Ingezonden persbericht


Persbericht

Edelman vergroot focus op creatieve PR

Shira Tabachnikoff naar Edelman

Amsterdam, 13 juli 2006 - Edelman heeft met de aanstelling van Shira Tabachnikoff als executive director nog sterker ingezet op de ontwikkeling van creatieve PR-concepten. Shira is verantwoordelijk voor new business en de marketing van Edelman Nederland en werkt daarnaast op verscheidene klanten. Shira zal zich de komende tijd richten op het verder ontwikkelen van strategische, creatieve PR-concepten voor diverse klanten. Binnenkort gaat Shira deel uitmaken van de directie bestaande uit Annemieke Kievit* en Natascha Verdurmen**.

Helemaal nieuw binnen de Edelman gelederen is Shira niet. Van 1998 tot 2001 werkte Shira al voor Edelman, dat toen nog DLV PR heette. In de tussenliggende periode werkte ze bij Pleon waar zij manager van de Technology Unit (Brodeur) was. Daaropvolgend was zij director van de Corporate Unit bij Burson Marsteller waar ze verantwoordelijk was voor klanten als Shell en Goldman Sachs.

"Wij zijn blij dat Shira terug op het honk is. Met haar creatieve en strategische inzicht past ze perfect in ons team van seniors. Haar kennis en ervaring zorgen voor een frisse blik die voor ons en onze klanten zeer inspirerend is", zegt Annemieke Kievit, general manager Edelman.

Volgens Shira, van origine Amerikaanse maar inmiddels al 10 jaar woonachtig in Nederland, zijn de internationale invloeden van Edelman op het Amsterdamse PR-bureau goed merkbaar. Volgens de nieuwe executive director geeft de expertise van een internationaal team een 'boost' aan het strategische niveau waarop wordt geopereerd. Vooral de toegang tot grote onderzoeken als de jaarlijkse Edelman 'Trust Barometer' en innovatieve strategische ontwikkelingen zoals die op het gebied van blogging maakt, volgens Shira, dat Edelman zich weet te onderscheiden van de concurrent.

"Ik hoop een extra impuls te geven aan het Edelman-team door nieuwe ideeën om te zetten in originele, frisse en vernieuwende PR-concepten. Dit past ook perfect bij Edelmans slogan 'Pioneer Thinking', een uitdrukking naar mijn hart!", aldus Shira Tabachnikoff, executive director, Edelman Amsterdam.

Over Edelman
Edelman is 's werelds grootste onafhankelijke PR-bureau. Het Nederlandse kantoor is gevestigd in Amsterdam. Dertig mensen werken in vier gespecialiseerde teams: Corporate, Consumer Brands, Health en Technology. Edelman is ervaren in het plannen, organiseren en uitvoeren van corporate- en marketingcommunicatieprogramma's voor (inter)nationale bedrijven en organisaties. Edelman heeft 43 vestigingen in Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika en Azië. Er werken in totaal 1.900 mensen. In november 2005 is Edelman door de Holmes Group uitgeroepen tot Europees consultancybureau van het jaar en Edelman is wereldwijd 'Agency of the Year 2006' in de categorie 'grote bureaus'.


* ** respectievelijk general manager en deputy general manager van Edelman in Nederland en verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van het kantoor Een foto van Shira Tachnikoff is te downloaden van: http://www.edelmanpr.nl/pressroom.php?Action=Illustrations&CompanyId=40

# # #



Ingezonden persbericht