Deelgemeente Charlois Rotterdam

Deelgemeentepagina 19 juli 2006

In Pdf (3,4 Mb) en in tekst


* Besluiten dagelijks bestuur

* Aanvragen sloopvergunningen

* Aanvragen kapvergunningen

* Burgerjaarverslag 2005

* Besluit tot vaststelling containerlocaties in Pendrecht
* Deelgemeente plaatst barbecue-bakken

* Laatste oproep: Bedenk het beste souvenir van Rotterdam-zuid!


---

Besluiten Dagelijks Bestuur

Besluiten die het dagelijks bestuur van de deelgemeente Charlois neemt, kunnen ook anderen dan de direct belanghebbenden aangaan. De Algemene Wet Bestuursrecht en diverse andere wetten en verordeningen geven belanghebbenden de mogelijkheid om een gemotiveerd bezwaar/beroepschrift in te dienen bij het dagelijks bestuur of bij een andere in de desbetreffende wet genoemde instantie. Dit dient te gebeuren binnen zes weken, gerekend vanaf de dag na bekendmaking van het besluit.

Nadere inlichtingen over het desbetreffend besluit, onder andere over de precieze datum van bekendmaking, kunt u verkrijgen bij de deelgemeentesecretarie, Boerhaavestraat 11. Tel. 410 74 10. Daar kunt u tevens meer informatie krijgen over de wettelijke mogelijkheden tot indiening van een bezwaar/beroepschrift.

Diegenen die van mening zijn dat de onmiddellijke uitvoering van een besluit niet dient plaats te hebben, kunnen -naast het indienen van een bezwaarschrift- een voorlopige voorziening aanvragen bij de Voorzieningenrechter van de sector Bestuursrecht, Postbus 50951, 3007 BM Rotterdam. Stuur een afschrift van het besluit waarvoor u een voorziening vraagt evenals een afschrift van het door u ingediende beroepschrift mee met uw verzoek.

Onderstaand vindt u een opsomming van besluiten waarbij belangen van derden betrokken kunnen zijn.

Het dagelijks bestuur heeft in de afgelopen periode onderstaande besluiten genomen:

Algemene Plaatselijke Verordening:

Vergunning verleend:


1. Aan de Stichting Nelson Mandela Festival voor het organiseren van het Nelson Mandela Festival op zondag 16 juli 2006 van 13.00 tot 21.00 uur op het plein gelegen onder de metrobaan nabij Metrostation Maashaven, gevormd door de wegen Mijnsherenlaan, Brielselaan en Dordtselaan. De vergunning omvat o.a. het plaatsen van ca. 40 kramen, het gebruiken van een geluidsinstallatie en het plaatsen van een tent (5 x 5 m) (besluit 10 juli 2006);


2. aan Rotterdams Brassband Festival voor het organiseren van het Rotterdams Brassbandfestival op het Wevershoekterrein op zaterdag 22 juli 2006 van 13.30 tot 19.00 uur. De vergunning omvat o.a. het afsluiten van het Wevershoekterrein, het plaatsen van een podium en een tribune en het plaatsen van ca. 30 kramen (besluit 10 juli 2006).


3. aan Amnesty International voor het houden van een collecte verleend in de periode van 11 februari 2007 t/m 17 februari 2007 in de deelgemeente Charlois (besluit 10 juli 2006);


4. aan Opzoomeren Abbenbroekweg voor het plaatsen van de keetwagen opzoomer mee, toilet, suikerspin, een tweetal kraampjes, twee springkussens, optreden brassband en gebruiken geluidsinstallatie aan de Abbenbroekweg en voor het afsluiten van de Abbenbroekweg (het gedeelte vanaf huisnr. 62 tot de Geertruidenbergstraat)op zaterdag 22 juli 2006 van 11.00 tot 19.00 uur in verband met opzoomerativiteiten (besluit 11 juli 2006);


