Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Student Select lanceert SMARD, keurmerk voor studenten

Amsterdam, 31 mei 2006 - Uitzendbureau Student Select lanceert SMARD, een uniek programma dat High Potentials tijdens de studie coacht naar een succesvolle start op de arbeidsmarkt. Studenten die geselecteerd worden voor het SMARD programma krijgen bijbanen binnen het eigen vakgebied, praktijkcoaching door consultants en toegang tot de meest gewilde starterfuncties. Voor opdrachtgevers werkt het SMARD programma als een keurmerk voor startende studenten; zij krijgen als eerste toegang tot de meest gekwalificeerde starters in de markt en inzicht in resultaten en bewezen successen. Daarbij is het een effectief arbeidsmarktcommunicatie-middel op de startersmarkt.

Eerdere pogingen in het uitzendwezen om een dergelijk programma vorm te geven kwamen moeilijk van de grond onder andere door gebrek aan focus en een gekwalificeerde database. Student Select kent deze hindernissen niet, werkt veelal online en heeft toegang tot een database van 80.000 Hbo en WO potentieel. Met deze database en een concentratie op studenten beschikt Student Select wèl over de middelen voor een succesvolle implementatie.

Student Select
Student Select is in 2002 opgericht als eerste landelijk on-line studentenuitzendbureau dat zich naast het uitzenden van studenten ook richt op recruitment van 'High Potentials' de arbeidsmarkt. Student Select is 100% dochter van Aromedia B.V. Per 1 april 2006 heeft Student Select een nieuwe directie aangesteld, die bestaat uit Kim Boersma, voorheen werkzaam bij Creyf's Nederland en Forsyth Financial Support; en Tessa Ruijgrok, voorheen werkzaam bij CANE consulting.

Aromedia
Aromedia is uitgever van de merken B-zik, TKMST, Sum en Carp. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda's, websites en cd-rom's. Tevens organiseert Aromedia elk jaar Studie Beurs en doet ze met de TKMST Monitor onderzoek onder ruim 31.000 scholieren. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van scholieren, studenten en professionals, in de leeftijd van 11 tot 38 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.

­­­­­­­# # # # #