Onderzoek:bedrijven overtuigd van winstgevendheid selfservice
Vodw marketing
PERSBERICHT
Onderzoek: Grote Nederlandse bedrijven overtuigd van winstgevendheid selfservice
Leusden, 25 juli 2006
VODW Marketing heeft het marktonderzoeksbureau MarketResponse gevraagd onderzoek uit te
voeren onder de top 500 van adverteerders naar de redenen en resultaten van de inzet van
selfservice.
85% van de in het onderzoek ondervraagde bedrijven geeft aan selfservice functionaliteiten
in te zetten richting consumenten. Het merendeel van de bedrijven (58%) zet selfservice in
om de klantgerichtheid te vergroten. Eenderde (37%) van de bedrijven zet selfservice in om
efficiënter te werken en 18% van de bedrijven zet selfservice in om meer omzet te
behalen. Ongeveer een kwart geeft aan een combinatie van doelen na te streven met de
inzet van selfservice.
Bedrijven zijn optimistisch over het behalen van de selfservice doelen. 78% van de
bedrijven die selfservice inzetten voor het bieden van extra service geeft aan dat dit
doel behaald wordt. Van de bedrijven die selfservice inzetten voor kostenverlaging geeft
69% aan dit doel te bereiken. Ook blijkt dat 43% van de ondervraagde bedrijven door de
inzet van selfservice meer klantcontact krijgt. Meer contactmomenten betekent bovendien
dat bedrijven meer verkoopmomenten kunnen benutten. Dit alles betekent dat de inzet van
selfservice resulteert in meer winst.
Voor meer informatie en onderzoeksgegevens, kijk op www.vodw.com of neem contact op met
Beate van Dongen Crombags van VODW Marketing (06) 22973716.