Bex*van der Schans PR


Datum: 11 juli 2006

Marketingcommunicatieplan voor kledingmerk Kultivate bekroond

Thomas Kersten en Han Lammers hebben de Addy Ruts scriptieprijs ontvangen uit handen van Peter van den Besselaar, directeur Bex*communicatie. De studenten kregen de prijs voor de beste scriptie aan de Fontys Hogeschool Communicatie. De studenten maakten een marketingcommunicatieplan 'Kultivate, hét dance kledingmerk'.

"Het maken van een marketingcommunicatieplan voor een opkomend merk is dankbaar werk. Thomas en Han hebben met een eigenzinnige werkmethodiek een bevlogen plan gemaakt dat excelleert in een fraaie koppeling tussen strategie en tactiek. Het plan is methodisch tot stand gekomen, waarbij ze op verschillende niveaus (micro, meso en macro) hebben geanalyseerd. Bij het concipiëren van het marketingcommunicatieplan zijn concrete keuzes gemaakt. Heel prettig zijn duidelijke doelstellingen, of het nu gaat om communicatie, verkooppunten of omzet. Het marketingcommunicatieplan 'Conformity kills' is gehandhaafd en nog zeer bruikbaar. In de adviezen komt de ambitie naar voren om zélf modetrends te creëren. Qua tactiek sluit het plan goed aan bij de digitale maatschappij door een belangrijke rol voor de website; de ambitie van Kultivate vraagt om innig contact met de dance communicatiedoelgroep", aldus de jury.

De jury bestond uit Peter van den Besselaar van Bex*communicatie, drs. Marianne van den Bosch en dr. Joep Gilissen van Fontys Hogeschool Communicatie. Criteria voor de toekenning van de prijs zijn praktijkrelevantie, de onderbouwing van het advies en wisselwerking tussen theorie en praktijk.

In 2006 studeren 94 communicatieprofessionals in Eindhoven af. Afgestudeerden gaan werken in reclame, voorlichting en public relations. Gevormd door inspirerend onderwijs zijn zij in staat op een inventieve en vernieuwende wijze met communicatievraagstukken om te gaan.

De prijswinnaars werden gekozen uit drie genomineerde scripties:

Het verhaal van... Podium Azijnfabriek
Over het gebruik van een corporate story in een kleine organisatie Karlijn Lips en Eefje Verhagen

Kultivate, hét dance kledingmerk
Thomas Kersten en Han Lammers

Profiteren van een krachtig karakter
Beter Bed groeit in communicatie met reputatiemanagement Noortje Hagens en Laura van den Heuvel