Deelgemeente Charlois Rotterdam
Deelgemeentepagina 19 juli 2006
In Pdf (3,4 Mb) en in tekst
* Besluiten dagelijks bestuur
* Aanvragen sloopvergunningen
* Aanvragen kapvergunningen
* Burgerjaarverslag 2005
* Besluit tot vaststelling containerlocaties in Pendrecht
* Deelgemeente plaatst barbecue-bakken
* Laatste oproep: Bedenk het beste souvenir van Rotterdam-zuid!
---
Besluiten Dagelijks Bestuur
Besluiten die het dagelijks bestuur van de deelgemeente Charlois
neemt, kunnen ook anderen dan de direct belanghebbenden aangaan. De
Algemene Wet Bestuursrecht en diverse andere wetten en verordeningen
geven belanghebbenden de mogelijkheid om een gemotiveerd
bezwaar/beroepschrift in te dienen bij het dagelijks bestuur of bij
een andere in de desbetreffende wet genoemde instantie. Dit dient te
gebeuren binnen zes weken, gerekend vanaf de dag na bekendmaking van
het besluit.
Nadere inlichtingen over het desbetreffend besluit, onder andere over
de precieze datum van bekendmaking, kunt u verkrijgen bij de
deelgemeentesecretarie, Boerhaavestraat 11. Tel. 410 74 10. Daar kunt
u tevens meer informatie krijgen over de wettelijke mogelijkheden tot
indiening van een bezwaar/beroepschrift.
Diegenen die van mening zijn dat de onmiddellijke uitvoering van een
besluit niet dient plaats te hebben, kunnen -naast het indienen van
een bezwaarschrift- een voorlopige voorziening aanvragen bij de
Voorzieningenrechter van de sector Bestuursrecht, Postbus 50951, 3007
BM Rotterdam. Stuur een afschrift van het besluit waarvoor u een
voorziening vraagt evenals een afschrift van het door u ingediende
beroepschrift mee met uw verzoek.
Onderstaand vindt u een opsomming van besluiten waarbij belangen van
derden betrokken kunnen zijn.
Het dagelijks bestuur heeft in de afgelopen periode onderstaande
besluiten genomen:
Algemene Plaatselijke Verordening:
Vergunning verleend:
1. Aan de Stichting Nelson Mandela Festival voor het organiseren
van het Nelson Mandela Festival op zondag 16 juli 2006 van 13.00 tot
21.00 uur op het plein gelegen onder de metrobaan nabij Metrostation
Maashaven, gevormd door de wegen Mijnsherenlaan, Brielselaan en
Dordtselaan. De vergunning omvat o.a. het plaatsen van ca. 40 kramen,
het gebruiken van een geluidsinstallatie en het plaatsen van een tent
(5 x 5 m) (besluit 10 juli 2006);
2. aan Rotterdams Brassband Festival voor het organiseren van het
Rotterdams Brassbandfestival op het Wevershoekterrein op zaterdag 22
juli 2006 van 13.30 tot 19.00 uur. De vergunning omvat o.a. het
afsluiten van het Wevershoekterrein, het plaatsen van een podium en
een tribune en het plaatsen van ca. 30 kramen (besluit 10 juli 2006).