5. aan Opzoomeren Abbenbroekweg) voor het gebruiken van een geluidsinstallatieop zaterdag 19 augustus 2006 van 13.00 tot 18.00 uur g in het Zuiderpark nabij de kinderboerderij in verband met een te houden picknick (besluit 11 juli 2006);


6. aan Opzoomeren Vlissingenplein voor het houden van een barbecue en het gebruiken van een geluidsinstallatie op zaterdag 15 juli 2006 van 11.00 tot 21.00 uur op het Vlissingenplein (besluit 12 juli 2006);


7. aan Circus Althoff voor het geven van circusvoorstellingen in het Zuiderpark, nabij Kinderboerderij Molenwei in de periode van 14 t/m 23 juli 2006. De vergunning omvat het plaatsen van: een tent (rond) met een doorsnede van 34 m, 2 staltenten (7,5 x 15m), 2 staltenten/wagens (6x15 m), een wagen (2,40 x 15 m) een restauratietent (10 x 20 m), een kassacontainer (2,40 x 6 m), een horecacontainer (2,40 x 6), twee kantoorcontainers (2,40 x 6 m), drie opslagcontainers (2,40 x 6 m), vier woon/slaapcontainers (2,40 x 6 m), een garderobewagen (2,40 x 8 m), een toiletwagen (2,40 x 6 m), een aggregaat 250 kwa., een aggregaat 100 kwa., een aggregaat 25 kwa., een façade en hoofdingang, div. woon- en slaapvoorieningen t.b.v. medewerkers en artiesten, div. wagens voor transport circusfaciliteiten. Tevens is vergunning verleend voor het gebruiken van een geluidsinstallatie (besluit 13 juli 2006).

Kapvergunningen:

Vergunning verleend:

1. voor het kappen van 6 wilgen en het snoeien van 6 wilgen staande in de tuin Dorpslaan 427. De te kappen bomen zijn van slechte kwaliteit; de te snoeien bomen zijn te groot. Met herplantplicht (verzenddatum besluit: 11 juli 2006);

2. voor het kappen van een wilg staande in de achtertuin Wolphaertsbocht 326. De boom moet worden gekapt omdat hij te groot is voor zijn standplaats. Zonder herplantplicht (verzenddatum besluit: 11 juli 2006);

3. voor het kappen van een es staande in de tuin Alcorplein 3. De boom is bijna dood. Zonder herplantplicht (verzenddatum besluit: 11 juli 2006);

4. voor het kappen van 16 esdoorns (60 cm), 4 meidoorns, 1 esdoorn, 1 iep en 1 wilg staande in de gemeenschappelijke tuin tussen de Krabbendijkestraat 355/449 en Kruiningenstraat 146/204. De bomen moeten worden gekapt omdat de meidoorns en de esdoorn dood zijn en de overige bomen de ophoging van het terrein niet zullen overleven. Met herplantplicht (verzenddatum besluit: 11 juli 2006).

5. voor het kappen van twee kastanjes staande op de Zuiderbegraafplaats, Slinge 50. De bomen zijn dood. Met herplantplicht van twee bomen (verzenddatum besluit: 11 juli 2006);

6. voor het kappen van 20 bomen (3 berken, 9 coniferen, 3 goudenregens en 5 sierkersen) en 3.010 m2 siertuin staande op de locatie Pauwenburg, Klinkenburg, Maldenburg en Schuilenburg. De bomen moeten worden gekapt i.v.m. het bouwrijp maken van bovengenoemde percelen. Met herplantplicht conform het op te stellen inrichtingsplan (verzenddatum besluit: 11 juli 2006);
7. voor het kappen van een cupressocyparis leylandii staande in de voortuin Boergoensevliet 78. De boom moet worden gekapt omdat hij te dicht bij de gevel staat en te groot is voor zijn standplaats. Zonder herplantplicht (verzenddatum besluit: 11 juli 2006);
8. voor het kappen van een picea staande in de achtertuin Streefkerkstraat 35. De boom moet worden gekapt omdat hij te groot is voor zijn standplaats. Zonder herplantplicht (verzenddatum besluit: 11 juli 2006);

9. voor het kappen van een eik staande in de zijtuin Smitshoekseweg. De boom is te groot voor zijn standplaats en de wortels drukken de schuur kapot. Met herplantplicht (verzenddatum besluit : 17 juli 2006).

