Ingezonden persbericht


Persbericht

Top 10 ergernissen van vrouwen aan hun man tijdens het shoppen

'Heb je nou nog niet genoeg schoenen? Ik heb toch ook maar 3 paar??'

Amsterdam, 4 juli 2006 - Dat mannen zich regelmatig ergeren aan het shopgedrag van hun vrouw of vriendin is bekend. Daarom vroeg Shopgirl maar eens naar de grote irritaties van vrouwen aan mannen tijdens een middag shoppen. Vrouwen irriteren zich vooral omdat mannen ongeduldig, vol onbegrip en nonchalant zijn tijdens het shoppen. Dit blijkt uit een onderzoek onder 2.000 jonge vrouwen op Shopgirl.nl

De grootste ergernissen zijn dat mannen buiten blijven wachten of naar huis willen (13%), zeuren dat haar kledingkast al vol is (10%) en klagen dat het shoppen te lang duurt (9%). De uitkomsten zijn zowel hilarisch als vooral zeer herkenbaar, getuige uitspraken als: 'Bij de ingang van een winkel onverschillig gaan staan wachten en constant op zijn horloge kijken aargh!'

Een andere grote bron van ontevredenheid is het onbegrip voor een geweldige aankoop. 'Heb je nou nog niet genoeg schoenen? Ik heb toch ook maar 3 paar??' 'Je hebt toch al een zwart rokje? (terwijl het verschil heel groot is met dat andere kledingstuk)' 'Betaal jij zoveel geld voor zo'n klein lapje stof?'

Daarbij worden Shopgirls gek van de 'dooddoeners' en het nonchalante gedrag van mannen. 'Als ik vraag welk truitje hij leuker vindt, antwoord hij: Ik vind ze allebei wel leuk.' 'Als je vraagt: staat dit leuk?, zeggen ze dat alles je staat. Daar kan ik zo moe van worden.'

Top 10 ergernissen


1. Buiten wachten en naar huis willen 13%

2. Zeuren dat kledingkast al vol is 10%

3. Het duurt zo lang 9%

4. Zeggen dat kledingstuk dik maakt 8%

5. Zeuren over het aantal bezochte winkels 8%

6. Alles te duur vinden 6%

7. Geen initiatief tonen / achter haar aansjokken 5%
8. Zeuren dat ze alle winkels af moeten gaan om toch iets bij de eerste winkel te kopen 5%
9. Alleen zeggen dat iets goed staat om snel van het winkelen af te zijn 4%
10. Naar andere vrouwen kijken 3%

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Shopgirl is een website over fashion voor vrouwen in de leeftijd van 16 tot 30 jaar. De stijlvolle site biedt alles wat een shopaholic nodig heeft om goed voorbereid de stad in of het net op te gaan. Op het shoppingblog informeren stylisten de bezoekers over 'must-haves', ervaringen en de laatste mode. Bezoekers delen hun eigen ervaringen via hun eigen profiel en het forum en natuurlijk staat de site vol met de beste fashionlinks en de leukste online shops.

Voor vragen over Shopgirl kunt u contact opnemen met:

Niki Smit - Hoofdredacteur
niki@shopgirl.nl
020 8404 4747

Over newrulez
Shopgirl is onderdeel van newrulez, dochter van de ilse media groep. Het huidige portfolio van newrulez bestaat uit de merken Kaboem.nl, Cu2.nl, Yourscene.nl, Startpaginakids.nl, Startgames.nl, Startspelletje.nl, Startfun.nl en onderzoeksbureau newrulez research en marketing. Daarnaast heeft newrulez een commercieel partnership met Kidsplanet.nl en de Sanoma jongeren sites. newrulez volgt de ontwikkelingen in de jongerenmarkt op de voet. De komende paar jaar zal newrulez succesvolle mediamerken en concepten ontwikkelen en onderhouden, die gericht zijn op de doelgroep jongeren van 4 tot 29 jaar.

Voor meer informatie over newrulez kun je terecht op www.newrulez.nl Voor vragen over newrulez kunt u contact opnemen met:

Toon Branbergen - directeur
t.branbergen@newrulez.nl
020 840 4747

Extra quotes voor redactioneel gebruik

'Binnen een uur de H&M uit, is dat een nieuw record?!'

'Oh! Die had m'n ex ook! Stond haar enig! Van die slanke benen onder dat mooie rokje...'

'Achter je aan blijven lopen, omdat ze niet weten wat ze moeten doen en ze vervelen zich dan zo dat ze als een hondje achter je aan lopen. Zo irritant! Ze lopen dan bijna op je hakken!'

'Als je aan het passen ben in een winkel en je vriend gaat zitten wachten op een stoel voor de paskamer, en eigenlijk alleen maar naar die "mooiere" vrouwen naast mij kijkt die passen en niet naar mij zelf.'

'Als je een geweldige broek aan hebt en je komt de paskamer uit en je vriend zegt; "maar je hebt toch al een spijkerbroek". Maar wat hij niet ziet is dat deze echt compleet anders is!!!'

'Als die de hele tijd loopt te zeggen tijdens het passen dat alles mooi staat terwijl het bijvoorbeeld er helemaal niet uitziet, dus wat die ermee bedoelt ja koop snel wat en gaan we naar huis.'

'Als je een rokje zoekt die precies moet zijn zoals jij hem wilt, en je vind hem in de eerste winkel, maar je moet toch nog 1000 winkels af, alle rokjes passen en wachtrijen lang.. en uiteindelijk haal je je eerste rokje... die mannen worden Gek!!'

'Als je gaat shoppen en je vriend gaat buiten staan wachten.......... zeer irri. Als jij dan binnen bent kan je niet meer relaxt shoppen en ben je waarschijnlijk weer binnen 2 minuten weer buiten.'

'Als je na 3 uur lang zoeken het perfecte rokje hebt gevonden, je het pashokje uitkomt met een smile a-la Inge de Bruijn en hij met een gezicht alsof je net bent verandert in het monster van Loch Ness zegt: 'Ik vind die ene die je thuis hebt liggen toch mooier.'

'Als je net begonnen bent met shoppen en dan zeggen: 'Zijn we nu al klaar!'

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com