Nederland koopt massaal chips
Alphacomm group bv
Rotterdam, 23 mei 2006
Begin april is chips fabrikant Croky begonnen met een beltegoed actie in samenwerking met
prepaid service provider Alphacomm. Op miljoenen zakken heeft Croky codes gedrukt welke
klanten kunnen inwisselen op de Croky website. Deze codes worden dan omgezet in
belminuten en bij 40 gespaarde belminuten kan de klant een gratis beltegoedkaart
uitkiezen.
Deze zogenaamde loyalty acties, acties waarbij klanten worden beloond wanneer zij aan een
merk trouw blijven, worden veel ingezet bij voornamelijk Fast Moving Consumer Goods. In
deze markt is het heel moeilijk om klanten te binden aan een merk. Dit komt voornamelijk
doordat er meerdere aanbieders en de producten prijsgevoelig zijn, waardoor consumenten
snel switchen. Loyalty programma's versterken de klantrelatie omdat herhalingsaankopen
worden beloond.
De partij achter het Croky loyalty programma is Alphacomm Prepaid Services, welke is
gespecialiseerd in de generatie, validatie en distributie van prepaid tegoeden. In
Nederland alleen zijn er al rond de 7 miljoen prepaid gebruikers en dit maakt het bereik
van een actie groot. Prepaid Loyalty is dus zeker een goede manier om product awareness
te creeeren en daarnaast doet Croky dit al met zijn onderscheidende branding. De
papegaai, genaamd Crook, wordt dan ook zeer enthousiast door de markt ontvangen. Met
zijn rol in de persiflage op de Scarlet reclame wordt de beltegoed actie nog eens extra
benadrukt.
(EINDE)
Voor overige vragen contact:
Alphacomm Prepaid Services B.V.
Huub Sparnaay
Tel: 010- 798 95 22
E-mail: huub@alphacomm.nl