3. aan Amnesty International voor het houden van een collecte
verleend in de periode van 11 februari 2007 t/m 17 februari 2007 in de
deelgemeente Charlois (besluit 10 juli 2006);
4. aan Opzoomeren Abbenbroekweg voor het plaatsen van de
keetwagen opzoomer mee, toilet, suikerspin, een tweetal kraampjes,
twee springkussens, optreden brassband en gebruiken geluidsinstallatie
aan de Abbenbroekweg en voor het afsluiten van de Abbenbroekweg (het
gedeelte vanaf huisnr. 62 tot de Geertruidenbergstraat)op zaterdag 22
juli 2006 van 11.00 tot 19.00 uur in verband met opzoomerativiteiten
(besluit 11 juli 2006);
5. aan Opzoomeren Abbenbroekweg) voor het gebruiken van een
geluidsinstallatieop zaterdag 19 augustus 2006 van 13.00 tot 18.00 uur
g in het Zuiderpark nabij de kinderboerderij in verband met een te
houden picknick (besluit 11 juli 2006);
6. aan Opzoomeren Vlissingenplein voor het houden van een
barbecue en het gebruiken van een geluidsinstallatie op zaterdag 15
juli 2006 van 11.00 tot 21.00 uur op het Vlissingenplein (besluit 12
juli 2006);
7. aan Circus Althoff voor het geven van circusvoorstellingen in
het Zuiderpark, nabij Kinderboerderij Molenwei in de periode van 14
t/m 23 juli 2006. De vergunning omvat het plaatsen van: een tent
(rond) met een doorsnede van 34 m, 2 staltenten (7,5 x 15m), 2
staltenten/wagens (6x15 m), een wagen (2,40 x 15 m) een
restauratietent (10 x 20 m), een kassacontainer (2,40 x 6 m), een
horecacontainer (2,40 x 6), twee kantoorcontainers (2,40 x 6 m), drie
opslagcontainers (2,40 x 6 m), vier woon/slaapcontainers (2,40 x 6 m),
een garderobewagen (2,40 x 8 m), een toiletwagen (2,40 x 6 m), een
aggregaat 250 kwa., een aggregaat 100 kwa., een aggregaat 25 kwa., een
façade en hoofdingang, div. woon- en slaapvoorieningen t.b.v.
medewerkers en artiesten, div. wagens voor transport
circusfaciliteiten. Tevens is vergunning verleend voor het gebruiken
van een geluidsinstallatie (besluit 13 juli 2006).
Kapvergunningen:
Vergunning verleend:
1. voor het kappen van 6 wilgen en het snoeien van 6 wilgen staande
in de tuin Dorpslaan 427. De te kappen bomen zijn van slechte
kwaliteit; de te snoeien bomen zijn te groot. Met herplantplicht
(verzenddatum besluit: 11 juli 2006);
2. voor het kappen van een wilg staande in de achtertuin
Wolphaertsbocht 326. De boom moet worden gekapt omdat hij te groot
is voor zijn standplaats. Zonder herplantplicht (verzenddatum
besluit: 11 juli 2006);
3. voor het kappen van een es staande in de tuin Alcorplein 3. De
boom is bijna dood. Zonder herplantplicht (verzenddatum besluit:
11 juli 2006);
4. voor het kappen van 16 esdoorns (60 cm), 4 meidoorns, 1 esdoorn, 1
iep en 1 wilg staande in de gemeenschappelijke tuin tussen de
Krabbendijkestraat 355/449 en Kruiningenstraat 146/204. De bomen
moeten worden gekapt omdat de meidoorns en de esdoorn dood zijn en
de overige bomen de ophoging van het terrein niet zullen
overleven. Met herplantplicht (verzenddatum besluit: 11 juli
2006).
5. voor het kappen van twee kastanjes staande op de
Zuiderbegraafplaats, Slinge 50. De bomen zijn dood. Met
herplantplicht van twee bomen (verzenddatum besluit: 11 juli
2006);
6. voor het kappen van 20 bomen (3 berken, 9 coniferen, 3
goudenregens en 5 sierkersen) en 3.010 m2 siertuin staande op de
locatie Pauwenburg, Klinkenburg, Maldenburg en Schuilenburg. De
bomen moeten worden gekapt i.v.m. het bouwrijp maken van
bovengenoemde percelen. Met herplantplicht conform het op te
stellen inrichtingsplan (verzenddatum besluit: 11 juli 2006);
7. voor het kappen van een cupressocyparis leylandii staande in de
voortuin Boergoensevliet 78. De boom moet worden gekapt omdat hij
te dicht bij de gevel staat en te groot is voor zijn standplaats.
