Gemeente Hilversum

Van twee Burgerleeskamers naar één

19 juli 2006
In lijn met de filosofie van de gemeente om alle loketten onder ??n dak te brengen, wordt ook de functie van Burgerleeskamer definitief ondergebracht in het kantoor van de afdeling Publiekszaken aan het Melkpad 26. De Burgerleeskamer in het raadhuis komt met ingang van 1 november 2006 te vervallen. Het is duidelijker en makkelijker voor de klant om alles bij elkaar te hebben en effici?nter voor de organisatie, zo oordeelt het college. Het college legt het voorstel op 21 september voor aan de commissie economie

Vragen direct beantwoorden
Sinds de verhuizing van de afdeling Publiekszaken naar het Melkpad 26, werd de Burgerleeskamer in het raadhuis nog maar matig bezocht, gemiddeld 1 ? 2 bezoekers per dag. Bovendien waren er op deze locatie geen baliemedewerkers die klanten konden helpen met de beantwoording van vragen. Op het Melkpad 26 zijn alle loketten van de gemeente samengebracht. Daar kunnen Hilversummers terecht voor een paspoort, rijbewijs, geboorteaangifte, maar bijvoorbeeld ook voor vragen over bouwvergunningen. De bouwplannen en aanvragen voor vrijstelling liggen daar in de Burgerleeskamer ter inzage. Specialisten op dit gebied zijn aanwezig zodat vragen hierover door hen kunnen worden beantwoord.

Stadskantoor
In de toekomst zal de Burgerleeskamer met de afdeling Publiekszaken mee verhuizen naar het vernieuwde Stadskantoor aan de Oude Enghweg 23. Daar wordt de Burgerleeskamer opgenomen in de nieuwe publiekshal, waar Hilversummers alle informatie over de gemeente Hilversum kunnen vinden in de vorm van folders, brochures, nota's en via digitale informatiezuilen.

De Burgerleeskamer op het Melkpad 26 is op werkdagen geopend van 8.30 uur tot 16.30 uur, op donderdagavond tot 19.30 uur.