Ingezonden persbericht


AFTRAP RODE VETERS CAMPAGNE VAN STICHTING BLOEDLINK:

BLOEDLINK EN BARBARA DE LOOR GAAN 135.000 PAAR RODE VETERS VERKOPEN !

Donderdag 8 juni jl. heeft Barbara de Loor de officiële aftrap verricht van de landelijke Rode Veters Campagne:' Stop hartinfarcten bij te jonge mensen !'

Duizenden mensen lopen een groot risico om veel te jong te overlijden. De oorzaak: erfelijk hoog cholesterol. Maar liefst driekwart van de naar schatting 135.000 mensen met erfelijk hoog cholesterol in Nederland weet niet dat zij deze aandoening hebben. Zij kunnen daardoor onverwachts op jonge leeftijd een hartinfarct krijgen. Dit overkomt nu naar schatting enkele duizenden patiënten per jaar, terwijl de aandoening wel goed op te sporen én te behandelen is. Daarvoor is meer preventie, voorlichting en onderzoek nodig en dat kost veel geld. Daarom gaat Bloedlink in samenwerking met sporters en sponsors de komende tijd maar liefst 135.000 paar Rode Veters verkopen - de opbrengst komt geheel ten goede aan het tegengaan van hartinfarcten bij jonge mensen. De Rode Veters staan symbool voor het stoppen van onnodige hartinfarcten op te jonge leeftijd. We vragen iedereen te sporten en te bewegen voor het goede doel!

====

Meer informatie voor de pers, alsmede fotomateriaal:

Denise Heemskerk
Stichting Bloedlink
Tel 023 567 9934 / 06 24 60 36 84
dheemskerk@bloedlink.nl

Zie ook www.bloedlink.nl of www.rodeveters.nl

Met vriendelijke groet,

Denise Heemskerk
Stichting Bloedlink