AutoRai

Kia is cool volgens jonge consumenten

(7/13/2006)
Kia is cool! Dat is de conclusie uit een online consumentenonderzoek naar coole merken in Nederland en Europa. De resultaten van deze verkiezing, die jaarlijks wordt georganiseerd door Cool Unlimited, werden deze week gepubliceerd in het boek âCoolBrands; the coolest brands in the Netherlandsâ. Kia schaart zich in de uitslag achter merken als iPod, Google, Ben & Jerryâs en MTV.
Via de website www.coolbrands.org konden consumenten uit 14 Europese landen hun stem uitbrengen op wat zij als het meest coole merk van 2006 beschouwen. Ruim 40.000 deelnemers deden aan het online onderzoek mee. In Europa werd Google beschouwd als meest coole merk, gevolgd door iPod, Nokia, adidas en Nike.

Lekker fel!
In Nederland eindigde het modemerk Diesel op de eerste plaats in het CoolBrands consumentenonderzoek, gevolgd door internationale merken als iPod, Google, Puma en Apple. Ook typisch Nederlandse merken als Jip en Janneke, Hi, Oger en Sportlife werden door deelnemers aan het onderzoek, met een gemiddelde leeftijd van 29,4 jaar, als cool aangemerkt. Kia eindigde in Nederland eveneens op de shortlist van coole merken. Vooral het sportieve imago van Kia, haar betrokkenheid als sponsor bij internationale topsport-evenementen en de Nederlandse âLekker Felâ campagne voor de Kia Picanto vormden volgens de kiezers belangrijke redenen voor het coole imago van Kia.

De online CoolBrands verkiezing wordt jaarlijks georganiseerd. Cool Unlimited, het bedrijf achter het onderzoek, heeft de verkiezing geïnitieerd om meer inzicht te verkrijgen in wat consumenten uit verschillende Europese markten als cool beschouwen.

BedrijfsautoRAI.nl
Open Lieverdedealer.nl in een nieuw venster