Ingezonden persbericht


Persbericht 3FM

25 juli 2006

Weekend van 3FM steeds populairder

Het weekend van 3FM Serious Radio is een succes. Sinds de invoering van een nieuwe horizontale weekendprogrammering in oktober 2005 is het marktaandeel van de zender spectaculair gegroeid. In de doelgroep (15-34 jaar) luisterden in mei/juni 2006 66% méér luisteraars op zaterdag dan in de periode september/oktober 2005. Op zondag luisteren inmiddels 47% meer luisteraars dan bij de start van de nieuwe weekendprogrammering. Bij de laatste meting van het Continu Luisteronderzoek scoorde 3FM een marktaandeel van 12,8% op zaterdag en op zondag een aandeel van 9,7% in de doelgroep. De cijfers werden afgelopen week gepubliceerd door onderzoeksbureau Intomart GfK.

Ook onder luisteraars van 10 jaar en ouder groeide het marktaandeel van de zender in het weekeinde. De zender zag het aandeel onder alle Nederlanders groeien met 51% op zaterdag en met 50% op zondag. De weekendcijfers overtreffen de goede cijfers van de zender op doordeweekse dagen, waar de zender al langere tijd bezig is aan een gestage opmars. In de doelgroep (15-34 jaar) haalde 3FM van maandag t/m vrijdag een aandeel van 16,9%, een stijging van 20% ten opzichte van de periode september/oktober 2005, toen de zender nog een aandeel van 14,1% haalde.

Zendercoördinator Florent Luyckx: "Onder de noemer ´3FM maakt werk van je weekend´ hebben we in oktober 2005 een volwaardige weekendprogrammering geïntroduceerd. Geen herhalingen of Best Of´s van weekprogramma´s maar een unieke ochtendshow met Sander de Heer, een vette middagshow met Eddy Zoëy en uitstekende muziekprogramma´s van Edwin Diergaarde en Corné Klijn, waaronder de Mega Top 50. De spectaculaire groei van de beluistering van het 3FM weekend zien we als blijk van waardering van onze luisteraars."

----------



Ingezonden persbericht