2HMedia verwerft 100% in SLAM!FM

Huijskens & istha

2HMedia verwerft 100% in SLAM!FM.

Aandeelhouders jongerenzender leggen meningsverschillen bij.

Amsterdam, 30 juni 2006 - 2HMedia, het investeringsbedrijf van Lex Harding, Ruud Hendriks en Marcel Dijkhuizen, is met onmiddellijke ingang volledig eigenaar geworden van de snel groeiende jongerenzender SLAM!FM. Het bedrijf heeft een conflict met ID&T over een resterend belang van 33% geschikt en deze aandelen overgenomen. Afgelopen maandag won 2HMedia in Amsterdam een kort geding in deze kwestie. Over de voorwaarden waaronder het belang is verworven hebben beide partijen afgesproken geen mededelingen te doen.

2HMedia is erg blij met de bereikte overeenstemming en de volledige overname van SLAM!FM. Lex Harding: 'Meningsverschillen tussen aandeelhouders zijn natuurlijk altijd vervelend. Maar tegelijkertijd ging het gelukkig al een aantal maanden erg goed met SLAM!FM. We zijn blij nu nog meer energie te kunnen steken in de verdere ontwikkeling van SLAM!FM. Marcel, Ruud en ik zijn erg trots op de groei sinds we in december instapten. Zowel programmatisch als cijfermatig is er sprake van forse vooruitgang'.

Jacqueline Bierhorst, algemeen directeur van SLAM!FM: '2HMedia heeft ons de afgelopen maanden door dik en dun gesteund en uit deze overname spreekt nog meer vertrouwen. De groei zit er inderdaad op alle punten fors in. Ik verwacht dat SLAM!FM in de loop van volgend jaar winst zal maken. In de komende maanden gaan we verder met het uitbouwen van onze multimedia plannen'.

Noot voor redactie,