Ingezonden persbericht


Persbericht

MONEYOU EERSTE FINANCIËLE DIENSTVERLENER DIE

VIA INTERNET DIRECT LIVE ADVIES GEEFT MET WEBCAM EN CHAT

Hypotheekverstrekker breidt chat op website uit met nieuwe functionaliteiten

Amsterdam, 19 juli 2006 --- Hypotheekverstrekker MoneYou is als eerste financiële dienstverlener vanaf deze maand via internet in tekst, beeld en geluid direct beschikbaar voor haar klanten. De bestaande LiveCom chat wordt uitgebreid met Live Video.

Deze nieuwe toepassing maakt het klanten mogelijk om met één druk op de knop direct in contact te komen met een hypotheekadviseur van MoneYou, die middels chat en een webcam op zijn beeldscherm verschijnt. Hiervoor hoeft de webbezoeker niets te downloaden en zelf geen webcam te hebben. LiveCom speelt met deze toepassingen in op een behoefte bij dienstverleners die met name online veel klantcontact afhandelen en MoneYou is de eerste klant die hiermee live gaat. Uit eigen onderzoek van MoneYou blijkt dat deze nieuwe functionaliteit een persoonlijk en vertrouwd gevoel geven die consumenten missen bij online financiële dienstverleners.

Live Video maakt het mogelijk om tijdens een willekeurige chat sessie een video stream beschikbaar te maken voor de gesprekspartner. Het voordeel van deze mogelijkheid is dat de organisatie ook online een extra persoonlijk karakter krijgt. "Door de inzet van Live Video heb je persoonlijk contact zonder dat men het als 'beklemmend advies' ervaart. De klant hoeft de deur niet uit voor persoonlijk contact", aldus Karin Polman.

MoneYou, onderdeel van ABN AMRO, is al vanaf december 2005 per chat bereikbaar voor advies en ondersteuning bij het online aanvragen van hypotheekoffertes en is hier erg tevreden over. Marketing Manager Karin Polman zegt: "We zagen dat chat vooral gebruikt werd tijdens kantooruren met pieken vlak na lunchpauze. Je hypotheek telefonisch bespreken op je werk is lastig, maar communiceren via chat geeft blijkbaar voldoende privacy."

MoneYou is een zelfstandige onderneming van ABN AMRO Hypotheken Groep. Voor meer informatie, zie www.moneyou.nl

Over LiveCom

LiveCom is Nederlands marktleider op het gebied van live (klant) communicatie. Sinds 2001 houdt LiveCom zich bezig met het ontwikkelen van innovatieve ASP oplossingen voor Support en Sales doeleinden op basis van interactieve chat. Vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam draagt LiveCom met de oplossingen LiveCom Support Chat en LiveCom Sales Chat bij aan een effectieve customer service en verhoging van de online verkopen van haar klanten, waaronder Wehkamp, Huis & Hypotheek en ANWB Reizen.

De oplossingen van LiveCom kenmerken zich door een gebruiksvriendelijke volledig web based user interface en een hoge toegankelijkheid, stabiliteit en betrouwbaarheid. Zo biedt LiveCom de enige live business chat toepassing die door meer dan 99% van de internetgebruikers zonder plugins kan worden gebruikt. Daarnaast laten de LiveCom oplossingen zich naadloos integreren met reeds bestaande e-commerce en CRM toepassingen. Voor meer informatie, zie www.livecom.net

Voor meer informatie voor de pers

Margriet Luttikhuizen

Lubbers & De Jong

T: 020 421 0565

F: 020 638 8417

E: Margriet@l-dj.nl

Dit persbericht is ook te vinden op:

http://www.livecom.net/nl/nieuws/moneyou_start_met_webcam.php