Zonder herplantplicht (verzenddatum besluit: 11 juli 2006);
8. voor het kappen van een picea staande in de achtertuin
Streefkerkstraat 35. De boom moet worden gekapt omdat hij te groot
is voor zijn standplaats. Zonder herplantplicht (verzenddatum
besluit: 11 juli 2006);
9. voor het kappen van een eik staande in de zijtuin Smitshoekseweg.
De boom is te groot voor zijn standplaats en de wortels drukken de
schuur kapot. Met herplantplicht (verzenddatum besluit : 17 juli
2006).
10. voor het kappen van 1 esdoorn, 1 berk, 2 sierkersen, 2
zilveresdoons en 1 goudenregen staande aan de Klinkenburg. De
bomen moeten worden gekapt i.v.m. de herinrichting. Met
herplantplicht conform het op te stellen inrichtingsplan
(verzenddatum besluit: 17 juli 2006).
Standplaatsen:
Vergunning geweigerd:
1. aan de heer J.H. Geschiere voor het innemen van een
standplaats voor de verkoop van geringe eet- en drinkwaren op de
locatie Zuiderparkplein (besluit 11 juli 2006);
Besluiten hoofd sector Bouw- en Woningtoezicht Rotterdam namens het
dagelijks bestuur:
Woningwet:
Vergunning verleend:
1. voor het veranderen van een reclame aan de Pleinweg 10 A
(verzenddatum besluit 28 juni 2006);
2. voor het plaatsen van een dakkapel aan de voorzijde van de
woning Eigelhorst 37 (verzenddatum besluit: 28 juni 2006).
Aanschrijving:
Besluit tot
1. het aanschrijven van de eigenaar(s) van het pand
Borselaarstraat 72 in verband met het treffen van noodzakelijke
bouwkundige voorzieningen aan genoemd pand (verzenddatum besluit: 13
juni 2006) (gerectificeerd besluit).
Bouwverordening:
Vergunning verleend:
1. voor het slopen van 2 scholen en 1 gymzaal aan de Schere 41 en
Schereplein 1 en 4 (verzenddatum besluit: 28 juni 2006).
De besluiten worden ook gepubliceerd op de website van de
deelgemeente: www.charlois.rotterdam.nl . U vindt ze onder het menu
Actueel - Bekendmakingen. U kunt daar ook de besluiten van eerder
datum raadplegen (tot ca. 6 weken terug).
---
Aanvragen sloopvergunningen
Het dagelijks bestuur van de deelgemeente Charlois maakt in het kader
van de Bouwverordening Rotterdam bekend dat de volgende aanvragen voor
een sloopvergunning zijn ingediend:
1. voor het slopen van 4 flatgebouwen, Lichtenburg 1-10, Maldernburg
1-20 even en oneven, Nijenburg 1 t/m 19;
2. voor het slopen van een flatgebouw, Oldegaarde 300 t/m 314
De bovengenoemde plannen moeten nog volledig worden beoordeeld.
Informatie over de voortgang van bovengenoemde plannen kan worden
verkregen bij het Secretariaat Bouwtoezicht, Galvanistraat 15, tel.
489 49 66, 489 55 88 of 489 64 37.
