Metaalunie

Nieuws
Persberichten

Serbo Serres wint Metaalunie MarketingAward
31-5-2006

De jury van de Metaalunie MarketingAward heeft Serbo Serres uit Nijverdal gekozen tot metaalbedrijf met de beste marketing. De winnaar kreeg dinsdag 30 mei de Award en een cheque ter waarde van EUR 5000,- uitgereikt uit handen van juryvoorzitter Martin Schröder, oprichter van Martinair.

Voor de jury was het niet gemakkelijk om uit de drie genomineerden een winnaar te selecteren. De bedrijven waren erg verschillend en hadden elk een marketingstrategie die duidelijk heeft bijgedragen aan de groei van de onderneming. De keuze viel uiteindelijk op Serbo Serres. Martin Schröder overhandigde Gert Jan Keupers, directeur van Serbo Serres, namens de jury de Metaalunie MarketingAward en een cheque ter waarde van EUR 5000,-.

Serbo Serres
Serbo Serres richt zich op het ontwerpen, produceren en bouwen van serres. Serbo ontwikkelde `het serrepark van Nederland' waarin het bedrijf laat zien wat er zoal mogelijk is met aluminiumconstructies en serres. "Het serrepark moet zich verder ontwikkelen tot een one-stop-shopping-concept, waarbij ook allerlei aanverwante sectoren zich presenteren, denk aan bedrijven in natuursteen, baden, sauna's, tuinen, haarden, zonwering, interieur, en meer. Een soort Bataviastad dus, maar dan in Nijverdal", reageerde Gert Jan Keupers.

Het juryrapport vermeldt onder meer dat Keupers, afgezien van zijn enthousiast presentatie, durft te dromen vanuit het perspectief van zijn klant. Daarbij heeft hij zijn idee concreet vertaald naar een beleid binnen én buiten de organisatie. Hiermee zet het bedrijf een goed voorbeeld neer van experience marketing, waarbij verschillende middelen worden ingezet zoals een evenement, magazine, loyaliteitsdragers en moderne instrumenten, zoals online marketing. Het bedrijf heeft overtuigende keuzes gemaakt; strategische overwegingen, en daar structureel uitvoering aan gegeven."

Thema marketing
De Koninklijke Metaalunie heeft haar jaarlijkse MetaalunieAward ditmaal beschikbaar gesteld aan een mkb-bedrijf in de metaal dat zich aantoonbaar positief onderscheidt op het gebied van marketing. Hiermee onderstreept de Metaalunie het belang van marketing. Het belang van een uitgekiende marketing wordt door veel bedrijven erkend, maar is nog niet altijd een bewuste keuze.

De jury werd gevormd door Martin Schröder (voorzitter), oprichter en voormalig president-directeur van Martinair; Edwin Brouwers, directeur Marketing MKB van Rabobank Nederland; Anne Marie Voorhoeve, bestuurslid NIMA en Register Marketeer; Jack Schueler, bondsvoorzitter BOVAG en Yvonne swaans, directeur Direct Wonen Verhuurmakelaars en Zakenvrouw van het Jaar 2005.
Reageren: info@metaalunie.nl