Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
Roden, 11 juli 2006

Reclame per e-mail levert geld op voor sportclubs en goede doelen

DigiReclame.nl: het digitaal alternatief voor huis-aan-huis reclame

Jaarlijks ontvangt elk Nederlands huishouden 1.600 reclamefolders. Voor het drukken hiervan zijn 3,3 miljoen bomen nodig. Vervolgens blijft Nederland zitten met van 225 miljoen kilo oud papier. DigiReclame wil deze papierverspilling tegengaan door het voor adverteerders aantrekkelijk te maken reclamefolders per e-mail te versturen, naar consumenten die hiervoor toestemming hebben gegeven. Bovendien kunnen sportclubs, goede doelen, kerken en scholen hierdoor duizenden euro's per jaar verdienen.

Bij DigiReclame kunnen consumenten zich via de website www.digireclame.nl aanmelden als ontvanger. Daar geven zij ook aan welk doel zij met de opbrengst willen steunen. Een zeer groot deel van de opbrengsten van DigiReclame gaan namelijk naar goede doelen, sportverenigingen, kerken en scholen.

80% opbrengst voor goede doelen en prijzengeld
Want hoewel DigiReclame een commercieel bedrijf is, heeft het maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel staan. Ruim 80% van de opbrengst wordt beheerd door een onafhankelijke stichting. Deze stichting verdeelt 55% van dit geld onder goede doelen, sportverenigingen, kerken, scholen. De overige 45% komt in een prijzenpot, waarvan eenmaal per jaar een loterij wordt georganiseerd voor de deelnemende ontvangers.

Vertrouwelijke werkwijze
De stichting MVOD zal streng gecontroleerd worden door een onafhankelijke raad van toezicht. Om ook te zorgen dat er vertrouwelijk met gegevens wordt omgegaan zal DigiReclame bovendien worden ingeschreven bij het College bescherming persoonsgegevens (CBP). Dit betekent dat de gegevens van de ontvangers nooit verstrekt worden aan derden en dat de ontvanger zich op elk moment kan uitschrijven.

Winst voor mens en milieu
Gerben Sikma is initiatiefnemer van DigiReclame. Hij startte het initiatief vooral om het milieu te sparen. Maar dankzij het concept van DigiReclame profiteert iedereen: "Non-profit organisaties hebben vaak te maken met krappe budgetten. DigiReclame kan ze op een eenvoudige manier extra inkomsten geven. Het enige dat ze moeten doen is hun leden of betrokkenen aanmoedigen ontvanger te worden van DigiReclame. Afhankelijk van het aantal gebruikers van DigiReclame kan dit een bedrag opleveren tot 400 miljoen euro. Van de rest van de opbrengsten organiseert stichting MVOD jaarlijks een grote loterij onder de ontvangers. De omvang van het prijzenpakket kan oplopen tot 325 miljoen euro. En adverteerders hoeven nu geen hoge drukkosten meer te maken en kunnen veel sneller en gerichter adverteren."

Samen sterker, dus meld u allen aan.
Gerben Sikma: "Het succes van DigiReclame hangt af van het aantal deelnemers. Hoe meer mensen DigiReclame willen ontvangen, hoe meer adverteerders zullen kiezen voor deze manier van reclame maken. En hoe meer geld er ten goede komt aan sportclubs, goede doelen, scholen en kerken. Onze doelen zijn ambitieus, maar ook wij zullen klein moeten beginnen. Daarom hopen we dat iedereen meedoet. Het is een cliché, maar ook hiervoor geldt: elke grote reis begint met een eerste kleine stap."


---

Alleen voor de pers

Voor meer informatie kunt u terecht bij:
Drs. G.A. Sikma
Functie: directeur
Telefoonnummer (vast): 050-5012543
Email: pers@digireclame.nl

---- --