Rotterdam, 19 juli 2006
Namens het dagelijks bestuur van de deelgemeente Charlois,
H. Goedhart
Directeur dS+V
---
Aanvragen kapvergunningen
In het kader van art. 4.4.6 van de Algemene Plaatselijke Verordening
maakt het dagelijks bestuur van de deelgemeente Charlois bekend dat de
volgende aanvragen voor een kapvergunning zijn ingediend:
1. voor het kappen van 3 lindes en 1 populier staande aan de
Groene Kruisweg en Dorpsweg. De bomen moeten worden gekapt i.v.m. de
aanleg van het restwartetracé;
2. voor het kappen van 3 populieren staande op het binnenterrein
van de Open Hofkerk, Middelharnisstraat 153. Volgens aanvrager is een
van deze bomen dood en verwacht men dat de andere twee bomen eveneens
zullen bezwijken;
3. voor het kappen van:
a. 1 ceder staande op tuin nr. 15 van volkstuincomplex Maaslorie,
Keyenburg 8. De boom is dood;
b. 1 conifeer staande op tuin nr. 58 van volkstuincomplex Maaslorie,
Keyenburg 8. De boom neemt door zijn afmetingen veel licht weg uit de
tuin en maakt optimaal tuinieren onmogelijk;
4. voor het kappen van 1 esdoorn staande in de achtertuin
Korhaanstraat 54 A. Volgens aanvrager zorgt de boom voor veel
overlast;
5. voor het kappen van 1 esdoorn staande in de achtertuin
Grondherendijk 24. Volgens aanvrager staat de boom tegen de
achtergevel en zorgt daardoor voor een groot bouwkundig risico. Voorts
is hij te groot en ontneemt veel licht, terwijl de takken gevaar voor
het dak veroorzaken;
6. voor het kappen van 2 meidoorns staande aan de
Dinteloordstraat. De bomen moeten worden gekapt i.v.m. het bouwrijp
maken van de Dinteloordstraat.
Bovenstaande aanvragen liggen tot en met woensdag 2 augustus 2006 ter
inzage ter secretarie van de deelgemeente Charlois, Boerhaavestraat 11
(Afdeling Centrale Ondersteuning Wijkzaken).
---
Burgerjaarverslag 2005
In de raadsvergadering van maandag 26 juni heeft deelraadsvoorzitter
Dick Lockhorst officieel het Burgerjaarverslag 2005 aangeboden aan de
Charloise deelraad. In het Burgerjaarverslag legt de voorzitter sinds
2002 ieder jaar verantwoording af over de deelgemeentelijke
dienstverlening en de manier waarop inwoners van onze deelgemeente bij
het bestuur worden betrokken.
In dit inmiddels vierde- Burgerjaarverslag wordt dit keer dieper
ingegaan op de klachtencultuur van de deelgemeente, waarnaar in 2005
een onderzoek is gehouden.
In 2005 is bij alle onderdelen van de gemeentelijke organisatie
onderzoek gedaan naar hoe de Rotterdamse ambtenaren tegenover een
goede klachtenafhandeling staan. Daarbij werden de medewerkers zowel
vragen gesteld over hun verwachtingen als klant (want ambtenaren zijn
natuurlijk ook burgers) als over de manier waarop zij en hun
organisatie met klachten van burgers omgaan. Charlois bleek op de
meeste punten goede scores te behalen. Men vindt dat burgers recht
hebben op een goede behandeling van hun klachten en dat er over het
algemeen goed met klachten wordt omgegaan. Wel zou intern de
bekendheid met de geldende servicenormen beter kunnen, evenals de
manier van het registreren van meldingen, wat op zich geen klachten
zijn.
Opvallend is dat met de intrede van snelle media, zoals e-mail en
internet, ook een snellere afhandeling van klachten wordt verwacht;
37% van de geënquêteerden verwacht in dit geval afhandeling binnen één
week. Dat lijkt logisch, maar is niet realistisch omdat een klacht via
e-mail via precies dezelfde procedure moet worden afgehandeld als een
papieren klacht. Een klacht moet immers worden onderzocht, er moet
wellicht hoor en wederhoor worden gevoerd en het bestuur moet op grond
van een ambtelijk advies een besluit nemen. Dan pas kan een brief of
e-mail- naar de klager worden verzonden.
Naast het onderzoek naar de klachtencultuur wordt in het
Burgerjaarverslag 2005 ook aandacht besteed aan het nieuwe, stedelijke
protocol voor klachtenbehandeling waar in 2005 gemeentebreed aan is
gewerkt en die op 1 januari 2006 van kracht is geworden. Doel was te
komen tot één klachtenregeling voor heel de stad, waar eerder de
meeste diensten en deelgemeenten met zelf opgestelde
klachtenregelingen werkten.