10. voor het kappen van 1 esdoorn, 1 berk, 2 sierkersen, 2 zilveresdoons en 1 goudenregen staande aan de Klinkenburg. De bomen moeten worden gekapt i.v.m. de herinrichting. Met herplantplicht conform het op te stellen inrichtingsplan (verzenddatum besluit: 17 juli 2006).

Standplaatsen:

Vergunning geweigerd:


1. aan de heer J.H. Geschiere voor het innemen van een standplaats voor de verkoop van geringe eet- en drinkwaren op de locatie Zuiderparkplein (besluit 11 juli 2006);

Besluiten hoofd sector Bouw- en Woningtoezicht Rotterdam namens het dagelijks bestuur:

Woningwet:

Vergunning verleend:


1. voor het veranderen van een reclame aan de Pleinweg 10 A (verzenddatum besluit 28 juni 2006);


2. voor het plaatsen van een dakkapel aan de voorzijde van de woning Eigelhorst 37 (verzenddatum besluit: 28 juni 2006).

Aanschrijving:

Besluit tot


1. het aanschrijven van de eigenaar(s) van het pand Borselaarstraat 72 in verband met het treffen van noodzakelijke bouwkundige voorzieningen aan genoemd pand (verzenddatum besluit: 13 juni 2006) (gerectificeerd besluit).

Bouwverordening:

Vergunning verleend:


1. voor het slopen van 2 scholen en 1 gymzaal aan de Schere 41 en Schereplein 1 en 4 (verzenddatum besluit: 28 juni 2006).

De besluiten worden ook gepubliceerd op de website van de deelgemeente: www.charlois.rotterdam.nl . U vindt ze onder het menu Actueel - Bekendmakingen. U kunt daar ook de besluiten van eerder datum raadplegen (tot ca. 6 weken terug).


---

Aanvragen sloopvergunningen

Het dagelijks bestuur van de deelgemeente Charlois maakt in het kader van de Bouwverordening Rotterdam bekend dat de volgende aanvragen voor een sloopvergunning zijn ingediend:


1. voor het slopen van 4 flatgebouwen, Lichtenburg 1-10, Maldernburg
1-20 even en oneven, Nijenburg 1 t/m 19;
2. voor het slopen van een flatgebouw, Oldegaarde 300 t/m 314

De bovengenoemde plannen moeten nog volledig worden beoordeeld.

Informatie over de voortgang van bovengenoemde plannen kan worden verkregen bij het Secretariaat Bouwtoezicht, Galvanistraat 15, tel. 489 49 66, 489 55 88 of 489 64 37.

Rotterdam, 19 juli 2006

Namens het dagelijks bestuur van de deelgemeente Charlois,

H. Goedhart

Directeur dS+V


---

Aanvragen kapvergunningen

In het kader van art. 4.4.6 van de Algemene Plaatselijke Verordening maakt het dagelijks bestuur van de deelgemeente Charlois bekend dat de volgende aanvragen voor een kapvergunning zijn ingediend:


1. voor het kappen van 3 lindes en 1 populier staande aan de Groene Kruisweg en Dorpsweg. De bomen moeten worden gekapt i.v.m. de aanleg van het restwartetracé;


2. voor het kappen van 3 populieren staande op het binnenterrein van de Open Hofkerk, Middelharnisstraat 153. Volgens aanvrager is een van deze bomen dood en verwacht men dat de andere twee bomen eveneens zullen bezwijken;


