Reclame Code Commissie
Reclame van Lecturama misleidend
De Reclame Code Commissie heeft reclame-uitingen
voor de verzamelwerken Creatief borduren en Tekenen van Lecturama
misleidend bevonden.
Uit de reclame blijkt niet of niet duidelijk uit hoeveel afleveringen
de verzamelwerken bestaan en welke kosten aan die afleveringen
verbonden zijn. Over Creatief borduren wordt bijvoorbeeld gesteld dat
voor een aflevering een tweewekelijkse termijn van euro 14,95 moet
worden betaald, terwijl niet is vermeld om hoeveel termijnen het gaat.
Aangezien de Commissie Lecturama al eerder heeft aanbevolen om niet
meer op een dergelijke wijze reclame te maken, heeft zij het in het
algemeen belang geacht haar uitspraak openbaar te maken.
In hoger beroep heeft het College van Beroep de uitspraak van de
Commissie bevestigd.
Kenmerk: dossier 1413/06.0057 d.d. 7 juni 2006
d.d. 13 juli 2006