Het dagelijks bestuur heeft deze uniforme klachtenregeling ook voor
Charlois van kracht verklaard, maar met één uitzondering. Het
deelgemeentebestuur vindt niet dat algemeen beleid en besluiten die
hier uit voortkomen zich lenen voor de klachtenprocedure. Vaak staan
hier andere wegen voor open, zoals inspraak en co-productie van
beleid.
Burgerparticipatie
Het organiseren van burgerparticipatie is een van de belangrijkste
bestaansredenen van de deelgemeenten. In het eerste hoofdstuk van het
Burgerjaarverslag wordt daarom uitgebreid stilgestaan bij de diverse
vormen van bewonersparticipatie. In 2005 zijn meer dan 600
bijeenkomsten gehouden, waarbij duizenden bewoners betrokken zijn
geweest. Dit varieert van kleinschalige avonden rond een bepaald
project, tot bijeenkomsten waar soms meer dan honderd bewoners op af
komen, zoals de vergaderingen van de deelraad in de wijken.
In 2005 zijn bijvoorbeeld bijeenkomsten gehouden rond de klachten rond
Now & Wow en de herstructurering van Zuidwijk, maar ook ruim 50
wijkschouwen, waarbij ambtenaren en bewoners samen de wijk bekijken
met het oog op eventuele knelpunten.
Bezwaarschriften
In 2005 zijn tegen 38 besluiten van het dagelijks bestuur
bezwaarschriften ingediend, een daling ten opzichten van 2004, toen
tegen 52 besluiten bezwaar werd ingediend. Een ander verschil met
vorig jaar is dat er in 2005 vrijwel alleen bezwaarschriften waren
tegen individuele besluiten en beschikkingen, terwijl in 2004 veel
bezwaren werden ingediend tegen één enkele zaak.
In 2005 waren er drie bezwaarschriften tegen (geweigerde)
kapvergunningen, vijf tegen subsidies, vijf tegen besluiten op het
gebied van de ruimtelijke ordening, twee tegen aanschrijvingen conform
de Woningwet (vanwege achterstallig onderhoud), tien tegen het
toepassen van bestuursdwang en vier vallend in de categorie overig.
Wat opvalt, is het aantal bezwaarschriften naar aanleiding van het
toepassen van bestuursdwang. Hierbij gaat het in alle gevallen om
sluiting van hennepkwekerijen (in totaal 10). Sinds 2005 pakt de
gemeente hennepkwekerijen bestuursrechtelijk aan, door het toepassen
van spoedeisende bestuursdwang. Omdat de gevolgen van deze aanpak voor
betrokkenen zeer ingrijpend zijn, leidde dit meteen tot een toename
van het aantal bezwaarschriften.
Klachten
In het hoofdstuk over klachtenbehandeling wordt een overzicht gegeven
van de in totaal 33 klachten die de deelgemeente in 2005 kreeg. Dat
lijkt erg weinig, maar zaken als vervuiling op straat, een kapotte
stoeptegel zijn formeel geen klachten maar meldingen. Ook als u
bezwaar maakt tegen het beleid van de deelgemeente, dan is dit geen
klacht.
Maar als u bijvoorbeeld geen of onvoldoende antwoord krijgt op uw
melding of vraag, dan is dat mogelijk reden voor een klacht. Dat geldt
ook als u zich verkeerd behandeld voelt door een ambtenaar of
bestuurder van de deelgemeente.Wilt u weten wat wel of niet een klacht
is, dan vindt u de complete klachtenregeling op de website van de
deelgemeente: www.charlois.rotterdam.nl, onder Loket - klachten en
meldingen. Daarin leest u ook hoe u een klacht bij de deelgemeente
indient en wat de manier van afhandelen is. U kunt ook contact opnemen
met de klachtencoördinator van de deelgemeente
De klachten zijn heel divers en variëren van een klacht over de
openingstijden van het Informatiecentrum Zuiderpark tot een klacht
over het optreden van het Interventieteam. Evenals vorig jaar zijn er
relatief veel klachten over de service van Burgerzaken (in totaal 16),
variërend van lange wachttijden tot (al dan niet vermeende) onheuse
bejegening.
