Nieuws
Persberichten
Serbo Serres wint Metaalunie MarketingAward
31-5-2006
De jury van de Metaalunie MarketingAward heeft Serbo Serres uit
Nijverdal gekozen tot metaalbedrijf met de beste marketing. De winnaar
kreeg dinsdag 30 mei de Award en een cheque ter waarde van EUR 5000,-
uitgereikt uit handen van juryvoorzitter Martin Schröder, oprichter
van Martinair.
Voor de jury was het niet gemakkelijk om uit de drie genomineerden een
winnaar te selecteren. De bedrijven waren erg verschillend en hadden
elk een marketingstrategie die duidelijk heeft bijgedragen aan de
groei van de onderneming. De keuze viel uiteindelijk op Serbo Serres.
Martin Schröder overhandigde Gert Jan Keupers, directeur van Serbo
Serres, namens de jury de Metaalunie MarketingAward en een cheque ter
waarde van EUR 5000,-.
Serbo Serres
Serbo Serres richt zich op het ontwerpen, produceren en bouwen van
serres. Serbo ontwikkelde `het serrepark van Nederland' waarin het
bedrijf laat zien wat er zoal mogelijk is met aluminiumconstructies en
serres. "Het serrepark moet zich verder ontwikkelen tot een
one-stop-shopping-concept, waarbij ook allerlei aanverwante sectoren
zich presenteren, denk aan bedrijven in natuursteen, baden, sauna's,
tuinen, haarden, zonwering, interieur, en meer. Een soort Bataviastad
dus, maar dan in Nijverdal", reageerde Gert Jan Keupers.
Het juryrapport vermeldt onder meer dat Keupers, afgezien van zijn
enthousiast presentatie, durft te dromen vanuit het perspectief van
zijn klant. Daarbij heeft hij zijn idee concreet vertaald naar een
beleid binnen én buiten de organisatie. Hiermee zet het bedrijf een
goed voorbeeld neer van experience marketing, waarbij verschillende
middelen worden ingezet zoals een evenement, magazine,
loyaliteitsdragers en moderne instrumenten, zoals online marketing.
Het bedrijf heeft overtuigende keuzes gemaakt; strategische
overwegingen, en daar structureel uitvoering aan gegeven."
Thema marketing
De Koninklijke Metaalunie heeft haar jaarlijkse MetaalunieAward
ditmaal beschikbaar gesteld aan een mkb-bedrijf in de metaal dat zich
aantoonbaar positief onderscheidt op het gebied van marketing. Hiermee
onderstreept de Metaalunie het belang van marketing. Het belang van
een uitgekiende marketing wordt door veel bedrijven erkend, maar is
nog niet altijd een bewuste keuze.
De jury werd gevormd door Martin Schröder (voorzitter), oprichter en
voormalig president-directeur van Martinair; Edwin Brouwers, directeur
Marketing MKB van Rabobank Nederland; Anne Marie Voorhoeve,
bestuurslid NIMA en Register Marketeer; Jack Schueler, bondsvoorzitter
BOVAG en Yvonne swaans, directeur Direct Wonen Verhuurmakelaars en
Zakenvrouw van het Jaar 2005.
Reageren: info@metaalunie.nl
Metaalunie