Onderzoek:bedrijven overtuigd van winstgevendheid selfservice

Vodw marketing

PERSBERICHT

Onderzoek: Grote Nederlandse bedrijven overtuigd van winstgevendheid selfservice

Leusden, 25 juli 2006

VODW Marketing heeft het marktonderzoeksbureau MarketResponse gevraagd onderzoek uit te voeren onder de top 500 van adverteerders naar de redenen en resultaten van de inzet van selfservice.

85% van de in het onderzoek ondervraagde bedrijven geeft aan selfservice functionaliteiten in te zetten richting consumenten. Het merendeel van de bedrijven (58%) zet selfservice in om de klantgerichtheid te vergroten. Eenderde (37%) van de bedrijven zet selfservice in om efficiënter te werken en 18% van de bedrijven zet selfservice in om meer omzet te behalen. Ongeveer een kwart geeft aan een combinatie van doelen na te streven met de inzet van selfservice.

Bedrijven zijn optimistisch over het behalen van de selfservice doelen. 78% van de bedrijven die selfservice inzetten voor het bieden van extra service geeft aan dat dit doel behaald wordt. Van de bedrijven die selfservice inzetten voor kostenverlaging geeft 69% aan dit doel te bereiken. Ook blijkt dat 43% van de ondervraagde bedrijven door de inzet van selfservice meer klantcontact krijgt. Meer contactmomenten betekent bovendien dat bedrijven meer verkoopmomenten kunnen benutten. Dit alles betekent dat de inzet van selfservice resulteert in meer winst.

Voor meer informatie en onderzoeksgegevens, kijk op www.vodw.com of neem contact op met Beate van Dongen Crombags van VODW Marketing (06) 22973716.