Time : 10:09:48
Date : 18 July 2006
Sender Name: Delhaize Group

Delhaize nodigt iedereen uit op Olympicnic

Op 21 juli vindt Olympicnic plaats in Brussel, een sportief evenement voor jong en oud dat georganiseerd wordt door de Olympic Health Foundation. Delhaize hecht veel belang aan gezondheid. Daarom wordt niet alleen evenwichtige voeding gepromoot in de winkels, maar wil Delhaize ook klanten en eigen medewerkers aanzetten om meer te bewegen. Delhaize is dan ook reeds jarenlang partner van de Olympic Health Foundation en steunt ook dit jaar de Olympicnic.

Partner van het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité en de Olympic Health Foundation

Reeds jarenlang is gezondheid een strategische prioriteit voor Delhaize die de volle aandacht krijgt. Gezondheid is immers van essentieel belang. Delhaize spoort haar klanten dan ook aan om evenwichtig te eten en om regelmatig te bewegen.

In het kader van de focus op evenwichtige voeding en voldoende beweging, ondersteunt Delhaize 'gezonde' partners. Een van de partners met wie Delhaize België al jarenlang samenwerkt, is het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité (BOIC). Sinds 1992 heeft Delhaize nauwe banden met het BOIC. Bovendien is Delhaize sinds 2001 een van de hoofdsponsors van de Olympic Health Foundation. Deze dochterorganisatie van het BOIC zet educatieve activiteiten op poten om fysieke activiteit en gezonde eetgewoonten te promoten, in het bijzonder bij jongeren. Delhaize ondersteunt zowel financieel als logistiek de verschillende acties van de Olympic Health Foundation.

Gezonde Delhaize-appelen tijdens de Olympicnic

Op 21 juli vindt de tweede editie van de Olympicnic plaats, een sportief evenement waar jong en oud van alle sporttakken kunnen proeven. Delhaize zal aanwezig zijn als partner van de Olympic Health Foundation en schenkt bovendien 15.000 appelen aan de deelnemers. Ook het winkelnetwerk van Delhaize promoot Olympicnic bij zowel de klanten als het eigen personeel aan de hand van affiches.

Olympicnic gaat door op 21 juli van 12u tot 22u in het Warandepark in Brussel. Kinderen en volwassenen krijgen er de kans aan initiaties deel te nemen in verschillende sportdisciplines zoals aerobic, golf, Frans boksen, rope skipping, enz. Zo'n 230 atleten, waaronder talrijke Olympische medaillewinnaars, nemen deel aan de activiteiten en delen handtekeningen uit.

Daarnaast heeft Delhaize ook al eerder dit jaar andere acties van de Olympic Health Foundation ondersteund, zoals Gek op Gezond, waarvoor Delhaize allerhande gezonde ontbijtproducten levert aan scholen, Sport op School en Olympische Straten. Bij de verschillende acties richt men zich vooral op jongeren en ligt de nadruk op de combinatie van gezonde voeding en voldoende beweging.

Delhaize focust op gezondheid

De aandacht van Delhaize voor gezondheid wordt op tal van manieren ondersteund. In het voedingsassortiment bij Delhaize zijn verschillende producten aanwezig die bijdragen tot een evenwichtige voeding. Bovendien is er in elke Delhaize-winkel een uitgebreide afdeling met kwalitatieve, verse groenten en fruit en kan de klant kiezen uit een groot biogamma. Veel van onze producten dragen kwaliteitslabels omdat ze voldoen aan strenge lastenboeken. Tot slot vinden ook klanten met specifieke voedingsbehoeften hun gading bij Delhaize. Onze winkels beschikken immers over een uitgebreid assortiment van voedingsproducten zonder zout, zonder suiker, zonder gluten, enz.

Bovendien is er een hele communicatie uitgebouwd rond evenwichtige voeding. De basis in deze communicatie is de voedselpiramide. Deze wordt op verschillende plaatsen in de winkel naar voor gebracht, net zoals het concept '5 a day' dat de klanten aanspoort om elke dag 5 porties groenten en fruit te eten. Tal van brochures voor de klanten geven meer informatie over gezonde producten en evenwichtige maaltijden. Daarnaast heeft Delhaize ook specifieke logo's ontwikkeld die de klant de weg wijzen naar broden die rijk zijn aan vezels, ham die maximum 5% vet bevat, vis die rijk is aan omega 3, enz. En er zitten uiteraard steeds projecten in de pijplijn om op nieuwe manieren te communiceren over gezondheid.

Over Delhaize België

Eind 2005 bestond het netwerk van Delhaize België uit 808 winkels, waarvan 777 in België, 29 in het Groothertogdom Luxemburg en 2 in Nordrhein-Westfalen (Duitsland). Met haar verschillende winkelformaten (Delhaize supermarkten, AD Delhaize, Delhaize City, Proxy Delhaize, Shop'n Go, Di, Tom&Co) realiseerde Delhaize België in 2005 een omzetcijfer van 4 miljard euro. Delhaize heeft in 2005 een marktaandeel in België van 26%*. De onderneming telt 16.000 medewerkers.
Delhaize België maakt deel uit van Delhaize Groep die actief is in acht landen op drie continenten. Eind 2005 bestond het verkoopnetwerk van Delhaize Groep uit 2.636 winkels. De groep stelde in 2005 136.000 mensen te werk.

* Bron: AC Nielsen

Persinformatie
Katrien Verbeke
Communication Specialist
Tel. 02/412 82 39
kverbeke@delhaize.be

URL: http://www.delhaize.be Picture: (None)
Attachments: (None)

Link to Press Release - NL Link to Press Release - FR