Macintosh Retail Group

PERSBERICHT

TRADING UPDATE EERSTE HALFJAAR 2006

STERKE OMZETTOENAME MACINTOSH RETAIL GROUP

· Omzet te continueren activiteiten neemt met 28,5% toe door stijging met 6,7% bij de vergelijkbare activiteiten en door de acquisitie van Scapino. · Aanzienlijk hoger bedrijfsresultaat bij de vergelijkbare activiteiten en positief effect van acquisitie van Scapino, resulteren naar verwachting in een meer dan 50% hogere nettowinst over het eerste halfjaar 2006 ten opzichte van 2005 ( 9,7 mln).

Omzet (x mln) Eerste halfjaar 2006 Eerste halfjaar 2005 % + Living: 171,0 164,8 + 3,8% Fashion1: 149,3 60,4 + 147,2% Automotive & Telecom: 149,6 140,6 + 6,4% Totaal te continueren
activiteiten: 469,9 365,8 + 28,5% Beëindigde activiteiten
Superconfex: 0,0 18,2 - Totaal: 469,9 384,0 + 22,4%
1) Inclusief Scapino in 2006 (5 maanden) en exclusief Superconfex in 2005

De omzet van de vergelijkbare activiteiten van Macintosh Retail Group (exclusief Scapino in 2006 en Superconfex in 2005) steeg in het eerste halfjaar van 2006 met 6,7%. Alle sectoren droegen bij aan deze stijging, welke zowel een gevolg was van meer omzet in bestaande winkels als van expansie. De per 1 februari 2006 overgenomen schoenenretailer Scapino realiseerde duidelijk hogere verkopen dan in de vergelijkbare 5 maanden van 2005. De omzet van de te continueren activiteiten (inclusief Scapino) bedroeg 469,9 mln ten opzichte van 365,8 mln (exclusief Superconfex en Scapino) in de eerste 6 maanden van 2005 (+28,5%). In vergelijking tot de gepubliceerde omzet over het eerste halfjaar van 2005 ( 384,0 mln inclusief Superconfex) nam de omzet van Macintosh Retail Group toe met 22,4%.

De omzet van de sector Living steeg per saldo met 3,8% van 164,8 mln tot 171,0 mln als gevolg van een stijging bij de in de woninginrichting actieve winkelformules (Kwantum en GP Décors) en een lagere omzet bij de meubelformules (Piet Klerkx en Stoutenbeek), mede door de verkoop van de Stoutenbeek vestiging te Axel.
De omzet van de te continueren activiteiten in de sector Fashion nam met 88,9 mln toe tot 149,3 mln (2005: 60,4 mln), als gevolg van een belangrijk hogere omzet bij Hoogenbosch en de acquisitie van Scapino in 2006.
De omzet van BelCompany steeg als gevolg van expansie. Per 30 juni 2006 waren er 45 winkels meer dan per 30 juni 2005. Halfords behaalde een duidelijk hogere omzet bij een gelijkblijvend aantal winkels. De omzet van de sector Automotive & Telecom kwam daardoor uit op 149,6 mln ten opzichte van 140,6 mln in 2005 (+6,4%).

Door een aanzienlijk hoger bedrijfsresultaat bij de vergelijkbare activiteiten en een positief effect als gevolg van de acquisitie van Scapino, zal de nettowinst over de eerste helft van 2006 naar verwachting meer dan 50% hoger uitkomen dan in de eerste 6 maanden van 2005, toen deze 9,7 mln bedroeg.

Wij onthouden ons op dit moment van het doen van een uitspraak over de ontwikkeling van omzet en resultaat in het tweede halfjaar 2006 ten opzichte van het tweede halfjaar 2005, vanwege de uitzonderlijk goede gang van zaken in de tweede helft van 2005.

Op de omzet- en resultaatcijfers is geen accountantscontrole toegepast.

De halfjaarcijfers 2006 worden gepubliceerd op 31 augustus 2006 voorbeurs en diezelfde dag toegelicht tijdens een analistenbijeenkomst om 9.30 uur en een persconferentie om 11.30 uur in het Okura Hotel te Amsterdam.

Raad van Bestuur Macintosh Retail Group NV

Maastricht, 13 juli 2006

Voor nadere informatie: Mr. P.T.A. Hünen: tel: 043-3280725; e-mail: p.hunen@macintosh.nl

Dit persbericht is eveneens te lezen op de internet-site van Macintosh Retail Group NV: www.macintosh.nl.

Retail is ons vak. De klant staat daarbij centraal in denken en doen. Macintosh Retail Group is een grootschalige non-food retailer, gespecialiseerd in de distributie van consumentenproducten in de marktsectoren Living, Fashion en Automotive & Telecom. Macintosh Retail Group is actief met 965 winkels in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland met een totale verkoopvloeroppervlakte van zo'n 605.000m2.
De sector Living bestaat uit 159 woonwarenhuizen in Nederland, België en Frankrijk onder de namen Kwantum en GP Décors alsmede 12 grootschalige meubelwinkels van Piet Klerkx Meubelwereld, Woonexpress alsmede Stoutenbeek in Nederland. De sector Fashion wordt gevormd door 223 schoenenwinkels van Dolcis, Manfield, Invito en PRO sport in Nederland en 218 discountwinkels van Scapino in Nederland, België en Duitsland. Nea International, producent van Push-braces, maakt eveneens deel uit van de sector Fashion.
In de sector Automotive & Telecom is BelCompany met 151 winkels de grootste aanbieder van telecomproducten en ­diensten in Nederland en met 53 winkels een van de grootste telecomretailers in België. Halfords is dé specialist in fietsen, auto- en fietsaccessoires met 139 winkels in Nederland en 10 in België. Macintosh Retail Group behaalt een consumentenomzet van circa 1,2 miljard waarvan 86% in Nederland.


---- --