Mei 2006

Promotiecampagne 'Buren Oranjestad' van start
Band met Koningshuis belangrijk thema voor historisch en idyllisch stadje
Om meer bezoekers naar het vestingstadje Buren te trekken wordt deze Oranjestad gedurende twee jaar extra onder de aandacht van de consument gebracht met de campagne `Buren Oranjestad'. De campagne sluit aan bij de regionale promotie van Rivierenland en wordt uitgevoerd door het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland. Afbeelding Onderscheidend vermogen
Buren is onlosmakelijke verbonden met het Koningshuis en onderscheidt zich daarmee duidelijk van andere historische stadjes in Nederland. Het voormalige kasteel, het Koninklijk Weeshuis, de Sint Lambertuskerk en diverse Oranjebezittingen getuigen hiervan.

In de campagne profileert Buren zich dan ook als `Buren Oranjestad' waarbij de kernwaarden vorstelijk, historisch en idyllisch een belangrijke rol spelen in de communicatie.

Onderdelen campagne
Het logo `Buren Oranjestad' en intensieve online promotie van de website www.burenoranjestad.nl zijn onderdelen van de campagne. Ook wervende advertenties, ansichtkaarten, TouristCards, een informatiefolder en een actief persbeleid worden ingezet om Buren Oranjestad als aantrekkelijke bestemming voor toeristen en recreanten in Rivierenland neer te zetten.

Presentatie
Deze week ontvangt elke ondernemer in Buren een aantrekkelijke toonbankdisplay waarin de materialen aan de consument gepresenteerd kunnen worden.

Oranjeroute
Daarnaast profiteert Buren van de promotionele activiteiten van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) door deelname aan de promotie van de Oranjeroute: een 2400 kilometer lange route langs steden en regio's die historische banden hebben met het Huis van Oranje.

Actieve gemeente
De gemeente Buren is de afgelopen jaren zeer actief geweest op het gebied van de ontwikkeling van toerisme en recreatie. In samenwerking met RBT Rivierenland werden begin dit jaar vijftien informatiepanelen geplaatst die in woord en beeld vertellen over de geschiedenis en de huidige bijzonderheden van de gemeente.

De brochure `Wandelen door het hart van de Betuwe' is sinds kort verkrijgbaar en via evenementenborden wordt de consument bij binnenkomst van Buren Oranjestad gewezen op het programma van de komende periode.

RBT Rivierenland voert de campagne uit in opdracht van de Stichting Buren Oranjestad en op initiatief van de gemeente Buren.