Ingezonden persbericht

Persbericht - 7 juli 2006

Vernieuwde website Knoopjelos.nl gelanceerd

Het Nederlandse culinaire genootschap Knoopjelos heeft deze week = haar volledig vernieuwde website gelanceerd. Niet alleen het design is on= der handen genomen, maar tevens zijn diverse categorieën aan de site= toegevoegd die volledig gewijdt zijn aan het thema 'wijn'.

De site moet een moderne en stijlvolle uitstraling overbrengen naar d= e bezoeker, en vooral de navigatie is eenvoudig en transparant gehouden. = "Het nieuwe design onderstreept de positionering van ons genootscha= p: een heldere informatievoorziening richting de consument over een breed= scala aan culinaire zaken in een eigentijdse setting", aldus = hoofdredacteur Maurice van Bussel. Het belangrijkste wapenfeit van Knoopj= elos.nl blijft namelijk de content. De site bevat nog steeds een uit= gebreide reeks restaurant recensies, zoals men gewend is, en zal ook cont= inu met nieuwe beoordelingen uitgebreid worden.

Restaurant index
Een ander belangrijk blijvend = element in de website is de restaurant index, met door Knoopjelos geselec= teerde restaurants. "In samenspraak met ons gehele team zijn wij to= t een ruim assortiment aanbevelingen gekomen, verspreid over heel Nederla= nd", vervolgt van Bussel. "Via onze website willen we tenslot= te de consument van dienst zijn bij het maken van de juiste keuze voor hu= n restaurantbezoek. Onze selectie ondersteunt hen daar op eenvoudige wijz= e bij". De restaurant index is ingedeeld op provincies en steden, e= n bevat naast korte omschrijvingen zoveel mogelijk links naar recensies o= ver deze restaurants. Daarnaast staat altijd de website van het restauran= t in kwestie direct en duidelijk doorgelinkt.

Wijnen
Het nieuwe thema 'wijnen' be= vat onder andere proefbeoordelingen en aanbevelingen voor wijnen uit alle= wijngebieden van de wereld. Deze beoordelingen zullen net als de re= censies met regelmaat aangevuld worden. Daarnaast zullen er periodieke co= lumns op de site verschijnen, geschreven door bekende en minder bekende w= ijnliefhebbers. Verder is er een wijn ABC, en zal er binnenkort steeds ee= n wijn aangeboden worden, die enkel via de Knoopjelos site verkrijgb= aar is, onder de naam 'seleccion Knoopjelos'.

De nieuwe website is wederom ontwikkeld door MerkabA Media Desig= n, waarbij opvallend is dat op diverse vlakken input geleverd en ass= istentie verleend is door culinaire zwaargewichten als Sergio Herman= (Oud Sluis), John Beeren (De Bokkedoorns), Thérèse Boer (D= e Librije), Gerard Wollerich (restaurant Wollerich) en Ron Blaauw (restau= rant Ron Blaauw). De nieuwe website van Knoopjelos wordt op deze wij= ze gekenmerkt door een professionele aanpak, maar blijft een site voor ee= n door liefhebbers van ware gastronomie. Daarmee onderstreept het duideli= jk de slogan die het genootschap al sinds haar oprichting gebruikt: `Passie voor Restaurants'.

De website van Knoopjelos is te vinden op www.knoopjelos.nl.

Mocht u meer informatie wensen, neem dan contact op met Maurice van Bussel (info@merkaba.nl)