Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Huib Maaskant & Matthijs Jaspers naar IdtV

Diemen, 4 juli 2006- Huib Maaskant (36) en Matthijs Jaspers (40) zijn per 1 juli bij IdtV aangetrokken als creatief team voor de afdeling Marketing & Business Development. Zij zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling van crossmediale en mediumonafhankelijke concepten waarbij de verschillende disciplines van IdtV (televisie, film, internet en events) kunnen worden gecombineerd. Huib Maaskant wordt eindverantwoordelijk voor de afdeling. De komst van Huib Maaskant en Matthijs Jaspers is mede het gevolg van de onlangs aangekondigde strategische samenwerking tussen IdtV en internetbureau Lost Boys.

Met de opkomst van nieuwe media, verandert het medialandschap razendsnel. Consumenten kunnen in steeds grotere mate zelf bepalen op welk moment en op welke manier ze informatie tot zich nemen. In deze snel groeiende markt zoeken adverteerders naar steeds efficiëntere manieren om hun boodschap onder de aandacht te brengen. IdtV speelt hierop in met de ontwikkeling van nieuwe formats en concepten. Huib Maaskant en Matthijs Jaspers zullen een grote rol spelen in de ontwikkeling van IdtV als onafhankelijk televisieproducent naar allround communicatiespecialist. Maaskant: "IdtV zet de toon als onafhankelijk mediaspecialist. Het is een uitdaging om daar vorm aan te mogen geven." De afdeling Marketing & Business Development opereert direct onder Shula Rijxman, Chief Commercial Officer bij IdtV.

Huib Maaskant en Matthijs Jaspers werkten de afgelopen jaren al intensief samen als freelance creatief team. Huib Maaskant werkte sinds vorig jaar als creatief directeur bij Euro RSCG 4D. Eerder begon hij het interactieve bureau Qi. Daarnaast was hij jarenlang actief als docent aan de Media Academie in Hilversum, waar hij zich onder andere bezig hield met de ontwikkeling van interactieve televisie. Matthijs Jaspers was als senior art director werkzaam bij LoweLive (later Draft). Als freelancer was hij onder andere medeverantwoordelijk voor Het Huis van Morgen, de interactieve sitcom van KPN Online die dit jaar een Bronzen Leeuw won op het reclamefestival in Cannes.

IdtV, opgericht in 1977, is als tweede grote onafhankelijke productiemaatschappij van Nederland, toonaangevend in de ontwikkeling en productie van (geïntegreerde) concepten op het gebied van televisie, internet-tv, film, evenementen en promotiecampagnes. IdtV produceert met respect voor het individu en probeert met haar producties de coherentie in de samenleving te bevorderen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Brenda Matthijs, Communications Manager, IdtV, tel: 020-314 31 01, e-mail: brenda.matthijs@idtv.nl . Voor meer informatie over IdtV, kijk op: www.idtv.nl


---- --