Ingezonden persbericht


Zuidoost brengt online game uit

Op woensdag 7 juni 2006 lanceert stadsdeel Zuidoost een online game om de bekendheid van wat Zuidoost te bieden heeft, te vergroten. Daarmee is stadsdeel Zuidoost een van de eerste overheden die een 'viral marketing' actie inzet voor stadspromotie. Deelnemers van de game kunnen aantrekkelijke prijzen winnen, zoals kaartjes voor concerten in de Amsterdam ArenA.

De reden dat de game wordt uitgebracht is omdat veel mensen niet weten wat er voor leuks te doen is in Amsterdam Zuidoost. Zo kun je heerlijk relaxen in het Gaasperplasgebied, de exotische markten bezoeken, shoppen in de Amsterdamse Poort maar ook kun je in Zuidoost lekker wonen, midden tussen het groen.

Op deze manier wil Zuidoost nieuwe beelden voor het voetlicht brengen en zoveel mogelijk bezoekers aantrekken. Omdat de traditionele media niet altijd toereikend zijn, is gekozen voor de ontwikkeling van een 'viral game'. Wat is een viral game? De game werkt als een vorm van mond-tot-mond reclame via internet, waarbij een game als een olievlek onder doelgroepen verspreid raakt. De deelnemer wordt beloond met een extra spelpoging, als deze anderen attendeert op het spel. En zo wordt de kans om een van de aantrekkelijke prijzen te winnen, vergroot.

Tot nu toe past vooral het bedrijfsleven dit instrument toe. Stadsdeel Zuidoost is met de lancering van Next Station Zuidoost één van de eerste overheden die op deze wijze communiceert met haar doelgroepen.

De game, Next Station Zuidoost genaamd, speelt zich af in de Amsterdamse metro die langs alle key-locaties van Zuidoost rijdt. Het concept voor de game en de realisatie ervan komt uit handen van Green Orange internet marketing.

De game wordt o.a. via de sites van de deelnemende bedrijven aangeboden, dit zijn: het GVB, Praxis Zuidoost, IKEA Amsterdam, Pathe ArenA en Amsterdam ArenA. Het

Dus, stap in de metro voor verrassend rondje Zuidoost. Kijk voor de game op: www.nextstation.nl.

Einde persbericht