Landstede


Grand Tour ter voorbereiding op nieuwe opleiding Contact Center Medewerker

Landstede start in september met de nieuwe opleiding Contact Center medewerker. De nieuwe opleiding is een gat in de markt.

Landstede, ABN AMRO, KPN en Achmea organiseren op 23 en 28 juni een Grand Tour langs hun Contact Centra voor mensen die geïnteresseerd zijn in de nieuwe opleiding. Belangstellenden kunnen ook terecht op de informatieavond op donderdag 22 juni van 16.30 tot 20.00 uur bij Landstede aan het Dokterspad 2 in Zwolle.

In februari nam Landstede samen met het Kenniscentrum Beroepsonderwijs Bedrijfsleven ECABO het initiatief tot het Platform Contact Centra Zwolle en omstreken. De bedoeling is dat de deelnemende bedrijven en Landstede intensief gaan samenwerken, zodat de studenten tijdens de nieuwe opleiding praktijkgericht leren. De wens van het platform is onder andere realisatie van de uitstroomrichting Contact Center medewerker. Het is een intensieve opleiding, vertelt opleidingscoördinator Han van der Zwan van Landstede. De opleiding omvat maar liefst dertig competenties, zoals gespreksvaardigheden, feedback geven en krijgen, advies en service verlenen en digitaal communiceren. Ter vergelijk: een boekhoudkundige opleiding omvat 18 competenties.

Reacties bedrijven op de nieuwe opleiding
Arthur Haag, regiomanager KPN Sales: Deze opleiding voldoet absoluut in onze behoefte. KPN weet als geen ander hoe belangrijk het is om met professionele, goed opgeleide medewerkers te werken in deze uitdagende branche.
Richard Schreurs, ABN AMRO Verzekeringen, Manager Businesslijn Zaken: Met veel interesse volgen we de ontwikkeling van de opleiding Contact Center medewerker binnen Landstede. We zijn enthousiast over het initiatief van het ROC om voor deze branche een betere aansluiting te realiseren voor het beroepsonderwijs en het bedrijfsleven. Lieneke Westerhof, manager Callcenter Achmea Zorg: Onze collega's aan de telefoon krijgen nu het aanzien dat ze ook verdienen. Het is een mooi vak en we zijn blij dat er een passende
vakopleiding voor wordt ontwikkeld.

Grand Tour
Landstede, ABN AMRO, KPN en Achmea organiseren op 23 en 28 juni een Grand Tour langs de Contact Centra voor mensen die belangstelling hebben voor de nieuwe opleiding. Dat kunnen mensen zijn die werkloos zijn of overwegen van baan te veranderen. De vereiste vooropleiding is: Havo-diploma of 1 jaar MBO in een economische richting. Bij ABN AMRO kunnen mensen na de Grand Tour solliciteren op een baan in het Contact Center. Bij plaatsing start een leerwerktraject bij Landstede en ABN AMRO.