Productschap Margarine


22.06.2006

'Ik kies Bewust'-logo wereldwijd: 'My Choice'

Unilever gaat het 'Ik kies Bewust'-logo voor voedingsmiddelen wereldwijd doorvoeren onder de naam 'My Choice'. Het logo op de voorzijde van de verpakking is ontworpen om consumenten overal ter wereld een gemakkelijker keuze te kunnen laten maken voor verpakte voeding en dranken met een gezondere samenstelling.

De ontwikkeling van het logo past binnen de strategie 'vitaliteit' die Unilever ongeveer anderhalf jaar geleden inzette. Het logo helpt consumenten een bewuste keuze te maken voor voedingsproducten die minder transvetten, verzadigde vetten, zout en toegevoegde suikers bevatten en daarmee in overeenstemming zijn met internationale voedingsadviezen. In nummer 7 van de Nieuwsbrief Voeding en Gezondheid zijn de criteria voor het 'Ik kies Bewust'-logo nader beschreven. Unilever heeft haar Nutrition Enhancement Programme en de criteria voorgelegd aan voedingskundigen in verschillende delen van de wereld en hun reacties waren positief.

Unilever is van plan het Choices-programma wereldwijd door te voeren met als kortetermijndoel het binnen nu en 18 maanden uit te rollen in de belangrijkste afzetlanden.