Ingezonden persbericht


CA AUTOMATISEERT CHANGE MANAGEMENT MET NIEUWSTE VERSIE VAN CLARITY

Integratie met CA s Unicenter Service Desk en AllFusion Harvest Change Manager voorkomt operationele eilanden en maakt sneller inspelen op business-behoeften mogelijk

Nieuwegein, 23 mei 2006 CA (NYSE: CA) introduceert de nieuwste versie van CA Clarity, de vlaggenschip-oplossing voor IT Governance. De nieuwe release, die samenwerkt met CA s Unicenter Service Desk en CA s AllFusion Harvest Change Manager, biedt een geïntegreerd en geautomatiseerd proces voor change management en voorkomt problemen bij de allocatie van IT-resources.

Stroomlijnt change management-proces
De geïntegreerde oplossing van CA Clarity met Unicenter Service Desk en AllFusion Harvest Change Manager is een complete oplossing voor end-to-end change management. Het automatiseert de hele change managment-cyclus van het aanmaken van change requests, prioritering, impact assessment, review en goedkeuring tot projectmanagement, allocatie van middelen, softwareontwikkeling en uitrol. Door het automatiseren van handmatige taken en het integreren van voorheen gescheiden processen kunnen IT-afdelingen serviceniveaus omhoog brengen, resources op een efficiënte en kosteneffectieve manier gebruiken, en kwaliteitsgebaseerde standaarden, ontwikkelmethodes en best-practices implementeren, zoals ITIL en CMMi.

Brengt controle en inzichtelijkheid
Met de nieuwste versie van CA Clarity kunnen organisaties change-gerelateerde activiteiten rangschikken in volgorde van prioriteit. Klanten kunnen in één systeem verfijnde evaluatie- en selectiecriteria aanmaken, what-if -scenario s creëren, beslissingen communiceren, kosten beheersen en het gebruik van resources monitoren. Daarmee is CA Clarity belangrijk voor controle op het change management-proces en kan het de oplevering verbeteren, risico s terugdringen en compliance garanderen.

Het CA Clarity-systeem biedt geïntegreerde portfolioplanning, demand management, projectmanagement, resource-planning en tijd- en kostenmanagement.

De markt voor project- en portfoliomanagement in IT ontwikkelt zich snel , zegt Matt Light, research director bij Gartner. Omdat gebruikers applicatieontwikkeling en andere IT-programma s beter willen kunnen prioriteren en tegelijkertijd de vraag naar het applicatieportfolio in de gaten willen kunnen houden, bieden fabrikanten steeds meer geïntegreerde suites. *

Wij bieden een sterk geïntegreerde set producten waarmee organisaties change management beter kunnen inplannen en beter op veranderingen kunnen reageren. Ook kunnen ze hun IT-initiatieven beter beheren en op een effectievere manier diensten aanbieden die toegevoegde waarde bieden voor hun klanten , zegt Frank Fidder, Regional Sales Manager Clarity Division bij CA. Deze nieuwe versie van Clarity is een enterprise IT management (EITM)-oplossing waarmee onze klanten de beste prestaties leveren op IT-gebied. Hiermee breiden we ons marktleiderschap op de markt voor IT Governance verder uit.


* Gartner Research Inc., Magic Quadrant for IT Project and Portfolio Management, 2005 , Matt Light en Daniel B. Stang, juni 2005.

(404 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over CA Clarity
CA Clarity, een oplossing voor IT Governance, stelt IT-organisaties in staat om de beste prestaties te leveren door het verbeteren van hun betrokkenheid bij de business en het vergoten van hun mogelijkheden om efficiënt te werken. Het CA Clarity-systeem biedt geïntegreerde portfolioplanning, demand management, projectmanagement, resource-planning, en tijd- en kostenmanagement. Meer dan 500.000 gebruikers binnen 500 bedrijven vertrouwen de governance van hun IT-omgeving en het beheer van productontwikkeling toe aan CA Clarity. De Clarity-divisie (voorheen Niku) maakt deel uit van CA s businessunit voor Business Service Optimization (BSO), die systemen bevat voor service en asset en change management en een uitgebreid raamwerk biedt voor IT-diensten. Meer information over CA Clarity is beschikbaar via http://ca.com/clarity.

Over CA
CA (NYSE:CA), één van s werelds grootste IT-management softwarebedrijven, integreert en vereenvoudigt het management van ondernemingsbrede IT. CA is opgericht in 1976, heeft zijn hoofdkantoor in Islandia, N.Y. en is actief in meer dan 140 landen. Voor meer informatie, zie http://ca.com

© 2006 Computer Associates International, Inc. One Computer Associates Plaza, Islandia, N.Y. 11749. All trademarks, trade names, service marks, and logos referenced herein belong to their respective companies.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Kim van Bokhoven van LEWIS, PR bureau: Tel: 040-235 46 00 Fax: 040-235 46 01 E-mail: kimv@lewispr.com www.lewispr.com

Voor meer informatie over CA kunt u contact opnemen met Mika Lassen, CA: E-mail: mika.lassen@ca.com

LEWIS Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com