Ingezonden persbericht


RIANT TURKS VIJFSTERREN HOTEL VAN EEN NIVEAU DAT ZIJN WEERGA NIET KENT

HILLSIDE BEACH CLUB ÉÉN VAN

'S WERELDS GROOTSTE SUCCESFORMULES

Amsterdam, mei 2006 - In Fethiye, aan één van de mooiste baaien van Turkije, omgeven door een diep blauwe zee en met prachtige pijnbomen beboste heuvels, ligt de Hillside Beach Club, een kindvriendelijk vijfsterren hotel. Shaun Smith, auteur van het recent gepubliceerde Managementboek, 'SEE FEEL THINK DO' beschrijft hoe succesvolle marktleiders de beoogde doelen behalen door hun instinct te gebruiken. Het is een uitgebreid verslag over het verhaal achter 's werelds grootste merken, zoals Virgin, Sony, Pepsi, Harley-Davidson én Hillside Beach Club, de trots van de Turkse rivièra.

HOTELGAST: GEEN KONING, MAAR KEIZER

In zijn laatste boek verklaart Shaun Smith, management consultant en onderzoeker van de nieuwste merken op het gebied van productdifferentiatie, de succesformule van de Hillside Leisure Groep en de ingrediënten hiervan. Hieronder vallen de innovatieve elementen die zijn toegevoegd aan Hillside Beach Club. Ook roemt hij de unieke management methode en het hoge serviceniveau ten aanzien van de gasten. Aan de hand van de vier elementen: observatie, inzicht, denkwerk en actie worden drie bedrijven als schoolvoorbeeld voor succes genoemd, waaronder de Hillside Beach Club. Eén van de breinen achter het concept gebaseerd op productdifferentiatie is directeur Edip Ilkbahar.

'SEE FEEL THINK DO' VERKLAPT HET GEHEIM
SEE - Bij de totstandkoming van Hillside Beach Club werd in eerste instantie gedacht aan het standaard concept van een vakantieresort; lekker goedkoop, veel activiteiten, entertainers, beperkt comfort en weinig faciliteiten. Ilkbahar en consorten kozen voor een andere individuele benadering. Van mode tot reclame en van populaire televisieshows tot bestsellers, hieraan is te zien 'what's hot' and 'what's not'. Het belangrijkste is te weten wat de gast het allerliefste wil.

FEEL - Het luxe resort weet dat! Haar gasten verlangen een subtiele combinatie. Er moet entertainment zijn, maar ze willen zelf bepalen of ze deelnemen. Het samenzijn met andere mensen is belangrijk, maar een individuele benadering is een vereiste en de geboden service moet niet ongemakkelijk aanvoelen.

THINK - Ilkbahar dacht: 'Waarom creëren we geen hotel dat voldoet aan al die eisen?' Het eerste succes zit 'm in het enthousiasmeren van het personeel. Dit 'dream team' maakt het waar en zorgt voor die persoonlijke benadering. Het zit 'm in kleine dingen, zoals koude handdoeken op het strand en het helpen bij het zoeken van een verloren zonnebril. Aan de klant gekoppelde 'Guest Relations Angels' zorgen voor de rest, van de beantwoording van iedere vraag tot het vervullen van de wensen, dus er is echt niets om je druk over te maken.

DO - Een overtuigd managementteam en collega's zijn noodzakelijk voor alles wat je wilt bereiken en communiceer je droom!

De droom is uitgekomen en iedereen die het sprookje zelf wil beleven kan kijken op www.hillside.com.tr en boeken bij één van de Nederlandse of Belgische Touroperators.

Luxe zoals luxe bedoeld is

Hillside Beach Club is een gastvrije luxeclub aan de Lycische kust van Turkije die zich richt op de hele familie. Het vijfsterren resort behoort tot de Hillside groep. Het hoofdgebouw en de bungalows zijn gebouwd tegen een berghelling, allemaal met uitzicht op de diepblauwe zee. Er is een volledig animatieprogramma en een kinderdorp. Activiteiten op het gebied van sport, ontspanning en entertainment zijn er volop. Zo beschikt het hotel over verschillende zwembaden en drie privé-stranden. Bij de Club behoren twee Spa's: 'Nature' en 'Day'. 'Nature' biedt onder andere 'Far Eastern Traditional' massages en Zen therapie. In 2006 opent het resort bovendien nog een openlucht Spa. Uniek is ook de openluchtbioscoop op het strand met een reuzenscherm bevestigd aan de heuvel. Op culinair gebied biedt het onder andere restaurant 'Pasha', gelegen aan de baai, waar men kan genieten van de Mediterraanse cuisine. Luxe zoals luxe bedoeld is.

Nederlandse en Belgische aanbieders
De Nederlandse touroperators Neckermann Holland, TC Holland, TUI Holland, Oad Reizen, Silverjet en Hotelplan bieden in 2006 reizen naar Hillside Beach Club aan. In België zijn dat TC Belgium, Neckermann België, Pegase, Jetair en Exclusive Destinations. Voor meer informatie over Hill Side Beach: www.hillside.com.tr