Hierbij valt op dat bij onderbezetting van Burgerzaken, bijvoorbeeld
wanneer er veel zieken zijn, het aantal klachten toeneemt.
Uiteindelijk waren van de 33 ingediende klachten 23 klachten gegrond
en 9 ongegrond en was in één geval de klachtencoördinator niet
bevoegd.
Waardering
Het laatste hoofdstuk gaat in op de waardering die het
deelgemeentebestuur toont voor de inzet en/of bijzondere prestaties
van (individuele) bewoners. Hiertoe reikt het bestuur jaarlijks een
aantal onderscheidingen uit, zoals Karel de Stoutespelden. Wie deze
onderscheidingen ontvingen staat vermeld in het Burgerjaarverslag
2005.
U kunt het Burgerjaarverslag 2005 downloaden op de website van de
deelgemeente Charlois: (in Adobe Acrobat pdf). Er zijn twee versies:
* volledige verslag (incl. foto's en opmaak, 14,4 Mb)
* alleen tekst (193 kb)
---
Besluit tot vaststelling containerlocaties in Pendrecht
Directeur Roteb maakt bekend dat namens het college van Burgemeester
en Wethouders en gelet op artikel 4.2.4 en artikel 4.2.11 lid 3 van de
Algemene Plaatselijke Verordening, alsmede gelet op het Besluit
Afvalstoffen, volgens bijlage de locaties aan te wijzen voor
afvalcontainers voor de inzameling van huishoudelijk restafval in het
sloopgebied van de Ossenissebuurt, wijk Pendrecht.
De directeur Roteb heeft de volgende locaties vastgesteld:
* Yersekestraat tegenover nr. 52: 2 x restafval (halfverdiept);
* Yersekestraat tegenover nr. 93: 2 x restafval (halfverdiept);
* Rilland Bathstraat ter hoogte van nr. 63-73: 2 x restafval
(halfverdiept);
* Stavenissestraat tegenover nr. 164-178: 2 x restafval
(halfverdiept);
* Stavenissestraat tegenover nr. 237: 2 x restafval (halfverdiept);
* Hontenissestraat ter hoogte van nr. 40-50: 2 x restafval
(halfverdiept);
* Kruiningenstraat tegenover nr. 46-48: 2 x restafval
(halfverdiept);
* Kruiningenstraat tegenover nr. 127: 2 x restafval (halfverdiept);
* Krabbendijkestraat ter hoogte van nr.. 281-289: 2 x restafval
(halfverdiept);
* Ellewoutsdijkstraat ter hoogte van nr. 2-16: 2 x restafval
(halfverdiept);
* Ellewoutsdijkstraat ter hoogte van nr. 102-108: 2 x restafval
(halfverdiept);
* Burghsluissingel ter hoogte van nr. 59-61: 1 x restafval
(halfverdiept);
* Stavenissestraat ter hoogte van nr. 303-313: 1 x restafval
(ondergronds);
* Ellewoutsdijkstraat ter hoogte van nr. 193-203: 1 x restafval
(ondergronds);
* Kruiningenstraat ter hoogte van nr. 193-203: 1 x restafval
(ondergronds).
Dit getekende besluit en de plattegronden van de locaties liggen vanaf
datum van publicatie zes weken ter inzage in:
· het kantoor van Roteb, bij receptie hoofdkantoor,
Kleinpolderplein 5 in Rotterdam;
· deelgemeente Charlois, Boerhavestraat 11
Bezwaar
Belanghebbenden kunnen tegen dit besluit binnen zes weken na de datum
van publicatie een bezwaarschrift indienen bij het college van
Burgemeester en Wethouders. Dit bezwaarschrift moet ondertekend zijn
en bevat tenminste:
· de gronden van het bezwaar;
· naam en het adres van de indiener;
· de dagtekening;
· een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar zich
richt.
