Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Leidschendam, 14 juni 2006

Vaderdag dit jaar in teken van WK-oranje

Dit jaar staat vaderdag helemaal in het teken van het WK. De Raad Nederlandse Detailhandel (RND) constateert dat ook dit jaar vaderdag de omzet in de detailhandel weer een extra impuls geeft.

De WK-oranjekoorts geeft dit jaar aan vaderdag een extra feestelijk tintje. Zeker met het oog op de wedstrijd Nederland-Argentinië op 21 juni worden allerlei oranje-items voor vader aangeschaft. Sjaaltjes, voetballen, petjes, vlaggetjes en andere oranje-gadgets kleuren vaderdag dit jaar massaal oranje.

Naast de oranje aankopen is er dit jaar een trend te zien in de persoonlijke verzorging voor de man. Crèmes en duurdere luchtjes voor vader zorgen voor hogere omzetten. Traditionele aankopen zoals speciale bieren, sterke dranken zoals whisky en cognac doen het ook dit jaar wederom goed.

Er zijn vaders die dit jaar door het WK extra in het zonnetje worden gezet. Duurdere aankopen zoals de platte beeldbuis tv's, de thuistap, elektrische barbecues en scheerapparaten vinden een gretig aftrek.

De Raad Nederlandse Detailhandel (RND) is een overkoepelende werkgeversorganisatie. De bij de RND - via de 11 brancheverenigingen - aangesloten detailhandelsondernemingen vertegenwoordigen ruim 14.000 vestigingen, 250.000 werknemers en een jaarlijkse omzet van 36 miljard euro. De RND behartigt de gemeenschappelijke economische en sociale belangen van zijn leden.