3. voor het kappen van:
a. 1 ceder staande op tuin nr. 15 van volkstuincomplex Maaslorie, Keyenburg 8. De boom is dood;
b. 1 conifeer staande op tuin nr. 58 van volkstuincomplex Maaslorie, Keyenburg 8. De boom neemt door zijn afmetingen veel licht weg uit de tuin en maakt optimaal tuinieren onmogelijk;


4. voor het kappen van 1 esdoorn staande in de achtertuin Korhaanstraat 54 A. Volgens aanvrager zorgt de boom voor veel overlast;


5. voor het kappen van 1 esdoorn staande in de achtertuin Grondherendijk 24. Volgens aanvrager staat de boom tegen de achtergevel en zorgt daardoor voor een groot bouwkundig risico. Voorts is hij te groot en ontneemt veel licht, terwijl de takken gevaar voor het dak veroorzaken;


6. voor het kappen van 2 meidoorns staande aan de Dinteloordstraat. De bomen moeten worden gekapt i.v.m. het bouwrijp maken van de Dinteloordstraat.

Bovenstaande aanvragen liggen tot en met woensdag 2 augustus 2006 ter inzage ter secretarie van de deelgemeente Charlois, Boerhaavestraat 11 (Afdeling Centrale Ondersteuning Wijkzaken).


---

Burgerjaarverslag 2005

In de raadsvergadering van maandag 26 juni heeft deelraadsvoorzitter Dick Lockhorst officieel het Burgerjaarverslag 2005 aangeboden aan de Charloise deelraad. In het Burgerjaarverslag legt de voorzitter sinds 2002 ieder jaar verantwoording af over de deelgemeentelijke dienstverlening en de manier waarop inwoners van onze deelgemeente bij het bestuur worden betrokken.

In dit inmiddels vierde- Burgerjaarverslag wordt dit keer dieper ingegaan op de klachtencultuur van de deelgemeente, waarnaar in 2005 een onderzoek is gehouden.

In 2005 is bij alle onderdelen van de gemeentelijke organisatie onderzoek gedaan naar hoe de Rotterdamse ambtenaren tegenover een goede klachtenafhandeling staan. Daarbij werden de medewerkers zowel vragen gesteld over hun verwachtingen als klant (want ambtenaren zijn natuurlijk ook burgers) als over de manier waarop zij en hun organisatie met klachten van burgers omgaan. Charlois bleek op de meeste punten goede scores te behalen. Men vindt dat burgers recht hebben op een goede behandeling van hun klachten en dat er over het algemeen goed met klachten wordt omgegaan. Wel zou intern de bekendheid met de geldende servicenormen beter kunnen, evenals de manier van het registreren van meldingen, wat op zich geen klachten zijn.

Opvallend is dat met de intrede van snelle media, zoals e-mail en internet, ook een snellere afhandeling van klachten wordt verwacht; 37% van de geënquêteerden verwacht in dit geval afhandeling binnen één week. Dat lijkt logisch, maar is niet realistisch omdat een klacht via e-mail via precies dezelfde procedure moet worden afgehandeld als een papieren klacht. Een klacht moet immers worden onderzocht, er moet wellicht hoor en wederhoor worden gevoerd en het bestuur moet op grond van een ambtelijk advies een besluit nemen. Dan pas kan een brief of e-mail- naar de klager worden verzonden.

Naast het onderzoek naar de klachtencultuur wordt in het Burgerjaarverslag 2005 ook aandacht besteed aan het nieuwe, stedelijke protocol voor klachtenbehandeling waar in 2005 gemeentebreed aan is gewerkt en die op 1 januari 2006 van kracht is geworden. Doel was te komen tot één klachtenregeling voor heel de stad, waar eerder de meeste diensten en deelgemeenten met zelf opgestelde klachtenregelingen werkten.