Het is wenselijk tevens een kopie van dit besluit mee te zenden. Het
bezwaarschrift moet naar de Algemene Bezwaarschriftencommissie,
Postbus 70012, 3000 KP Rotterdam. Of per fax: (010) 8926300
Informatie
Roteb plaatst bovengenoemde containers binnenkort. Zodra het plastic van de
ondergrondse container is verwijderd en de trommel is opengesteld, kunt u uw
huishoudelijk afval direct in de afvalcontainers gooien. De halfverdiepte
containers kunnen direct na plaatsing in gebruik genomen worden. Zet geen
afval naast de container. Milieucontroleurs van Stadstoezicht kunnen
daarvoor een boete opleggen.
Voor meer informatie over de afvalcontainers kunt u bellen met Roteb,
via het telefoonnummer 0800- 1545.
---
Deelgemeente plaatst
barbecue-bakken
Barbecuen in het Zuiderpark? Het is rond de Kanovijver op warme
zomerdagen inmiddels een bekend fenomeen. Maar het is wel de bedoeling
dat het park na de maaltijd schoon wordt achtergelaten. Helaas is dat
niet altijd het geval en blijven (gloeiende) kooltjes en asresten
achter in het gras en rond de bomen, met alle rommel én schade van
dien.
Daarom heeft de deelgemeente Charlois vorige week speciale metalen (en
dus onbrandbare) bakken geplaatst rondom de Kanovijver. Hierin kunnen
barbecuende bezoekers van het park na de maaltijd hun (na)gloeiende
kooltjes kwijt, zonder schade aan het park te veroorzaken.
Later deze zomer zullen de bakken nog worden voorzien van tekst (in
vijf talen) en deksels.
We vragen bezoekers van het Zuiderpark die willen barbecuen de
gebruikte houtskool- en asresten na de maaltijd in deze metalen bakken
te gooien (en uiteraard overig afval in de gewone afvalbakken).
Immers, zo houden we het park leuk voor iedereen!
---
Laatste oproep:
Bedenk het beste souvenir van Rotterdam-zuid!
Nog twee weken kan iedereen in de Economische Kansenzones in Rotterdam
Zuid (Afrikaanderwijk, Oud-Charlois, Carnisse, Tarwewijk, Bloemhof,
Hillesluis, Strevelswijk Landbouwbuurt en Pendrecht) meedoen aan de
prijsvraag Bedenk het beste souvenir van Rotterdam Zuid!. Ben je een
bewoner of een ondernemer uit een van deze wijken, lever dan je
origineelste idee in voor een echt Zuid-souvenir. De hoofdprijs
(t.w.v. 5.000,-) is het ultieme buurtfeest voor bewoners of een
promotiecampagne voor ondernemers. De prijsvraag loopt nog tot en met
31 juli. De winnaar maakt ook kans op de productie van het souvenir.
Waar moet het souvenir aan voldoen?
Het souvenir:
* heeft een link met de wijken in de Economische Kansenzones in
Rotterdam-Zuid;
* is representatief voor Rotterdam-Zuid;
* is niet groter dan 30 cm x 30 cm x 30 cm;
* kost niet meer dan 5,00;
* is eenvoudig te maken en in grotere oplage te produceren;
* is lang houdbaar;
* mag een bestaand product zijn, mits goed is onderbouwd waarom
juist dit hét souvenir van de Economische Kansenzones is.
Inzenden
Tot 31 juli 2006 kunnen bewoners en ondernemers hun inzending sturen
naar Souvenirprijsvraag Economische Kansenzones, Postbus 4064, 3006
AB, Rotterdam of per e-mail naar souvenirprijsvraag@kansenzones.nl. Om
mee te kunnen dingen moet het souvenir duidelijk omschreven zijn, met
eventueel eraan toegevoegd een tekening/ontwerp of foto. De inzending
moet verder voorzien zijn van naam van de contactpersoon (en eventuele
namen van mededeelnemers, naam organisatie), adres- en
telefoongegevens en emailadres.
Kijk voor meer informatie op www.kansenzones.nl of neem contact op met
Laura Liem op
010-4363799.