het bedrijfsleven
geeft aan dat het bereid is consumenten goed te informeren. Als het
een succes is zal dit vrijwillige systeem hopelijk ook in Europees
verband kunnen worden geïntroduceerd. Dat geeft de meeste
duidelijkheid voor consumenten."
VVD