Ingezonden persbericht


Persbericht

8 juni 2006

Pure Henk trekt als magneet nieuw talent aan
Innovatieve wervingscampagne Rabobank werkt

Om lokale banken te helpen bij het werven van commerciële medewerkers, startte het groepsonderdeel Private Banking van Rabobank Nederland in april met een innovatieve wervingscampagne. Henk Heek, een échte account manager van de Rabobank, werd ingezet in een marketing actie om talentvolle accountmanagers te werven. Via een filmpje dat per mail verspreid wordt, maakt de kijker kennis met Henk Heek die vervolgens in het filmpje belt met een `goeie kandidaat'. Die kandidaat blijkt de kijker van het filmpje te zijn. Zo wordt hij verwezen naar de actiesite. De unieke manier van werven is afgelopen woensdag in DeFabrique in Utrecht beloond met een magneet door de Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie.
De magneet werd gewonnen in de categorie interactieve media. De jury van de SJP oordeelde: "Uitstekend gebruikt gemaakt van de mogelijkheden die de huidige techniek biedt om een `wat krijgen we nou?' effect te creëren. De verrassing kan bijna niet groter zijn. Ondanks dat de hoofdrolspeler geen geboren acteur is, een dikverdiende magneet." Jacqueline van den Brink, commercieel directeur Private Banking Rabobank Nederland: "Deze manier van werven is innovatief én we hebben er de voorkeur aan gegeven eigen mensen in te zetten. Daarmee hebben we een risico genomen maar onze Henk doet zijn werk goed. Het filmpje slaat goed aan en is al meer dan 3000 keer doorgestuurd. In totaal staan er meer dan 100 vacatures open bij 55 lokale Rabobanken. Inmiddels hebben we al 85 sollicitanten en de eerste kandidaten zijn daadwerkelijk aangenomen. Aan het einde van de campagne maken we de balans met resultaten op, maar dat Henk werkt, is al gebleken."
Het filmpje is onderdeel van een grotere wervingscampagne met als centraal punt de actiesite www.begrijpjijonzeklanten.nl. In de gehele campagne staat de klant centraal. De Rabobank heeft over het algemeen klanten die verschillen van andere banken en een potentiële accountmanager moet zich wel in deze klant kunnen inleven. Naast de website plaatst de Rabobank in mei banners op nieuws- en branchesites. Bovendien maken bezoekers van de site kans op één van de vijf VIP-kaarten voor een event met Alan Greenspan in september, dat mede door Rabobank Private Banking wordt georganiseerd.

Noot