Ingezonden persbericht


NuGuRu tekent tweejarig webcastingcontract met Media Plaza

Live uitzendingen van congressen voor Media Plaza TV

Haarlem, 13 juli 2006 - Crossmediabureau NuGuRu, bedenkers van vernieuwende concepten als Personal Casting en Future Proof Concepts, heeft een tweejarig contract met Media Plaza getekend voor de realisatie van live uitzendingen en het streaming beschikbaar stellen van congressen.

Na een pilotperiode van enkele maanden en een evaluatie van techniek, ervaringen en bezoekersaantallen, heeft Media Plaza besloten dat het succes van live uitzendingen van congressen voortgezet wordt met crossmediapartner NuGuRu, voor een periode van in ieder geval twee jaar. Naast livecasting en webcasting levert NuGuRu samen met Media Plaza productionele activiteiten aan congresorganisators.

Wim van Rooijen, Directeur van Media Plaza zegt hierover: " De mogelijkheid om congressen live te volgen of later als webcast te bekijken is een geweldige kans om meer mensen te bereiken met een congres. Dit is een innovatieve ICT toepassing die naadloos aansluit op de doelstellingen van Media Plaza."

"Deze opdracht is een mooi voorbeeld van een geslaagd businessmodel in webcasting", zegt Bart Jenezon, Algemeen Directeur van NuGuRu, "Videoregistratie via internet moet meerwaarde opleveren voor alle partijen en deze samenwerking bewijst dat het kan."

"Door de toepassing van ons remote camera platform is NuGuRu in staat om zowel de opname als de regie volledig op afstand te doen wat kostenbesparend is", aldus René Mullié, technisch directeur van NuGuRu. "Ook is het mogelijk om direct uit te zenden op (Digitale) TV of IPTV waarover al wordt nagedacht, samen met Media Plaza."

Over Media Plaza

Wat kan Media Plaza voor u betekenen?

Media Plaza is sinds 1997 het dynamische innovatie en ICT knooppunt van Nederland. Ons doel is helder: innovatie met behulp van ICT stimuleren. Dit doen we als onafhankelijk kennisplatform in de breedste zin van het woord. Dit vindt plaats door vraag en antwoord samen te brengen in ons fysieke centrum te Utrecht. Door kennis-communities te stimuleren. Door trends en ontwikkelingen te signaleren en deze op de ICT-agenda van de BV Nederland te plaatsen. De voordelen die innovatie oplevert, vormen de levensader van de Nederlandse economie. Dat is in praktijk niet meer dan de optelsom van alle afzonderlijke organisaties die de benodigde innovatiestappen maken. Stappen die Media Plaza op professionele wijze met u maakt.

Over NuGuRu

NuGuRu wijst als av productiehuis de weg naar succesvolle cross-mediale concepten die werken en die langer meegaan. De oprichters van NuGuRu zijn ervaren in het ontwikkelen van creatieve producties voor nieuwe- en oude media. François Boulangé (creatief directeur) heeft, onder meer, SMS-games voor TV ontwikkeld. Bart Jenezon (algemeen directeur) en René Mullié (ICT directeur) zijn de oprichters van het eerste narrowcasting netwerk binnen het hoger onderwijs. Ze hebben hun krachten gebundeld om concepten te bedenken, te produceren en daadwerkelijk te realiseren die geheel aansluiten in het nieuwe medialandschap. Met dezelfde communicatiebudgetten moeten doelgroepen bereikt worden die over groeiende aantallen media kanalen verspreid zijn. De boodschap om dat te doen moet ook nog op een aansprekende manier aankomen. De visie van NuGuRu is dat men op een nieuwe manier moet leren kijken naar content en de vorm waarin dat wordt uitgegeven.