Ingezonden persbericht


MTV digitale content wereldwijd als eerste beschikbaar op Xbox Live in Benelux

Xbox en MTV Networks sluiten partnership voor content op Xbox Live Marketplace

Schiphol-Rijk, 13 juli 2006 - Microsoft Nederland en MTV Networks Benelux hebben een overeenkomst gesloten voor het aanbieden en promoten van digitale content van de MTV Networks tv-kanalen (MTV, TMF, Nickelodeon en The Box) via Xbox Live, de wereldwijde online dienst voor games en entertainment.

Dankzij deze samenwerking kunnen bezitters van een Xbox 360 in Nederland en België binnenkort via Xbox Live Marketplace complete afleveringen van populaire tv-series zoals Pimp My Ride, WildBoyz, MTV Cribs en The Box' Moccah vanuit hun luie stoel 'on-demand' opvragen op hun tv scherm. Daarnaast worden ook zogenaamde 'gamerpictures' van de diverse series beschikbaar gesteld, waarmee Xbox gebruikers hun gamercard kunnen personaliseren met afbeeldingen van bijvoorbeeld SpongeBob Squarepants.

"Dit is wereldwijd de eerste keer dat tv-content op deze manier wordt aangeboden via Xbox Live. Het past helemaal in de visie van Xbox 360, waarmee we als eerste next-generation console meer willen bieden dan alleen gaming. Deze mogelijkheden bevestigen nogmaals de voorsprong die we op onze concurrentie hebben genomen", zegt Thijs van Doorn, Product Marketing Manager Xbox. "MTV Networks bewijst hiermee voorop te lopen als het gaat om dit soort ontwikkelingen".

De content van MTV wordt deels gratis aangeboden en deels tegen een kleine vergoeding (vanaf 70 cent, zogenaamde 'micropayments', verrekend via Microsoft Points).

Vanaf 12 juli is op Xbox Live content beschikbaar van de MTV-serie Pimp My Ride en biedt TMF de trailer en 'making of' van de eerste Nederlandse survival horror film "Dood Eind" aan.

"MTV Networks wil met haar merken en haar content op zo veel mogelijk schermen actief zijn die voor onze doelgroep relevant zijn. Xbox Live Marketplace past hier goed in, omdat jongeren steeds meer tijd besteden aan gaming", zegt Branco Scherer, Manager Digital Media van MTV Networks Benelux. "De samenwerking met Xbox is een aanvulling op onze huidige distributie kanalen, tv, digitale televisie, internet en mobiele telefoons."

Xbox Live Marketplace is gratis beschikbaar voor iedere bezitter van een Xbox 360 die de console heeft aangesloten op een breedband internetverbinding. Xbox Live heeft al veel succes geboekt met het aanbieden van multimedia content, onder andere tijdens de laatste E3-beurs in Los Angeles, waar vandaan verslag werd gedaan met videoreportages en speelbare demo's.



Ingezonden persbericht