Het dagelijks bestuur heeft deze uniforme klachtenregeling ook voor Charlois van kracht verklaard, maar met één uitzondering. Het deelgemeentebestuur vindt niet dat algemeen beleid en besluiten die hier uit voortkomen zich lenen voor de klachtenprocedure. Vaak staan hier andere wegen voor open, zoals inspraak en co-productie van beleid.

Burgerparticipatie

Het organiseren van burgerparticipatie is een van de belangrijkste bestaansredenen van de deelgemeenten. In het eerste hoofdstuk van het Burgerjaarverslag wordt daarom uitgebreid stilgestaan bij de diverse vormen van bewonersparticipatie. In 2005 zijn meer dan 600 bijeenkomsten gehouden, waarbij duizenden bewoners betrokken zijn geweest. Dit varieert van kleinschalige avonden rond een bepaald project, tot bijeenkomsten waar soms meer dan honderd bewoners op af komen, zoals de vergaderingen van de deelraad in de wijken.

In 2005 zijn bijvoorbeeld bijeenkomsten gehouden rond de klachten rond Now & Wow en de herstructurering van Zuidwijk, maar ook ruim 50 wijkschouwen, waarbij ambtenaren en bewoners samen de wijk bekijken met het oog op eventuele knelpunten.

Bezwaarschriften

In 2005 zijn tegen 38 besluiten van het dagelijks bestuur bezwaarschriften ingediend, een daling ten opzichten van 2004, toen tegen 52 besluiten bezwaar werd ingediend. Een ander verschil met vorig jaar is dat er in 2005 vrijwel alleen bezwaarschriften waren tegen individuele besluiten en beschikkingen, terwijl in 2004 veel bezwaren werden ingediend tegen één enkele zaak.

In 2005 waren er drie bezwaarschriften tegen (geweigerde) kapvergunningen, vijf tegen subsidies, vijf tegen besluiten op het gebied van de ruimtelijke ordening, twee tegen aanschrijvingen conform de Woningwet (vanwege achterstallig onderhoud), tien tegen het toepassen van bestuursdwang en vier vallend in de categorie overig.

Wat opvalt, is het aantal bezwaarschriften naar aanleiding van het toepassen van bestuursdwang. Hierbij gaat het in alle gevallen om sluiting van hennepkwekerijen (in totaal 10). Sinds 2005 pakt de gemeente hennepkwekerijen bestuursrechtelijk aan, door het toepassen van spoedeisende bestuursdwang. Omdat de gevolgen van deze aanpak voor betrokkenen zeer ingrijpend zijn, leidde dit meteen tot een toename van het aantal bezwaarschriften.

Klachten

In het hoofdstuk over klachtenbehandeling wordt een overzicht gegeven van de in totaal 33 klachten die de deelgemeente in 2005 kreeg. Dat lijkt erg weinig, maar zaken als vervuiling op straat, een kapotte stoeptegel zijn formeel geen klachten maar meldingen. Ook als u bezwaar maakt tegen het beleid van de deelgemeente, dan is dit geen klacht.

Maar als u bijvoorbeeld geen of onvoldoende antwoord krijgt op uw melding of vraag, dan is dat mogelijk reden voor een klacht. Dat geldt ook als u zich verkeerd behandeld voelt door een ambtenaar of bestuurder van de deelgemeente.Wilt u weten wat wel of niet een klacht is, dan vindt u de complete klachtenregeling op de website van de deelgemeente: www.charlois.rotterdam.nl, onder Loket - klachten en meldingen. Daarin leest u ook hoe u een klacht bij de deelgemeente indient en wat de manier van afhandelen is. U kunt ook contact opnemen met de klachtencoördinator van de deelgemeente

De klachten zijn heel divers en variëren van een klacht over de openingstijden van het Informatiecentrum Zuiderpark tot een klacht over het optreden van het Interventieteam. Evenals vorig jaar zijn er relatief veel klachten over de service van Burgerzaken (in totaal 16), variërend van lange wachttijden tot (al dan niet vermeende) onheuse bejegening.

