Ingezonden persbericht


Persbericht t.a.v. de (auto)sportmedia

Eurotech Racing verkiest komend weekend BRL-V6 boven Belcar

Venlo-Blerick, 19 juli 2006. Eurotech Racing rijdt het komende weekeinde met de beide rijders Marc Goossens (B-Geel) en Danny van Dongen (NL-Zandvoort) in de BRL-V6, tijdens de Truck Grand Prix op de Nürburgring (D). Eurotech Racing zou aanvankelijk in Belcar uitkomen; komend weekeinde rijdt de klasse een race op de Eurospeedway Lausitz (D). "Het hele team, inclusief Marc en Danny, is unaniem teleurgesteld in de Technische Commissie van Belcar", aldus teameigenaar Wim Noorman. "Door komend weekeinde weg te blijven willen we een duidelijk signaal in de richting van de Belcar-organisatie afgeven. In de BRL-V6 staan we bovendien op de derde en vierde plaats in de tussenstand, met zicht op een betere klassering."

Voor Eurotech Racing is Belcar dit seizoen de eerste prioriteit. Aanvankelijk zou het team daarom het komende weekeinde op de Eurospeedway Lausitz met de Marcos LM600 in actie komen. Het team is nu van gedachten veranderd. "Wij zijn het niet met het reglement eens", aldus Noorman. "De beide Corvettes in Belcar zijn een klasse apart, binnen het huidige reglement is het voor ons onmogelijk om ook maar in de buurt van deze auto's te komen. We hebben de Belcar-organisatie per brief op 22 juni gevraagd om onze Marcos LM600 van een grotere achtervleugel te voorzien, evenals een grotere luchtinlaatrestrictor. Vandaag, vier dagen voor de volgende race, kregen we pas antwoord. Ik ben erg teleurgesteld in de beslissing die de RACB Sport (Royal Automobile Club of Belgium, red.) heeft genomen, ook al heb ik respect voor hun standpunt. Onze voorstellen zijn afgewezen."

De RACB Sport meldt dat men wel van mening is dat de grote verschillen tussen de Corvettes en de overige auto's in de snelste Klasse 1 verkleind dienen te worden. Noorman: "RACB Sport wil deze verschillen, volgens eigen zeggen, uitsluitend terugdringen door de Corvettes handicaps op te leggen. De praktijk is echter anders. Teams die rijden met andere auto's uit de Klasse 1 mochten hun auto's wel verbeteren door een reglementswijziging. De Stealth B6 en de Chrysler Viper rijden met een grotere achtervleugel, de Porsches Biturbo kregen grotere luchtinlaatrestrictors en daarmee meer motorvermogen." Door dit weekeinde verstek te laten gaan wil Eurotech Racing een duidelijk signaal afgeven. "Wij zijn niet de enigen, want het veld in de Klasse 1 telt komend weekeinde maximaal maar drie auto's", aldus Noorman. "Op deze manier gaat Belcar ten onder." Noorman pleit ook voor regulier overleg tussen Belcar, de RACB en de teams, iets dat thans ontbreekt. Eurotech Racing eindigde in de eerste drie Belcar-races telkens als derde, achter de Cor-vettes. Ook na komend weekeinde zal het team de derde plek in de tussenstand innemen. Eurotech Racing rijdt dit weekeinde dus in de BRL-V6. Noorman: "Marc en Danny doen het uitstekend. Marc heeft al drie zeges op zak en staat derde in het kampioenschap, Danny staat met twee podiumplekken op de vierde plaats in de tussenstand. We verwachten als team dit weekeinde weer de nodige podiumplaatsen te gaan behalen."

Eurotech Racing wordt onder meer gesteund door de Eurotech Group (www.eurotechgroup.nl), Pezag (www.pezag.cz), Techwork recruitment agency en Toora Competizione. Eurotech Racing op internet: www.eurotechracing.nl.
---

Voor de redactie: Voor nadere informatie: Wim Noorman, tel. +31 (0)6 22 696 792,

Marc Goossens +32 (0)4777 65 317 of Danny van Dongen, tel. +31 (0)6 555 64 307.


---- --