Hierbij valt op dat bij onderbezetting van Burgerzaken, bijvoorbeeld wanneer er veel zieken zijn, het aantal klachten toeneemt.

Uiteindelijk waren van de 33 ingediende klachten 23 klachten gegrond en 9 ongegrond en was in één geval de klachtencoördinator niet bevoegd.

Waardering

Het laatste hoofdstuk gaat in op de waardering die het deelgemeentebestuur toont voor de inzet en/of bijzondere prestaties van (individuele) bewoners. Hiertoe reikt het bestuur jaarlijks een aantal onderscheidingen uit, zoals Karel de Stoutespelden. Wie deze onderscheidingen ontvingen staat vermeld in het Burgerjaarverslag 2005.

U kunt het Burgerjaarverslag 2005 downloaden op de website van de deelgemeente Charlois: (in Adobe Acrobat pdf). Er zijn twee versies:
* volledige verslag (incl. foto's en opmaak, 14,4 Mb)
* alleen tekst (193 kb)

---

Besluit tot vaststelling containerlocaties in Pendrecht

Directeur Roteb maakt bekend dat namens het college van Burgemeester en Wethouders en gelet op artikel 4.2.4 en artikel 4.2.11 lid 3 van de Algemene Plaatselijke Verordening, alsmede gelet op het Besluit Afvalstoffen, volgens bijlage de locaties aan te wijzen voor afvalcontainers voor de inzameling van huishoudelijk restafval in het sloopgebied van de Ossenissebuurt, wijk Pendrecht.

De directeur Roteb heeft de volgende locaties vastgesteld:


* Yersekestraat tegenover nr. 52: 2 x restafval (halfverdiept);
* Yersekestraat tegenover nr. 93: 2 x restafval (halfverdiept);
* Rilland Bathstraat ter hoogte van nr. 63-73: 2 x restafval (halfverdiept);

* Stavenissestraat tegenover nr. 164-178: 2 x restafval (halfverdiept);

* Stavenissestraat tegenover nr. 237: 2 x restafval (halfverdiept);
* Hontenissestraat ter hoogte van nr. 40-50: 2 x restafval (halfverdiept);

* Kruiningenstraat tegenover nr. 46-48: 2 x restafval (halfverdiept);

* Kruiningenstraat tegenover nr. 127: 2 x restafval (halfverdiept);
* Krabbendijkestraat ter hoogte van nr.. 281-289: 2 x restafval (halfverdiept);

* Ellewoutsdijkstraat ter hoogte van nr. 2-16: 2 x restafval (halfverdiept);

* Ellewoutsdijkstraat ter hoogte van nr. 102-108: 2 x restafval (halfverdiept);

* Burghsluissingel ter hoogte van nr. 59-61: 1 x restafval (halfverdiept);

* Stavenissestraat ter hoogte van nr. 303-313: 1 x restafval (ondergronds);

* Ellewoutsdijkstraat ter hoogte van nr. 193-203: 1 x restafval (ondergronds);

* Kruiningenstraat ter hoogte van nr. 193-203: 1 x restafval (ondergronds).

Dit getekende besluit en de plattegronden van de locaties liggen vanaf datum van publicatie zes weken ter inzage in:


· het kantoor van Roteb, bij receptie hoofdkantoor, Kleinpolderplein 5 in Rotterdam;


· deelgemeente Charlois, Boerhavestraat 11

Bezwaar

Belanghebbenden kunnen tegen dit besluit binnen zes weken na de datum van publicatie een bezwaarschrift indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders. Dit bezwaarschrift moet ondertekend zijn en bevat tenminste:


· de gronden van het bezwaar;


· naam en het adres van de indiener;


· de dagtekening;


· een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar zich richt.

Het is wenselijk tevens een kopie van dit besluit mee te zenden. Het bezwaarschrift moet naar de Algemene Bezwaarschriftencommissie, Postbus 70012, 3000 KP Rotterdam. Of per fax: (010) 8926300

Informatie

Roteb plaatst bovengenoemde containers binnenkort. Zodra het plastic van de ondergrondse container is verwijderd en de trommel is opengesteld, kunt u uw huishoudelijk afval direct in de afvalcontainers gooien. De halfverdiepte containers kunnen direct na plaatsing in gebruik genomen worden. Zet geen afval naast de container. Milieucontroleurs van Stadstoezicht kunnen daarvoor een boete opleggen.

Voor meer informatie over de afvalcontainers kunt u bellen met Roteb, via het telefoonnummer 0800- 1545.


---

Deelgemeente plaatst
barbecue-bakken

Barbecuen in het Zuiderpark? Het is rond de Kanovijver op warme zomerdagen inmiddels een bekend fenomeen. Maar het is wel de bedoeling dat het park na de maaltijd schoon wordt achtergelaten. Helaas is dat niet altijd het geval en blijven (gloeiende) kooltjes en asresten achter in het gras en rond de bomen, met alle rommel én schade van dien.

Daarom heeft de deelgemeente Charlois vorige week speciale metalen (en dus onbrandbare) bakken geplaatst rondom de Kanovijver. Hierin kunnen barbecuende bezoekers van het park na de maaltijd hun (na)gloeiende kooltjes kwijt, zonder schade aan het park te veroorzaken.

Later deze zomer zullen de bakken nog worden voorzien van tekst (in vijf talen) en deksels.

We vragen bezoekers van het Zuiderpark die willen barbecuen de gebruikte houtskool- en asresten na de maaltijd in deze metalen bakken te gooien (en uiteraard overig afval in de gewone afvalbakken).

Immers, zo houden we het park leuk voor iedereen!


---

Laatste oproep:

Bedenk het beste souvenir van Rotterdam-zuid!

Nog twee weken kan iedereen in de Economische Kansenzones in Rotterdam Zuid (Afrikaanderwijk, Oud-Charlois, Carnisse, Tarwewijk, Bloemhof, Hillesluis, Strevelswijk Landbouwbuurt en Pendrecht) meedoen aan de prijsvraag Bedenk het beste souvenir van Rotterdam Zuid!. Ben je een bewoner of een ondernemer uit een van deze wijken, lever dan je origineelste idee in voor een echt Zuid-souvenir. De hoofdprijs (t.w.v. 5.000,-) is het ultieme buurtfeest voor bewoners of een promotiecampagne voor ondernemers. De prijsvraag loopt nog tot en met 31 juli. De winnaar maakt ook kans op de productie van het souvenir.

Waar moet het souvenir aan voldoen?

Het souvenir:

* heeft een link met de wijken in de Economische Kansenzones in Rotterdam-Zuid;

* is representatief voor Rotterdam-Zuid;

* is niet groter dan 30 cm x 30 cm x 30 cm;
* kost niet meer dan 5,00;

* is eenvoudig te maken en in grotere oplage te produceren;
* is lang houdbaar;

* mag een bestaand product zijn, mits goed is onderbouwd waarom juist dit hét souvenir van de Economische Kansenzones is.

Inzenden
Tot 31 juli 2006 kunnen bewoners en ondernemers hun inzending sturen naar Souvenirprijsvraag Economische Kansenzones, Postbus 4064, 3006 AB, Rotterdam of per e-mail naar souvenirprijsvraag@kansenzones.nl. Om mee te kunnen dingen moet het souvenir duidelijk omschreven zijn, met eventueel eraan toegevoegd een tekening/ontwerp of foto. De inzending moet verder voorzien zijn van naam van de contactpersoon (en eventuele namen van mededeelnemers, naam organisatie), adres- en telefoongegevens en emailadres.

Kijk voor meer informatie op www.kansenzones.nl of neem contact op met Laura Liem op

010-4363799.